قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
النتائج 1 إلى 3 من 3

افتراضي شعر القاهرة مدينة الالف مئذنة

القاهرة
    و سفرنا القاهرة بعربية مشباخرة و شفنا العجيب أنا و الحبيب
    تعالوا أقولكم مواقف طريفة تخليعندكم نكت ظريفة.
    1 شفت مبني طويل أطول من برجالحمام و يطل علي النيل ذي دوار العمدة تمام
    سألت السواق إيه ده يا خويه: قال يا دي الغباء و نهار الفلاحين ده برج القاهرة و ده باه النيل.
    و بعد شويه ببص يمين لمحت تمثالكبير كبير قلت يكنش ده زير بس ليه كده في الميدان
    و السياحة و الخوجات هو ده كانكلام و تاني مرة سألت السواق صرخ في وشي بغباء
    ده تمثال الحرية يا فلاح و مشزير و ارحمني باه يا أبو عقل كبير
    ثالث مره شفت مدينة ألعاب كبيرةقلت شبه ألعاب المولد بس فيه حاجة غريبة قطر كبير و طويل و مصنوع فوق النيل قلتأسأل السواق فين يروح القطر لو محطته عند البلد أركبه أنا و مرآتي صرخ فيهالسواق
    و بشدة المرة دي و قال حرامعليكم باه ارحموني عايزين تروحوا فين أنا غلطان عشان
    زعلت حماتي يا ناس باه الرحمة وكفاية المرة دي و بعدين ساق بينا علي مكان كبير فيه ثلاث مثلثات
    و تمثال تاني كبير بس شكله غريبمخيف لاقيته اسمه أبو الهول و سألت عن مرآته
    واحد قالcrazy قلت أيوه يعني سفرت يا رب ترجع بسلامة طاب فين (الهول) الصغير ممكن مات يا ندامة
    و المثلثات الثلاثة يبقوا إيهسألت لتاني مرة عن المثلثات واحد قال دول كانوا مطارات وواحدة جميلة مزة شديدة قالتيا عم دول للفراعنة كانوا مقابر دول صاروا بتعونا يحرسهم العساكر.
    و بعد شويه لاقيت اثنين أجانبحلوين أوي ماشين ذي الحبايب بيتمختروا قلت يا قلبي يا دايب و حبيبتي ليه مش مثلهم وفهجاءة فقت هو أنا أصلا من جنسهم أنا عمري ما كون كده دول وقود جهنم و أنا مسلم وعارف ديني حافظ قرآن و عارف شريعة إسلامية و دول مش عارفين دين و لاقرآن.
    و أنا مروح رحت الملاهي لأجل مااركب القطر و ركبته أنا و مرآتي و كان سريع أوي و مسكت أنا أعصابي كانت هطير فيالهواء و نزلت أنا من تاني لاقتني في مصر لسه و من نفس المكان فلوسي وقعت في القطرمن الهواء و مش عارفين نرجع تاني أزاي يا رب استرها هو أنا ليه سافرت لهنا و ما لهاالبلد عندنا دي مصر كلها خير و في أي محافظة و مركز بتلاقي ناس عندهم ضمير و فيشغلهم بتركز يا رب انصر عبدك و اجعل له طريق و من المتاهة دي مخرج.

ساكن في
    المحلة الكبرى
    النوع : ذكر Egypt

ههههههههههههههههههههههههه ههههه

يعنى ايه مشباخرة

سافرنا بعربية مش بباخرة مركب يعنى

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع