قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 12
    ساكن في
    اسكندريه ....
    مقالات المدونة
    1
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

كووول نكت حلوة خش واضحك شويه !!!

بسم الله الرحمن الرحيم ....... مش حطول عليكم اتفضلو النكت ويارب تعجبكم :

واحد بخيل راح يزور مامته فى المستشفى لقى على الباب كلمة ادفع ...... قال ازورها بقى لما تروّح البيت
    دكتور أول مره يخرج مع خطيبته دخل كافتريا المستشتفى .... و طلب 2 جالكوز

جماعة اغبية عملوا أتوبيس يمشى بالعرض .... عشان يركبون كلهم قدام

واحد دماغه مليانه حشرات راح للدكتور قاله يادكتور عاوز اطّلع الحشرات اللى فى راسى... قاله افتح المروحه على الاخر واقعد ادمها هيطير منك الحشرات ، عمل كده وبعدين نام وصحى سمع صوت الحشرات بيقول امبارح كان فيه عاصفه لكن محدش مننا مات ... راح تانى للدكتور قاله منفعش الحل ده ، الدكتور قاله خلاص اركب عربيه واطلع على اخر سرعه وطلع دماغك من الشباك ...عمل كده وهو مروح من عند الدكتور وروح نام وصحى سمعهم بيقولوا امبارح حصل عاصفه شديده قوى ومافيش حد مات .... قام رايح للدكتور تانى وقاله الحل منفعش انا عاوز اخلص بقى .... قاله مفيش الاّ حل واحد ، تعد جمب واحد وتحط راسك فى راسه... و الحشرات هتروح منك .... ام راح عمل كده ونام وصحى الصبح سمعهم بيقولوا امبارح كان فى حرب جامدة مع قبيله تانية لكن محدش مننا مات ، واسرنا 500 من القبيلة التانية

مره واحد غبي بيقول لصاحبه ايه رأيك انت تاخد شهر اجازه من الشغل وانا اخد شهر اجازه ونسافر شهريين فرنسا

واحد غبى عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى 500 .......... فمكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدأ يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصـل للــــ 199 ... جـاه النوم … راح قـيام بسرعة وغـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد

واحد بيقول لمراته هو فين الكلب اللى جبناه يحرس البيت ؟
    . قالت له : سرقوه الحراميه أمبارح .

مضيفة طيارة بتسأل راكب ... تحب انزل لك عشاء كامل ؟ رد عليها : ليه هو كامل مش حيتعشى!!!

واحد قتل حماته وفى القسم الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قال له: اكتب فاعل خير .... انا مش بحب التفاخر

في بقرة دخلت السجن ليه ؟؟؟ شافوها تأكل حشيش

تاكسى نادى الشمس.. ناديها انت

مرة 2 مساطيل واحد بيقول للتانى انا بابا هو اللى بنى الأهرامات .راح التانى قالة انت عارف البحر الميت بابا اللى قتلة

اتنين حراميه دخلوا بيت واحد منهم دخل البلكونه ، شوية وصاحب البيت دخل عليه فقالوه انت بتعمل ايه هنا؟ قالوه انا كنت بحارب اليهود بالطياره و بدمر فيهم ، لحد لما طيارتي عطلت و انا نطيت بالبراشوت و نزلت في بلكونتك ..... قالوه ايوه كده تعجبنى ، مش التاني اللي قاعدلي في البانيو و بيقول علي نفسه من الضفاضع البشريه!!!

ليه الكتكوت مبيكدبش على الفرخه؟؟ علشان هيه الي فقساه

واحد قال لابنه روح شو ف النتيجة ولو نجحت هذبح لك خروف... لما رجع قاله عملت ايه يا ابنى قاله الخروف اتكتبله عمر جديد....

ماشى في الشارع ...لقا مرايا على الارض ... اخدتها وبصت فيها.... فقال: ليهم حق يرموها

قهوجى خلف ولد من غير وش

واحد احول وواحد اهبل فتحوا محل طعمية الاحول بقى يعمل الطعمية و يحطها برة الطاسة ،و الاهبل يقول طشششش !!

مره واحد بلدياتنا ، جه يًًزوّّر فلوس ، فقال يجرب ورقة عشرين جنيه ، فراح رسمها كويس أوي ، وكتب بدال العشرين .. تمانتاشر ونزل مصر عشان يفكها ، فقال لواحد ممكن تفكهالي جنيهات ، فقله الراجل زورتها ازاي ، فبلدياتنا خاف ، و خد بعضه و رجع بلدهم و بيفكر ازاي الراجل عرف انها مزورة ، فراح يجرب يفكها من ابن عمه ، فقال لابن عمه ممكن تفكلي تمانتاشر جنيه دي جنيهات ، فقله ما فيش جنيهات فكه ، تاخد ورقتين بتسعة ..

