قهوتنا على الانترنت
صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 25
  1. #1
    تاريخ التسجيل
    21 - 4 - 2010
    ساكن في
    فى بيتنا لحين ميعاد الزفاف
    المشاركات
    3,929
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي ليه بتشتم أمك؟وإنتى ليه بتشتمى أمك؟

    بسم الله الرحمن الرحيم
    مستغربين!من أيه؟
    مش أنتم إللى بتشتموا!
    أيوه إنتى وأنت !إزاى أقولكم!
    لما واحد بتخانق مع صاحبه مش
    بيقوله يابن......مكان النقط
    طبعاً كلام كتير مهزق للأم وأكيد
    أنتم عارفينه طيب لما أنت تقوله
    كده هو مش هايسكت ولازم يرد الشتيمه
    وهيردها زيك ويمكن أكتر ماهو الولد حمش
    بقى وإزاى أنت تهزق أمه وهو لا يبقى كده
    مش يبقى أنت اللى بتشتم أمك وهزتك من الأول
    دا حتى البنات اللى المفروض المفروض بعنى
    بيتقال عنهم مهذبين ومحترمين هما كمان دلوقتى كده
    سواء بجد او بهزار مافيش أسهل من شتيمة الأم
    على لسانهم على طول (أمشى يابنت........)
    طب ليه! ليه بجد كده!
    طب شفت خليك شاهد على نفسك إنك أنت اللى
    شتمت أمك فى الأول محدش غيرك!
    سؤال ليك بقى ياللى بتشتم أمك؟
    ليه لما بتكون فى الجيش والقائد بتاعك
    اوالمسئول عنك يعنى بشتمك بأمك بتقوم
    الدنياوبتقعدها ولما حد يجى يقولك ليه كده!
    تقوله ده بشتمنى بأمى ؟
    وليه أصلاً القائد يشتمك بأمك عارف ليه
    علشان عارف إن شتيمه الأم صعبه ومجرحه
    وكمان مستفزه ليك علشان كده بشتمك بيها
    لا وقال أيه البنت لما الأبله او الأستاذ بتاعها
    يشتمها بأمها تقلب المدرسه عاليها واطيها
    وتقولك ده شتم أمى ما أنتى طول الوقت بتشتميها
    فى الرايحه والجايه وبعدين بما إنكم بتزعلوا قوى
    كده من الشتيمه دى حاولوا تمنعوها خالص
    حاولوا تعملوا كرامه لأمهاتكم وتحافظوا عليهم
    مش برضه الرسول عليه السلام وصانا عليهم
    حدثناأحمد بن يونس حدثنا إبراهيم بن سعد
    عن أبيه عن حميد بن عبدالرجمن عند عبدالله
    بن عمرو رضى الله عنهما قال:قال رسول الله
    صلى الله عليه وسلم
    (إن من أكبر الكبائر أن
    يلعن الرجل والديه.قيل يارسول الله وكيف
    يلعن الرجل والديه.قال:يسب الرجل أبا الرجل
    فيسب أباه ويسب أمه فيسب أمه)
    رواه البخارى
    يعنى بجد والله إخواتى وأخوانى الأعضاء
    بجد موضوع شتيمة الأم ده بقى زى الوباء
    السريع الأنتشار لدرجة إن حتى الأطفال
    بقوا يرددو الشتيمه دى
    فابجد كل واحد يحاول إن يعمل حاجه بجد ناحية
    الموضوع ده ومتقوليش بقى الكلام المعتاد ده
    يعنى إحنا اللى هانقدر نعمل حاجه
    إحنا اللى هانغير الكون
    الكل ماشى كده الكل بيقول كده
    على الأقل حاول مع نفسك مع جيرانك أصحابك
    إخواتك فى البيت بقولك حاول وأكيد لو
    فيه عزيمه هاتقدر بجد
    وربنا يحفظ لنا أمهتنا ويبارك لنا فيهم يارب
    وسورى بجد على الرغى والأطاله أكيد صدعتم!
    أختكم فى الله(مونه)(منى)











  2. #2
    تاريخ التسجيل
    14 - 7 - 2009
    ساكن في
    طنطا
    العمر
    31
    المشاركات
    5,324
    مقالات المدونة
    33
    النوع : ذكر Egypt

    افتراضي

    بسم الله ماشاء الله
    موضوع رائع جدا جدا
    وأعتقد أنه يغيب عن أذهان الكثير من الناس
    بارك الله في عمرك علي النصيحة والتذكرة
    جعلها الله فيموازين حسناتك يارب العالمين

