قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 3 من 12 الأولىالأولى 1234567 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 116
    ساكن في
    طنطا
    النوع : انثيEgypt

نفسى مصر تكون احسن دولة فى العالم كلة ومحدش يتدخل فى شئونها
    واولآ اريد عيشة كريمة لكل مواطن واغنى يعطى الفقير
    ثانيا اريد القضاء على البطالة وفرص عمل لكل الشباب
    ثالثا عدم الاهتمام بمحافظة معينة وانما الاهتمام بجميع المحافظات ويكون فيها كل الفرص
    رابعا احترام كل واحد للاخر ومفيش فرق بين مسلم ومسيحى
    خامساعدم القاء القمامة فى الشارع والمحافظة علية
    سادسا عدم المغالاة فى الضرائب
    وفية حاجات كتير بس اسيب فرصة للاخرين يكملوا

2. افتراضي

السلام علكيم
    1- أتمنى من الله إن شاء الله أن يجعل مصرنا الحبيبة أمنة هى وسائر الدول العربية
    2 - أن يكون رئيس الجمهورية القادم عادل وأن يحكمنا بالشريعة الإسلامية حتى نكون أحسن الدول
    3- أن يكون هناك مراقبة من الأجهزة الرقابية على رجال الأعمال الذين يستغلون نفوذهم لأكل مال الشعب
    4- أن يكون كل مسئول بوزارة أو موظف أو محافظ أياً كانت سلطته أمين على البلد ويحافظ عليها
    5- أن يكون كل شخص مسئول فى مكانه الصحيح حتى يعطى البلد حقها ويتقدم بها للأمام
    6- إلغاء التصدير لدولة إسرائيل والإستفادة منه داخل البلد بدلاً من الإستيراد بتكلفة أعلى من البيع
    7- أن يكون للشرطة دور إنسانى فى المعاملة مع الشعب وتغيير الأسلوب القديم ( الإهانة والظلم )

ساكن في
    فب بيتنا
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

انا نفسي مصر تبقى احسن
    نفسي المصري ميتخلاش عن المبادئ
    نفسي ننسى المناصب ونعامل بعض بأننا كلنا واحد
    ايا كان المنصب ولا الثروة
    نفسي فلوس مصر وخيرها يرجعولها
    نفسي ننسى الرشوة والفساد
    نفسي كل واحد يبدأ بنفسه وميقولش يعني هي جت عليا
    من أخطائي أني اعامل الناس بعقلي
    رغم اختلاف عقولهم

البحث على جميع مواضيع العضو mo7a26

4. افتراضي

1. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا نفسى اننا بينا وبين بعضينا نبطل الكدب والنفاق والرياء اللى بنتعامل بيه مع بعض ومنسكتش تانى عالفساد لحد ميوصل للدرجة دى (ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم ) 2 واذا عملنا كدة كل شيىء هيتغير مش مبارك السبب فكل شىء احنا بينا غلطات تودى ورا الشمس مين مننا سيدنا يوسف؟ احنا بلدنا دى فيها خير يكفينا ويفيض بس ننظف الضمائر ونبطل الكدب والكوسة فكل المجالات مش السياسية ولا النظام بس وانا اول واحدة هغير من نفسى ويا ريت كلنا نتغير احنا نتغير قبل النظام والسلام عليكم ورحمة الله

5. افتراضي

العدل - المساواه - الحق - الكرامه _ الدين لله والوطن للجميع ، عزل أمثال محافظ القليوبية ومحافظ القاهره ، إلغاء وظيفة المرأة قاضي ، العمل يكون أولا للرجال ثم للنساء وليس العكس ، نظافة العقول ونظافة الشوارع ، العيله المصريه الأصيله - نأكل مانزرع ونلبس مانصنع ، نبعد عن الصيني والتايواني - نوقف الغزو الصيني لمصر ، وسيلة مواصلات تشعر المواطن بالكرامه - عزل عائشه عبد الهادي التي فتحت الباب للعماله الأجنبيه ، وشردت العماله المصريه ، أحلام بسيطه أتمنى أن تكون مصر عليها عندها سنكون أعظم دوله