مرة واحد راح السودان بالليل مالقاش حد

مرة واحد بلدياتنا الباب افل على صباعه الباب ازرق

مره واحد بلدياتنا دخل خلاط الأسمنت طلع منه قال والله منش داخل الملاهي تاني

مره فيل اتقدم لنمله فاهلها ماوافقوش فقالت لهم: حرام عليكم الفيل الى فى بطنى

مساطيD?قاعديF?يحششو' الأول : تعمل ايه لو البوليس جه التاني : هتدحرج واقع من الشباك كاني ولعه فجه البوليس وصاحبنا عمل كده والثاني قلده ووقع عليه فنفض كتفه وقال احرقونا بقه

عشرة صعايدة بيتعلموا ربط الكرافتات تسعة ماتوا وواحد فى حالة حرجة

عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟

مرة واحد بلدياتنا زار الهرم ,فقال يابوى كل دى حتت جبنه نستن

مره واحد لبان أشترى عمارة (ملك) مراته راحت تلم القشطة من علي السطح

واحد بلديتنا رجع بيته لقى مراته فى السرير مع أثنين .. صرخ وهاج مراتى بتخونى ... بسرع رد عليه شاب منهم احنا الكاميرا الخفية لو مش عايز تذيع قول ما تذيعشى ... رد بلديتنا لأ ذيع خللى الناس تنبسط
    واحد

بلدياتنا بيهشك ابنه، و قع النايل سات!

واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور
    مره 1 بلدياتنا راح للبقال فقال له عندك سكر فقاله ايوه فقاله بلدياتنا ربنا يشفيك

اتنين بلدياتنا راحوا يصطادوا واحد صاد والتاني ضاد

واحد كسلان دخل للحلاق فقاله الحلاق شعر ولا دقن قاله شعر قاله ارفع راسك قاله خلاص خليها دقن

ميكانيكي اشترى سرير نام تحتيه

واحد بلدياتنا واقف و معاه ارنب فعدّا عليه واحد و قال : بكام الحمار اللي معاك ده؟ فقاله: ده ارنب يا عم !
    فقاله:ان مش بكلمك انت..انا بكلمه هو!

واحد لقى اوتوبيس مكتوب عليه السيدة زينب قلع الجزمة وركب

واحد احول ابو مات دفن امه

واحد مسطول بيقول لصاحبة المسطول أنهاردة كام فى الشهر فقال لة أربعين فرد علية المسطول الثانى وقالة لحقنا نوصل لنصة