  3. #3
    تاريخ التسجيل
    6 - 5 - 2010
    ساكن في
    مدينتى
    المشاركات
    5,279
    مقالات المدونة
    3
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي

    يا احلى واجمل واحده فى الدنيا
    موضوعك اكتر من رائع كالعاده والله
    وعندك حق بقى شئ عادى ان حد يشتم مش بس المدرسه او الصحاب دا دكتور الجامعه بقى مبيحترمش نفسه ولا اللى حواليه وبيشتم اكتر من الام والله
    وبجد ربنا يكرمك يارب على مواضيعك المتميزه يارب
    وتحققى كل اللى تتمنيه
    وانتى مرغيتيش خالص ولا صدعتينا دانتى اجمل حد بيتكلم ومن غير حتى ما تتكلمى زى القمر
    يارب يجمعنا سوا فى الجنه يارب


    ابتسم وتامل
    ترى الدنيا حافله بالامانى






    البحث على جميع مواضيع العضو دره

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    30 - 4 - 2009
    ساكن في
    هناهــو
    المشاركات
    14,292
    مقالات المدونة
    20
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي



    عندك حق والله ياقمر
    اليومين دول بأه الكل بيشتم ب الام و الاب
    تيب ليه كته ؟؟
    هو ته جزاتهم انهم جابونا فى الدنيا تى؟
    و ليه احنا نشتم امهات غيرنا ؟
    ماهو لما احنا نعمل كته هايجى حد غريب و يشتمنا ب اهلنا
    صح ولا تؤ ؟؟ الى بنعمله فى الناس بيقعد لينا
    اذا كان خير او شر
    و فعلا موضوعك مهم اوى ياقمرايتى
    و ته مش غريب عليكى
    لانك دايما متالقه و مبدعه ياحبى



  5. #5
    تاريخ التسجيل
    21 - 12 - 2009
    ساكن في
    في عالم العجايب
    المشاركات
    1,317
    مقالات المدونة
    4
    النوع : انثيEgypt

    افتراضي

    مونتي يا عسوله
    موضوع غايه في الروعه والله
    ربنا يجزيك كل خير يا مطنشاني اليومين دول

    وحشاااااااااني والله



    اللهم اقذف في قلبي رجاءك و اقطع رجائي عمن سواك حتي لا ارجو غيرك يارب اللهم انى اسألك من الخير كله عاجله واجله ما علمت منه ومالم اعلم واعوذ بك من الشر كله عاجله واجله ماعلمت منه ومالم اعلم واسالك ان تجعل كل قضاء قضيته لى خير يارب العالمين
    البحث على جميع مواضيع العضو هبةالله

  6. #6
    تاريخ التسجيل
    29 - 12 - 2008
    ساكن في
    الدقهلية
    المشاركات
    2,633
    مقالات المدونة
    12
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي


    جزاك الله خيرا

    الاخت الفاضلة مونة

    وللاسف الشديد اصبحت الشتيمة متوفرة فى مجالات كتير

    يارب تحدث ازمة فيها

    وتصبح الالسنة رطبة دوما بذكر الله









    والله يامصر من شرقك لغربك
    قلبى هواك وحبك

    البحث على جميع مواضيع العضو hadede

  7. #7
    تاريخ التسجيل
    4 - 9 - 2009
    ساكن في
    *******
    المشاركات
    4,820
    مقالات المدونة
    2
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي

    أحسنتى بعرض القضية يا منى ...
    و شكرا على التوضيح ...
    جعلها الله فى ميزان حسناتك ...
    اللهم أمين
    طيف عابر و لحظات عندها يتوقف الزمن معلنا حروف اسمك

    البحث على جميع مواضيع العضو Ali Pharouq Najar

  8. #8
    تاريخ التسجيل
    22 - 11 - 2009
    المشاركات
    2,705
    مقالات المدونة
    13
    النوع : انثيEgypt