6. افتراضي

طالب من الله ان يحفظ بلنا الغاليه كما ارجو ان يكون الانسان هو اغلى شيء الله كرمه وجعل كل شيء يخدم الانسان من طبيعه وخلافه
    ولاكن ارى الانسان يظلم اخيه الانسان ويوميز بين لون وطبع وعقيده بل وصل به التجرء على ان يكفره وهذا الؤسف ونسى ان الله الزى خلق كل شيىء ومطلع على كل شيىء يسع الجميع برعايته ورحمته ولايعقل ان الانسان المخلوق هو الى بيحمى ويطالب بحقوق الخالق ....
    فارجو من الله ان يلهم الكل بثقه ليس لها حدود فى الله الزى ان اجتمع العالم كله ان يضرك بشىء فلايقدر الا بازنه ..
    ونقول ونطلب من الله تكفينى يارب نعمتك ورعايتك للعالم وما فيه ...
    كما اطلب من الجميع عامل الفرد والمجتمع كمى تحب ان يعاملوك انت وكن حزرا ان الله مطلع على كل شيىء وتزكر ان حياتك على الارض ماهى الا مرحله سرعان ما تنتهى وتزول فاعمل لما هو باقى وتمتع بعشرتك مع الله

ساكن في
    اعيش فى ظلام الليل واموت بالنهار
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

السلام عليكم
    اشكرك على هذه الفكره الممتازه
    اما حكاية انا نفسى اغير ايه فى مصر فانا نفسى يسود العدل والموساواه والضمير مش عايزه اشوف تانى حكايه العامل اللى يعينى شقيان وتعبان ودخله ملاليم واخر بيقعد فى شغله يحل كلمات متقاطعه ودخله الافات اللهم لا حسد بس ليه مش كل واحد يراعى ضميره ليه عشان الواحد عنده واسطه يبقى يلاقى كل حاجه بيحلم بيها اما اللى مش معاه واسطه مش يلاقى اى حاجه ولا شغل ولا اى حاجه بيحلم بيها وممكن يكون معاه مؤهل احسن من اللى معاه واسطه بس هنقول ايه غير يارب اصلح حالنا وحال مصر بجد انا نفسى مصر تبقى اجمل واحسن دوله فى العالم ويتغير اى فساد فيها الى الاحسن وانا متأكده ان ان شاء الله مصر هتبقى احسن طول ما بنقول (يارب )
    اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله
    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم(كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم)
    البحث على جميع مواضيع العضو الاميره رندا

8. افتراضي

نفسى تكون مصر احسن بلد فى العالم نفسى كل الناس تحب بعض وتتعاون مع بعض وكل واحد منا يخاف على الثانى نفسى بلدنا ميكونش فيها فسادولا لصوص نفسى كل غنى لا ينظر للفقير نظرة تعالى وكبر نفسى بلدنا ميكونش فيها ظلم نفسى يكون عندنا اعلام صادق نفسى يكونوا المسئولين فى البلد على قدر المسئولية نفسى الناس ما ترميش القاذروات فى النيل ونحافظ على مياه النيل

9. افتراضي

نفسى نهدا ونعقل ونشارك بفاعلية فى الانتخابات ونحذر من ايران وحسن نصر الله واسرائيل كلهم وجوة لعملة واحدة نفسى نحترم بعض ونخاف على البلد دى ونبطل رشوة وفساد نفسى نبطل تظاهر ونجنى ثمرة مظاهراتناوثورتنا

10. افتراضي

[بسم الله الرحمن الرحيم انا ان شاء الله متفائل خير فى مصر بشبابها اللى هم ضربو لنا المثل الاعلى فى كل حاجه حلو ظهرت ايام المظاهرات اللى كانت محل احترام وتقدير العالم العربى والغربى ايضا انا عايز واتمنى ونفسى ان البلد ولا القريه اللى كانت فى ميدان التحرير تكون هى البلد اللى نفسنا ونفس المصرين يعيشو فيها واللى كانت كلها حاجات حلوه من التلاحم والتراحم والدفاع على بعض من البلطجيه والامانه والمتطوعين من الاطباء لعلاج الجرحى ومنتهى تلاحم الناس مع بعضها ان الناس بتاكل بعضها يعنى بصراحه خليه نحل والكل قائم بدوره بدون كلل او تعب والله والله كانت احلى واجمل لحظات ظهرت فيها معدن المصرين شى لاينسى بصراحه نفسى مصر تكون بروح الثوره وتعيش بروح شباب وشعب مصر فى لحظات الثوره

صفحة 3 من 12 الأولىالأولى 1234567 ... الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)