مرة واحد مجنون ماشي في الشارع وقع من جنانه
    اتنين بلدياتنا زهقوا من الأليس عليهم فسافروا الهند.أول مانزلوا من الطائرة لقوا الهنود بينحنوا عشان يحيوهم فواحد منهم سأل الثاني هما بيحترمونا كدة لية؟ قال له أصلهم هنا بيعبدوا البقر.
    مرة اتنين قرع اتشاكلوا على مشط
    مرة واحد غلس قابل واحد غلس قالة تيجي نغلس قاله لأ قاله ليه قاله غلاسه
    مره واحد بلدياتنا نزل البحر كان في سحب كسب عربيه
    التلميذ : بحبك يا أبله و عاوز أجوزك...
    المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد الصغيرين...
    التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد
    ما وجه الشبه بين الموز و التفاح؟ الاثنين لا يصنع منهم عصير جوافه
    ليه بيشيل بلدياتنا مسدسه ؟؟ علشان يطخ مشوار
    خمسة بلدياتنا بيلفوا لمبة فى السقف ...أربعة مسكوا اللمبة وواحد لف السقف !!!
    طبيب نفسى اشترى ساعة سيكو عالجها بالصدمات
    واحد بلدياتنا معاه واحد صاحبه وطالعين ناطحة سحاب على رجليهم علشان الكهرباء مقطوعه وهما ساكنين فى الدور الـ 200 طلعوا للدور الـ 199 فبلدياتنا بيقول له فيه خبرين واحد حلو والثانى وحش فصاحبه قالوا قول الحلو الأول .. قال له الخبر الحلو أن احنا فى الدور 199 والخبر الوحش ان مش دي العمارة
    واحد بلدياتنا راكب القطر ومعاه ابنه ومش عاوز يدفع له تذكرة .. فلما جه الكمسرى حط ابنه فى شوال ومسكه بايده برة الشباك فالكمسرى بيقوله ايه اللى مطلعه فى ايدك برة ده .. فدخل ايده جوة وقال له ما فيش حاجة.
    واحد ترزى اجوز واحدة قصيرة فك تنيتها
    واحد ترزى ماشى فى حتة مقطوعة خيطها
    سبعه بلدياتنا اشتروا عربيه سابعه راكب علشان يكسبوا منها، خافوا للساق يسرقهم فضلوا راكبين معاه رايح جاى، لما لقوا نفسهم ما بيكسبوش استشاروا ابن عمهم خبير الاقتصاد فاقترح تغيير السواق
    مرة إتنين حشاشين قاعدين يحششوا فى الترب ..طب عليهم البوليس.. فواحد منهم هرب و التانى راح إستخبى فى الترب..فشافه الظابط, فجاله يقولله انت بتعمل ايه هنا عندك..رد عليه الحشاش وقاله يا بيه هو الإنسان مخلوق من ايه؟ فقاله من تراب ..فرد عليه الحشاش..طب على النعمه انا لسه مخلوق دلوقتى
    واحد بلدياتنا بيهرج مع مراته فرماها من الدور العاشر فطلعت قالت له والله ما انا لاعبة معاك تانى
    واحد بلدياتنا رجع البيت لقى فيه دبان غير الكالون
    كلب فاقد الذاكرة فماشى عمال يقول صوصو.. لأه.. نونو.. لأه
    مرة 10 بلدياتنا بيهرجوا مع بعض .. مات منهم خمسه و فضل خمسة فقالوا كفاية كده لحسن تقلب بجد
    بلدياتنا نزل يستحمى فى الترعة السمك جاله تينيا
    واحد بلدياتنا بيهشك ابنه خبطه فى طياره
    واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع
    المذيعه بتسأل واحد اصلع:تحب تسمع اغنيه ايه قالها: فرق كبير
    سالوة جحاا:عندك كام سنه؟ قالهم:40. سالوة بعد10سنين :عندك كام سنه ؟ قالهم:40.سالوه اذاى بتقول ان عندك 40سنه وانت قلت كدة من عشر سنين؟ قالهم:اصل كلمة الراجل واحدة
    مدرس عربى دخل الفصل قال النهارده حصة املاء .... يا اولاد اكتبوا ورايا: ذهب حسام الى المصيف يوم الاربعاء.. راح ولد قام وقال لو سمحت يا استاذ هو الاربعاء همزة على السطر ولاّ على الالف ؟؟؟ الاستاذ قاله خلاص يا ابنى خليها الخميس
    مرة واحد احول بعد 30 سنه اكتشف انه بصرف على بيت الجيران
    واحد غبى شاف قشرة موزه على الأرض فقال يييه هاتزحلق تانى
    مره واحد عنده جموسه حرقها عشان ينزل اللبن مغلي
    واحد قتل حماته وفى القسم الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قال له: اكتب فاعل خير .... انا مش بحب التفاخر
    في بقرة دخلت السجن ليه ؟؟؟ شافوها تأكل حشيش
    سأل الشرطي إمرأة تقود السيارة هل رأيت إشارة المرور.. قف ؟؟؟؟؟ فأجابته : نعم ، فقال لها : إذا لماذا لم تتوقفي ؟؟؟؟ فأجابته : لأنه مكتوب عليها قف وليس ...... قفي
    مرة كلب جاتلة ذبحة صدرية علشان كان بيهوهو على واحد اطرش
    واحد بلدياتنا اتجوز مراتة خلفت بعد أربع أشهر و نص اتغاظ .كان ناوى يموت مراتة.مراتة قالت لة انا متجوزاك من اربع اشهر و نص انتا و انتا متجوزنى من اربع اشهر و نص يبقوا كام شهر .سكت و قال لها يبقوا تسعة.. كنت حاظلمك .
    ابو العربى قاعد ع القهوة مع اصحابة وابنة الجرايحى جاى من الامتحان 0 ولا ياااااجرايحى عملت اية فى الامتحان الاسئلة الى قولتلك عليها جت ولا لا.. قاله: ماجتش يابا قاله: هات ورقة الاسئلة قالة: خد... قاله: هات ورقة الاجابة كمان ...قاله خدوها منى قاله علشان انت اهبل وعبيط 0
    مره واحد بلدياتنا واقف في الشارع و بيتكلم في المحمول و عمال يزعق و يقول:بس دوري تاني ، دوري كويس. قام واحد معدي في الشارع جه قال له: في إيه، قام بلدياتنا قال له: طلبت رقم قامت طلعتلي ست عمالة تقول (ألرقم الذي طلبته غير موجود في الخدمة)
    بيقولك ولد صغير كل يوم يعدي على البقال يقوله عندك شيبسي يقوله البقال ايوه يقوله طيب اديني كيس لايز....اليوم اللي بعده يقوله عندك هوهوز يقوله ايوا عندي الولد يقوله طيب اديني اتنين توينكيز....و كل يوم بالشكل ده. البقال اشتكى لأبو الولد الصغير و حكاله فالاب انفعل جدا و قال للبقال: عند عصايه؟ قاله: ايوا الاب قاله : اديله بالألم