    افتراضي

    بصى يا مونه وربنا ما بقول كلام مثاليات وبس
    حد يقدر يشتمنى بامى او ابويا وربنا اكله بسنانى لو كان اعز الناس ليه حتى لو بكون ساعات بشتكى منهم لحد يقدر حد يشتمهم اكرهوا فى اليوم اللى اتولد فى عارفه ليه يا منى لان حتى لو مضايقه منهم بس دول البركه اللى عايشه بيها دول اطيب واحن قلوب قابلتها وهقابلها ربنا يديهم العمر على طاعة الله يارب
    علشان كده عمرى مهسمح ان حد يقول ولو لفظ بسيط عليهم عارفه المثل اللى بيقول ادعى على ابنى واكره اللى يقول امين ده ينطبق على بركتنا امنا وابونا مهما ضايقونا واشتكينا منهم بس محدش يقول اه دول وحشين بجد وانا فى عز ضيقتى منهم هبص للى قالى كده واقول مين قالك انهم وحشين بجد ما يمكن انا اللى مضايقه على الفاضى او هما اللى صح وانا اللى غلط او اللى بيعملوه خوف اهل على لحمهم وضناهم يعنى بالمختصر طبعا بعد الرغى محدش ليه الحق انه بشتم اعز الناس عندى ولو كان غالى عندى هكرهوا
    شكرا مونه بحب مواضيعك اللى بتتكلم عن مشكله او سلبيه من سلبياتنا كلامك بيوصلى بسرعه قوى دمتى متميزه عزيزتى مونه
    <a href="http://up.masrawycafe.net/"...66.jpg" /></a>
    البحث على جميع مواضيع العضو ايسل

  9. #9
    تاريخ التسجيل
    21 - 4 - 2010
    ساكن في
    فى بيتنا لحين ميعاد الزفاف
    المشاركات
    3,929
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido 14 مشاهدة المشاركة
    بسم الله ماشاء الله
    موضوع رائع جدا جدا
    وأعتقد أنه يغيب عن أذهان الكثير من الناس
    بارك الله في عمرك علي النصيحة والتذكرة
    جعلها الله فيموازين حسناتك يارب العالمين
    بارك الله لك وبارك فى عمرك
    أخى الفاضل محمد
    وجزاك الله خيراً
    لك كل التقدير والأحترام

  10. #10
    تاريخ التسجيل
    21 - 4 - 2010
    ساكن في
    فى بيتنا لحين ميعاد الزفاف
    المشاركات
    3,929
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامى حياتى مشاهدة المشاركة
    يا احلى واجمل واحده فى الدنيا
    موضوعك اكتر من رائع كالعاده والله
    وعندك حق بقى شئ عادى ان حد يشتم مش بس المدرسه او الصحاب دا دكتور الجامعه بقى مبيحترمش نفسه ولا اللى حواليه وبيشتم اكتر من الام والله
    وبجد ربنا يكرمك يارب على مواضيعك المتميزه يارب
    وتحققى كل اللى تتمنيه
    وانتى مرغيتيش خالص ولا صدعتينا دانتى اجمل حد بيتكلم ومن غير حتى ما تتكلمى زى القمر
    يارب يجمعنا سوا فى الجنه يارب
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامى حياتى مشاهدة المشاركة
    اللهم أمين يارب العالمين
    بارك الله فيك سمسم حبيبة قلبى
    وجزاكى الله كل الخير والصحه
    وبجد والله عندك حق المفروض الناس اللى
    هما قدوه لينا هما أساساً كمان بشتموا
    عليه العوض ومنه العوض فى البشر
    بس بجد منوره متصفحى كله وبجد وحشتنى
    ربنا يكرمك ويخليك ويبارك لوالديكى فيكى

 

 
صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. ألم تذكر لهم ذنوبك؟!
    بواسطة أبوعائشة في المنتدى الاسلامي العام
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 13 - 5 - 2011, 01:00 AM
  2. هل خلوت بحبيبك؟وإن خلوت هل تذوقت حلاوة الخلوة
    بواسطة تواقة للجنة في المنتدى كلام في الحب
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 7 - 7 - 2009, 07:32 PM
  3. اول انطباع اخدته عن اللى قبلك؟
    بواسطة -love- في المنتدى العاب مصراوي كافيه
    مشاركات: 176
    آخر مشاركة: 11 - 5 - 2009, 03:49 AM
  4. لمن تفتح قلبـك؟
    بواسطة Ahmad Misk في المنتدى مصراوي كافيه
    مشاركات: 20
    آخر مشاركة: 25 - 2 - 2009, 02:07 PM
  5. الفقر معناه إيه بالنسبة لك؟ كلم عنه صُناع القرار
    بواسطة Princess maya في المنتدى أحسن ناس
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 24 - 11 - 2008, 10:35 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

ضوابط المشاركة

  • مش هتقدر تضيف مواضيع جديده
  • مش هتقدر ترد على المواضيع
  • مش هتقدر ترفع ملفات
  • مش هتقدر تعدل مشاركاتك
  •  
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات مصراوي كافيه 2010 ©