    مرة واحد بلدياتنا بعت لصاحبه صورة له في البلد وهو واقف بين حمارين فعمل مفتح وكتبله: ملحوظة أنا الي واقف في النص
    واحد قال لأبو العربي إلحق يا وله أختك واخدها الوله ميمو في الغابه اللي ورا بيتكم ، رد أبو العربي المفتح قال : إيه يا وله نخلتين عملتهم لي غابه
    مره واحد طيار اسمه هريدى كان فى رحله و بعدين فجأه المحرك اليمين بتاع الطيارة عطل..فنبه على الركاب و قاللهم كابتن هريدى يحيكم و يبلغكم ان المحرك الأيمن توقف و لا داعى للقلق..بعد شويه الركاب سمعوا كابتن هريدى بيقول: كابتن هريدى يحييكم و يبلغكم أن المحرك الأيسر للطائرة قد توقف و لا داعى للقلق..بعد شويه الركاب سمعوا كابتن هريدى بيقول: كابتن هريدى يحييكم من البراشوت و يتمنى لكم رحلة سعيده
    مرة واحد فكهاني بيغازل مراته بيقوللها ياأم خدود زي التفاح وضحكة زي الفراولة وبق زي الكريز راحت مرات النجار شافت كده فغارت.. راحت قالت لجوزها غازلني قاللها يا أم عنين شبكت قلبي بمسامير ياللي حبك مقطعني بمنشار ...يا لزقة بغره
    مره اتنين داخلين محل جزم هو ومراته فقال لصاحب المحل هتلها جزمه زحافي قالتله لا بكعب قالها لا زحافي قالتله لا بكعب فصاحب المحل زهق منهم قال للراجل ياعم هاتلها بكعب هو انت اللي بتلبس قالوا ياعم انت مالك هوانت اللي بتضرب
    اتنيF?مساطيD?ماشييF?علI?رجليه E?فI?شار9?صلا-?سالE فواحد سأل التانى : إنت ممكن توصل لآخر الشارع ده فى أد إيه ؟ فالتانى قاله : فى خمستاشر سنة ... فرد الأولانى وقاله : يااااااااه .. يابن الإيه يا صاروخ .
    سوسو و توتو واقفين بيشاورا لعربية على الطريق وقفت لهم عربية بعيد شوية سوسو قال لتوتو يا خسارة وقفت في المكان اللي كنا هاننزل فيه
    واحدة ست تخينة قوى قوى مش عارفين يوزنوها علشان الميزان كل مرة ينكسر جابوا احدث ميزان من برة وقالوا خلاص هنعرف وزنها بعد ماطلعت على الميزان الميزان خرج ورقة مكتوب عليها لو سمحتوا ياجماعة واحد واحد بالدور
    مره واحد سباك رشح نفسه علشان عنده مشروع ميخرش الميه
    مره واحد بلديتنا جاب عربيه اوتوماتيك راح قاطع رجله الشمال
    واحد بلدينا اشترى موبايل , ركبله جهاز اظهار رقم الطالب
    طفل اتولد و ظل 5 سنين لا يتكلم, اول كلمة قالها(خالي)بعدها بيوم خاله مات ومر اسبوع و اتكلم الولد مرة ثانية و قال اخويا بعدها بيوم اخوه مات ومر اسبوع آخر والولد قال بابا فكتب الاب وصيته بعدها بيوم جارهم مات
    ثلاثه اتفققوا علي مين يجيب اكبر قطه,الأول قال انا هاقعد شهر و هاجيب القطه, فعلا بعد جاب قطه كبيره,التاني قال انا هاقعد خمس شهور وهاجيب قطه اكبر من الأولاني وجاب واحده اكبر من الأولاني جه التالت قال هاقعد سنه و اجيب قطه اكبر من القطتين دول و قعد خمس سنين المهم راحوا يدوروا عليه لقوه قاعد مع فيل وعمال يقوله هاتنونو يعنى هاتنونو.
    مرة واحد اهوجى اشترى عربية طلع الكراسى برة
    بتاع عصير قصب عمل فرحه بعد العصر
    مره واحد بلديتنا لقى خاتم سليمان جه يدعكه فعص العفريت
    واحدة بتتكلم مع صاحبتها بتقولها أنا جوزي نساي جدا كل يوم يقولي أنا نسيت مفتاح المكتب.. أو نسيت مفتاح الشقة.. قالت لها طب أنتى أرحم مني أنا جوزي كل يوم يقولي أنا شفتك فين قبل كده
    مرة حوت دخل كنال بورسعيد وبيبلع كل حاجة يحدفولة ثلاجة يبلع.. بوتوجاز يبلع 00غسالة...؟ و ف مرة ابو العربى ماشى اتزحلق وقع فى الكنال بلعة الحوت جة اخو ابو العربى قال لأم العربى لازم نطلع ابو العربى من بطن الحوت....قام اصطاد اخو ابو العربى الحوت وقال لأم العربى.. علىّّ النعمة من نعمة ربى.. فتحت بطن الحوت.. لقيت ابو العربى فاتح بوتيك
    واحد بلدياتنا فى المصيف إتصور بمايوه و بعت صورته البلد بعتوله هدومه
    اتنين صيادلة قابلوا بعض الأول بيقول للتانى يامرهم بيك بنسلين ماشفنكش رد التانى قل له أهى تينيا
    واحد لقى الفانوس السحرى ..خرج لة العفريت وقاله انا احققلك كل اللى تتمناه الراجل قاله نفسى تحللنا موضوع الحروب والنزاعات والبلاد اللى بتتحرق والناس اللى بتموت دى ..العفريت فكر شوية وقالة لالا دا موضوع صعب قوى عليا شوفلى موضوع اسهل شوية ..فالراجل طلع صورة مراتة من جيبة وقال للعفريت انا عايش مع الوحش دة من عشرين سنة صلحلى منظرها شوية علشان الواحد يقدر يكمل معاها..العفريت بص قوى للصورة وفكر شوية وقالة انت قلت حاجة عن الحروب والنزاعات
    مره اثنين بلدياتنا راحوا امريكا فلقوا أتوبيس بدورين فقال الاول للثانى .. نركب فوق يا ولد فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق
    واحد احول بص بعنية الاثنين من خرم الباب
    بياع جرايد ابوه مات مشى فى الجانازة يقول اقرا الفاتحة
    مرة واحداهوجى اشترى تلفزيون ماركة توشيشا
    عجوز بيقول لواحد خلاش عجشنا فرد الواحد و قاله يا عم انت لسه شباب فقاله العجوز أديك خمشة جنيه و قول كده قدام مراتى فرد الواحد و قاله هات عشرة جنيه و أطلعك عيل
    مرة واحد كل ما ينام يحلم بكتاكيت تلعب كورة . فى كل مرة يحلم نفس الحلم فذهب للدكتور فقال له الدكتور لا تنام يوم أو اتنين قال له ما انامش ازاى دا بكره النهائى
    أتوبيس غرق فى الترعه وكان فيهم واحد شجاع طلع معظم الغرقانين المذيعة أستضفته وقالته أنت شجاع أوى طلعت عدد كبير من الى كانوا حايغرقوا قالها ياست سبينى ألحق أطلع الكمسرى علشان أخد بقية الجنيه
    اتنين بلدياتنا بيلعبوا شطرنج واحد اكل لواحد الفيل التاني قام سم له البهايم
    مره واحد بلدياتنادخل الحمام, لقى المساحة ,فقال يابوى كل دى ماكينة حلاقة
    كمسري أبوة مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام
    مرة إتنين حلاقين بيسمعوا ماتش فالمذيع بيقول شاط شوطة بمشط رجلة حلوة فى المقص راح الصبى قال إلحق ياسطى بيلعبوا فى العدة
    مدرسة بتسال واد هى القطة بتنونو ولأ تبتصوصو قال لهابتنونوياميس قالتله شاطر اقعد.. سالت واد كامان هى القطة بتنونو ولأ بتصوص...وقاللهابتصوصو...قالت له انت اسمك ايه قالهامحمود ابن اللواء حسن ..قالت لبقيه الفصل... يا ولاد القطة...بتصوصو ولمازورها يوجعها بتنونو
    ذهب ثلاثة أولاد الي محل الالعاب .طلب الولد الاول بالونة فصعد البائع فوق السلم لكى يحضر له البالونة ونزل وطلب الولد الثانى أيضا بالونة وقال له البائع لماذا لم تخبرنى قبل ان انزل فصعد مرة اخرى واحضر البالونة وقبل أن ينزل سأل الثالث اذا كان هو الاخر يريد بالونة فقال له لا فنزل البائع وسأله ماذا يريد قال له اريد بالونتينا
    واحد بلدياتنا بيلف علي اكشاك السجاير يقول للبياع بتعرف تتكلم انجليزي يقوله البياع لا يروح لغيره ويكون نفس السؤال ونفس الاجابة لغاية اما وصل للكشك الاخير قاله بتعرف تتكلم انجليزي قاله ايوا قاله كويس قوي اديني علبة مارلبورو
    مره مأذون مالاقاش شغل طلق مراته
    واحد جه ينزل من باب العربيه لأى الدنيا بتمطر نزل من الباب التاني
    مره واحد راجع البيت محشش ومهيس طحن..فضل يخبط علي باب بيته:افتحي يا وليه يا ام سيد...يا ام سيد...محدش فتحله الباب,الراجل اتنرفز و اتعصب راح شايط صفيحة الزباله الي جمب الباب...الصفيحه طارت ف الهوا و فتحتله دماغه.الراجل:افتحي يا ام سيد الصفيحه هتموتني
    واحد عندة مزرعة فراخ و الفراخ مش بتبيض فسأل جاره اللى عنده مزرعة زيه فقاله إمسك فرخة وسكينة وقول للفراخ الى مش هاتبيض هادبحها زى الفرخة دى
    فعمل بالنصيحة وجاء بعد يومين فرفع أول فرخة لقى خمس بيضات والتانية 10 بيضات والتالتة 15 والرابعة وجد تحتها بيضة واحدة فقال لها ليه إنت بيضتى بيضة واحدة
    فقالت لة أرحمنى دة...أنا ديك.
    جماعة بلديتنا حبوا يعملوه مزرعة فراخ مرة زرعوا الفراخ بمنقارها الفراخ ماتت المرة التانية زرعوها برجليها الفراخ برضه ماتت قاموا بعتوا لقريبهم العالم فى بلاد برة فقالهم ابعتولي عينة من التربه احللها.
    مرة واحد خايب رايح يشوف النتيجة بتاعتوا فاابوة قالوا لو نجحت انا هدبح خروف راح الولد ورجع ابوة بيسألوا عملت اية قالوا الخروف اتكتبلوا عمر جديد
    واحد بيعاكس واحدة بيقولها اموت فى شعرك اموت فى عينيك اموت فى وسطك قالت له (جاتاك نيلة روح موت فى وسط اهلك)
    ابو العربى سمع ان صاحبه اليابانى عيان فسافرله.وهو معاه فى الانعاش قله اليابانى يوكوهاما قام رادد متخفش بنتك فى عينى فقله يوكوهاما قله مقلتلك بنتك فى عينى ومات الراجل .وابو العربى قاعد بيعزى فيه قال فين يوكوهاما ابوها موصينى عليها فقله واحد من القاعدين هو قلك يوكوهاما فقله اه قله دى معناها قوم من على انبوبة الاكسجين
    مرة واحدة ست ماشية في جنازة جوزها عمالة تنوح عليه اتنين كانوا ماشيين في الجنازة واحد بيقول للتاني تراهني إن الستات دول ما يصدقوا ازواجهم تموت و ينسوهم قالوا ازاي ام راح ماشي وراها و عمال يقول اه يا حلو يا مسمسم لو الواحد يعرف عنوانك بس ما كانش يسيبك راحت الست ماشية في الجنازة تنوح و تقول اه يا جوزي يا اللي كنت مستتني و مجوزني في شقة برحة في 3 شارع النسيان الدور الثالث شقة 5 اه يا جوزززززززززززززززززي
    واحد بيقول لواحد أنا خايف أوى أصل أمى اتوحمت على كلب وحاسس انى عايز أهوهو وأعض الناس رد عليه الثانى بهدوء: يا راجل دى خزعبلات أنا أمى اتوحمت على اسطوانة مشروخة ومحصليش حاجة حاجة حاجة حاجة حاجة حاجة حاجة حاجة حاجة
    مره واحد مسطول راح لمحل ساندوتشات وقاله والنبي اعمللي اتنين جبنه رومي فرد عليه صاحب المحل :معلش يا بيه العيش خلص والله قاله خلاص اعملهم لانشون
    مره واحد متجوز من زمان بيتكلم مع واحد متجوز جديد بيقوموا:يااخوياالجواز داوت عامل زي برميل الزفت وفوقه طبقة عسل... المتجوز جديد خبط على راسه وقالوا اخخخخ ..يبقى انا فتحت البرميل من تحت.
    واحد كل يوم يصحى من النوم يلاقى نفسه مدهوش - راح للدكتور - الدكتور ادى له علاج تانى يوم راح له - الدكتور قال له ايه الاخبار - قال له يا دكتور انا قمت من النوم لقيت نفسى مش مدهوش ذى كل يوم قمت اندهشت
    مرة واحد سعودي لقى مصباح علاء الدين دعكه طلعله الجني قاله شبيك لبيك تطلب ايه: قاله: طلعلي كل المصريين من السعوديه فالجني قاله: ليه بس يا عم احنا عملنالك حاجه
    واحدة بتقول لجوزها خليك رومانسي زي جارنا ابو محمد ما هو رومانسي مع مراته قالها و ابو محمد بيعمل ايه مع مراته قالتله كل يوم الصبح قبل ما يروح الشغل يبوسها و يقولها مع السلامة يا حبيبتي و كده يعني قالها انا موافق بس ابو محمد هيوافق
    واحد بلدياتنا رجع بلده بعد المتحانات و وصى زميله يشوفله النتيجة و لو كان طالع بمادة يقوله محمد بيسلم عليك و لو مادتين يقوله محمدين بيسلم عليك فبعتله و قله امة لا إله الا الله بتسلم عليك
    واحد راح لدكتور عيون علشان يعمله عملية .بعد ما فكله الرباط قال للدكتور مش شايف يا دكتور,الدكتورقاله دول كام قله مش شايف,قله طب دول كام قله مش شايف مش شايف, راح الدكتور مسك ودنة و قله طب دى أية قله دي ودنى الدكتور قله يااخى خضيتنى عليك.
    مرة واحد سكران قابل واحدة وحشة اوى ... فاول ما شافها قعد يضحك ويقولها انتى وحشة اوى ... قالتلة جرى اية يا سكران ... قالها طيب انا هافوق بكرة طيب وانتى هتعملى اية؟
    مرة واحد قابل واحد زميله بيجرى سأله مالك قاله مراتى قاله مالها قاله أكلت 5 كيلو سمك جالها تسمم.. قاله لاحول الله وانت رايح تجيب لها الدكتور قاله لا رايحل أجيب لها 5 كيلو كمان
    فرخه اتجوزت فيل، خللفوا ولد سمموه تشيكن فيليه
    مرة جزار خلف بنتين واحدة سماها كيلوباترا و الثانية سماها كيلولحمه
    مرة واحد كبابجى اتجوز فرش لمراته السرير بقدونس
    واحد بلدياتنا غرق مات محروق
    اثنين اصدقاء شاربين وراكبين العربية الاول بيقول للثانى حاسب هتموت الراجل حاسب
    الثانى رد علية انزل شوفة ليكون مات نزل الاول وقال لة هات ورة سنة كمان شمال شوية بس مات
    مرة واحدبلدياتنا دخل فى خلاط الاسمنت نزل بعد ثلاثة أيام قال يلعن أبو الملاهى
    واحد راح يقرأ الكف قارىء الكف قالة بعد ماشاف ايدة ياخبر ابيض مش ممكن قالة الراجل فية أية قالة ها تفضل عشرين سنة مزنوق قالة الراجل طب وبعد كدة قالة قارىء الكف هاتتعود علي كدة
    مرة واحد بلدياتنا اتفرج على اعلان سجاير مارلبورو تاني يوم راح اشترى حصان
    مرة واحد بلدياتنا راح يستحمي فى الترعة , البلهاريسيا راحت تحلل . . . .
    واحد بلدينا اشترى عده موبايل بقرص
    مسطول يسال مسطول ثاني : متعرفش فين شارع 26 يوليو ؟ رد الثاني مقالولكش سنة كام ؟
    واحد كان عنده مزرعة فراخ و كان كل يوم يدخل العشة و ميلاقيش بيض فيقعد يزعق للفراخ و قال لهم الفرخه اللي مش حلاقيها بايضة 10 بيضات حدبحها فدخل تاني يوم ميسك كل الفراخ اللي ماباضضتش و راح دابحهم..دخل بعد كده لقى الفراخ جايبين 8 و 9 بيضات فدبح جزء منهم لغاية ما فضلت فرخه واحدة دخل عليها فلقاها ماباضضتش الا 3 بيضات فقال لها إنتي مبضتيش عشر بيضات ليه قالتلوا أستر علىّ والنبي أنا ديك
    مرة واحد كهربائي اتجوز واحدة اسمها نجفه علقوها منه ..
    مره ضابط في الجيش طلع على المعاش اخذ مكفاءة نهاية الخدمة اشرى بيها ارض و زرعها الغام
    مرة ابو العربى ركب مركبه فقامت عليه موجه راح مطلع المطوه قال له بلآش انت يا بحرّّّّّّّّ‌‌‌‌‌
    مره واحد رجع البيت لمراته وهوا بينهج, قالتله مالك, قال لها أصل أنا كنت باجري وارا الأوتوبيس علشان نوفر الخامسين قرش بتوع الأوتوبيس, قالتله ياريتك جريت وارا تاكسي ووافرتلنا خمسة جنيه.
    واحداسمG?زعلاF?اتجو2?واحدةاس مه'?فرحان)?خلفو'?بن*?سموه'?ياف رح)?ماتم*.. .واحد بلدياتنا رخصته انتهت راح قال لأبوه قاله مهومن لفك طول النهار.. ..مرة واحد عداه العيب استنى اللى بعده.. ..واحد كسلان شاف قشرة موزة وهو ماشى قال ربنا يعينى على الوقعة.. ..واحد بلدياتنا عمل باب ازاز للشقة راح ركبله عين سحرية..
    واحدة حامل فى ثلاث توائم يوم الولادة الدكتور بيطلع العيل الأول لقاه نايم وساكت قعد يضريه على وشه حتى صرخ الطفل ركنه على جنب وطلع الطفل الثانى لقاح زى أخوه قعد يضربه لما فاق وركنه ..... جه الدكتور يدور على الطفل الثالث مش لاقيه راح ماشى وقال للممرضة كملى لأنهم اثنين بس ...... الممرضة جت تكمل لقت الطفل الثالث طالع براسه بالراحة وبيسألها ... هو الراجل اللى بيضرب العيال مشى ولا لسة
    مرة واحد مدرس سأل واحد تلميذ أبوك اشترى من الفكهانى اتنين كيلو برتقال سعر الكيلو اتنين جنية يبقى ابوك دفع كام؟ فقالو التلميذ يبقى دفع اتنين جنية ياأستاذ فقالو الاستاذ بص يابنى انت ماتعرفش حساب فقالو التلميذ لا ياأإستاذ دا انت اللى ماتعرفش ابويا
    واد بيقول لابوه البخيل هات جنيهن عشان عايز لروح لحسانين .. فقاله خد الجنيه ده وروح
    لحسن
    واحد بخيل جدا عازم اصحابه المهم دخل ابنه بحله الرز والكوسة المكرونة وقعدوا ياكلو شوية و الابن قال لابوه ادخل الفراخ يابا ؟؟؟ الاب يقوله استني شويه مخلصوش المكرونة..... شوية ورجع الولاد : ادخل الفراخ يابا ؟؟؟ الاب : شوية لسه الضيوف بياكلوا.... شوية ورجع الولاد : ادخل الفراخ يابا ؟؟؟ الاب : شوية لسه الضيوف مخلصوش الرز ......فين وفين الاب نده ابنه ... قالوا دخل الفراخ .......... ياكلوا بواقى الرز
    واحد بخيل ابنه نجح جاب له مكنة خياطة عشان يشتغل فى الاجازة
    واحد بخيل جدا ... عنده ثلاث تفاحات ، فتح الاولى لقى فيها دود ... فتح التانية لقى فيها دود ... وصل للثالثة طفا النور و أكلها
    واحد بخيل راح يزور مامته فى المستشفى لقى على الباب كلمة ادفع ...... قال ازورها بقى لما تروّح البيت
    واحدبلدياتنا بيقفل التلفزيون قفل على صباعه
    مرة واحد بخيل عيالوا نجحوا جبلهم كورة و قال لهم هنفخلكم لما تنجحوا السنة الجاية
    بخيل اتجوز بخيلة ... جابوا بنت سموها حصالة

واحد سأل صاحبه ليه اليهود مناخيرهم كبيرة ؟ رد وقاله علشان الهواء مجاني

بخيل على فراش الموت ، قبل ما يموت بيسأل عن اولاده ... فين محمد ؟ قال محمد : نعم يا بابا ...وفين محمود ؟...رد محمود باكيا، انا هنا يا بابا ...........الأب : ايه ده .. انتم الاثنين هنا ، امال مين يقف فى المصنع
    بخــيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدونه ... المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا قاعدين نقوله هات ايدك هات يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال له خذ ايدي ................فطلع البخيل
    مرة واحد بخيل امة ماتت عيط عليها بعين واحدة
    واحد بخيل.. بعد ما أكل هو وابنه ..... ابنه قاله بابا حاسس انى عايز أرجّع .... قالوا وكلت ليه من الأول
    في بخيل ماتت امه ، قالوا له إدي 100 جنيه للست اللي غسلت امك ، قال لهم لييييييييييييييييييييه ، هيه غاسله مرسيدس
    بخيل سألوه لو كنت بردان تعمل إيه ؟ قال : اقرب من الدفاية. قالوا له: ولو زاد البرد؟ قال: اقرب اكثر. قالوا له: ولو زاد الربد اكثر واكثر؟ قال اقرب اكثر واكثر. قالوا له: واذا زاد البرد أكثر واكثر واكثر ؟ قال اشغل الدفاية
    واحد بخيل وهو بيموت بينادى على اولاده: نادر هنا ؟ أيوا يا بابا... و كريم فين ؟ رد وهو بيعيط أنا جنبك يا بابا... قالهم انتو الاتنين هنا و سايبين نور الصالة منور ؟
    واحد بخيل ييجي بالليل و يقول لولاده مين يتعشى ومين ياخد جنيه كل الولاد يقولو ناخد الجنيه ييجى الصبح ويقولهم مين يفطر و يعطى لبابا جنيه
    في واحد بخيل ضرب ولاده ليه؟ علشان لقاهم مشغلين المروحه على تلاته وهما اتنين

بخيل بيعمل شوربة لحمة لأولاده .... قالوا : بس ما فيش لحمة فين اللحمة؟؟ قال لهم : يعنى هو شاى الجوهرة فيه جوهرة

مرة واحد بخيل قال لابنه روح هات شاكوش من الجيران راح ورجع قال له مالقيتش قال له شوف عند اللي فوقينا رجع وقال له مفيش قال له دور تاني راح وغااااااااب ورجع يقول له مش لاقي يا بابا قال له خلاص بأه هات اللي في الدرج

مره ولد ابوه بخيل قال لابوه انا حلمت ان انت اديتنى جنيه.... قاله ابوه : بس على الله يتمر فيك

مره واحد عدى على واحد صاحبه بخيل اوى...... لقاه حاطط ايده على عين الشمال وبيبص بالتانيه... بيقوله مال عينك ؟ قالوا م انا شايفك بواحده . اشغل التانيه ليه!

في بخيل وبخيله خلفوا بنت سموها حصاله

واحد بخيل قال لمراته إسلقى لنا بيضتين للغدا انا طالع أضبط اريال التلفزيون ... وهو بيصلحه وقع من الدور العاشر .....وهو بيقع من جنب شقته زعق لمراته و قالها:خــــــــــليــــــ� �ــــــــــــــا بــــــــــــيـــــــــــ ــضــــــــــة وحـــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــداااا ا

واحد بخيل عنده 4 اولاد ..... جاب لهم حته لحمة ، وقال لهم: كل واحد يمضغها ويديها للي جانبه
    مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيح المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده كولوا يروح

سكران بيقول سبحان الله الانسان زي البني ادم لما بيتوفى بيموت

اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر

فار محشش قال : كل القطط تحت جزمتى لقى وراه قط اسود قال الا ابو سمره حبيبى
    واحد مسطول كل ما يجي يشنقوه ، الحبل ينقطع نظر للسجان وهو متغاظ وقال له احنا جايين ننشنق ولا جايين نلعب

واحد مسطول بيسال صاحبه المسطول ايه اسماء اخوتك الشباب؟ قاله:كلهم محسن الا ادهم اسمه تامر
    واحد مسطول دخل مطعم وقال لصاحب المطعم عندك حلقات بصل قاله صاحب المطعم ايوه فقاله ادينى الحلقه الاخيره

مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتاني هو النهاردة السبت ولا الاحد قام التاني قائل له لا الاتنين ....قام الاول قاله.... جايين مع بعض

مره واحد بيحشش بيقول لصحبه امبارح جيت اسحب نفس قالوا لى ملكش رصيد

مرة واحد بخيل جدا تزوج راح يقضى شهر العسل وحدة

اتنين سكرانين ماشيين فى الشارع لقو عمود نور.. واحد قعد يخبط عليه فصاحبه قاله دة باين مافيش حد.. قاله إزاى ده النور منور

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشةاوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوء بكرة وانتي
    سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

واحد سكران فتح التلاجه وبص للجلي ...وجده بيرتعش :قالوه متخفش هاخد عصير
    واحد سكران اتصل على مصر للطيران بيسأل الرحله من القاهره للندن هاتخد اد ايه فرد عليه الاستعلامات وقاله
    ثانيه قاله السكران طب شكرا

مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان جرى وراة فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغم علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل ما اسكر اعملى مصيبة)

]مرة واحد مسطول وقف تاكسي كان سواقه برده مسطول قاله تاخد كام وتوديني فين قاله هات اللي تجيبه وانزل هنا
    التعديل الأخير تم بواسطة ED GIEN ; 31 - 5 - 2010 الساعة 09:35 PM

ساكن في
    هناهــو
    مقالات المدونة
    20
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههه
    بكد تسلم على الموضوع كامد كدااااااااااااااااااااااا اااااااا
    موضوعاتك منوره 5 فرفشه دايما يارب

ساكن في
    في البيت ال تحته الكافيه
    مقالات المدونة
    1

شكرا لطيفة اوي

ساكن في
    قلب حبيبى
    مقالات المدونة
    4
    النوع : انثيEgypt

ههههههههههههههههههههههههه ههه
    كلهم حلوين تسلم ايدك

منذ أن عرفتك توقفت كلماتى
    وتمزقت اوراقى وانكسرت كل أقلامى
    فاحبك لا يوجد له وصف
    وانا لا اجيد الكتابة الا عنك وعن حبك
    ولهذا اعتزلت الكلام منذ ان عرفت حبك

البحث على جميع مواضيع العضو آية الرحمن

ساكن في
    اسكندريه ....
    مقالات المدونة
    1

مشكورين على الردود الجميله دى اللى زى اصحابها ونورتو موضوعى

ومشكورين على المرور الغالى عليا جداااا

الدنيا مسأله حسابيه ::
    خذ من اليوم ... (( عبره )) ومن الامس ... (( خبره ))
    اطرح منها التعب والشقاء ... واجمع الحب والوفاء
    واتـــــــــرك البــــــــاقــــى لــــرب السمــــــــاء

البحث على جميع مواضيع العضو ED GIEN

ساكن في
    جنب الشجره اللى قلبوها نخله

جامده جامده جامده بصراحه
    عاوزين من ده كتير ونبي

ساكن في
    مدينه البط

حلوة اوى ميرسي

ساكن في
    اسكندريه ....
    مقالات المدونة
    1

ربنا يخليكو مشكورين على المرور العطر

من عنيا يا ايموو ......... اهم حاجه ان احلى اعضاء فى الدنيا دى كلها

يتبسطو

ساكن في
    فى بيتنا
    مقالات المدونة
    3
    النوع : انثيEgypt

جااااااااااااااااامدة جدا

لن ارحم من استهان بمشاعرى ولو سالت دموعة دما dody

البحث على جميع مواضيع العضو dooo

ساكن في
    اسكندريه ....
    مقالات المدونة
    1

مشكورة على المرور يا dooo يا قمر

يارب دايما منورة الكافيه

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)