قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
مشاهدة تغذيات RSS

فضفضة من القلب

عجبي .... وابداعي 2...!!!!

تقييم هذا المقال
اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام اللول1 مشاهدة المشاركة
يابلدي الغربه عنك صعبه قوي

علي قلبي زي الشديد القوي

والواحد يقول انا قوي

لكن بجد يابلدي واحشني قوي

وعجبي

يابلدي في القلب لو من بعيد

ودايما في بالي وخيالي وانا وحيد

ودايما عقلي وذهني من غيرك شريد

يابلدي انا اللي سيبتك ولا انتي

اللي سيبتني اروح بعيد

وعجبي

ياشعب غلبان

من غير عشا بتنام

وكارنيهك قدام العسكري بيبان

وفي قسم الشرطه متهان

تسيب بلدك ولا تقعد فيه حيران

وعجبي

ياشعب في الجد ميه ميه

وفي الهزار برده ميه ميه

وللاسف ماسكك حكومه حراميه

مالهموش في الجد غير واحد علي ميه

وعجبي

ياشعب مالك

ايه بس اللي جرالك

كنت للظالم هالك

وعمرك ما كنت في حالك

ايه بس اللي رماك في المهالك

وعجبي

ياعم متخافش علي نفسك وسيبك بقي من الهم

لقدر الله في يوم وقعت واصبح حالك غم

وروحت المستشفي وطلبوا علشانك دم

سيبه علي الله

هتلاقي اهلك وناسك واصحابك حتي اللي متعرفهموش

كلهما بيجروا علشان يتبرعوا لك بالدم

وعجبي

ياشعب فراعين

علي نفسينا متفرعنين

ومع الظالمه الوحشين

دايما احنا الطيبين والمسالمين

وعجبي

الكلمات الدلالية (Tags): لا يوجد إضافة/ تعديل الكلمات الدلالية
التصانيف
غير مصنف

التعليقات

1. الصورة الرمزية hero
    [I][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B]تصدق بالله انا مش هاعلق ع الكلام [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][/I][CENTER][I][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] بس لان الكلام هايكون اكبر بكتير من التعليق [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] انت جيت ع الوجع ياهشام والله ع الجرح دا مش جرح بس[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] دا نزيف ياهشام مش بيقف [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] انا بداءت انا الاشتايق لترب البلد [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] وكنت النهارده بعد الصلاه جيت ع الحوض وانت عارف قد ايه الجو حار [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] لقيت شعرى بيقع منى وانا تحت الميه وبص فى الحوض ع شعرى سرحت فيكى يابلدى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] فى عمرى وصبيه فى ناسى واهلى فى حلم من احلامى مصر يلا رتبه من تربك بترب العالم كلو [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] مصر ياجنة القلوب لو فيكى نار انتى جناتى انا [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] ريحت تربك يابلدى هو شهايقى ليكى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] ميتك هى دمى ورحك هو نفسى اتنفس ازاى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] يابلدى وانتى بعيده عنى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] بلدى فى يوم تعبت من الشوق قرارت يابلدى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] افتح عورقى لى ياسيل دمى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] اشم فيه ريحت تربك البعيد عنى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] يحت الحبايب واهلى ياقلبى اللى دايب فى حبك [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] بحبك يابلدى ونفسى ادفع فداكى عمرى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] بحبك ياارض الكنانه امجد الامم [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] وياعزى انا مفيش اغالى منى وانا ع تربك يابلدى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] تسلم ايدك ياهشام بصراحه انت فتحت جرح [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][COLOR=DarkRed]
    [/COLOR][/SIZE][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=4][COLOR=DarkRed][B] استحمل انت بئه نزفو [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/I][/CENTER]
  2. الصورة الرمزية ايسل
    يااااااااه على الكلام ده بجد خلتونى ابكى على شباب سايبه بلادها وهى بتعشقها

بس للأسف البلد خلصوا عليها شلة الحراميه والشباب لأما قاعده على القهاوى لأما بتشتغل بتراب الفلوس
    ربنا يوفقكم فى غربتكم ويرزقكم ويقصر غربتكم وترجعوا وسط اهلكم وناسكم وبلدكم اللى بتعشقوها
  3. الصورة الرمزية حائر
    حلوة هشام
    انت شاعر ساخر لطيف
  4. الصورة الرمزية هشام اللول1
    نورت بجد يا احمد
    والف سلامه علي شعرك
    يعني شعرك هيروح منك قبل ما تتزوج

انت اللي كلماتك جميله قوي يا احمد
    ومفيش جرح ولا حاجه
    اناشاء الله تنزل بلدك مصر وتنوره باذن الله

بارك الله فيك يا احمد وحفظك
    ودمتي بخير وصحه وسعاده وراحه بال
  5. الصورة الرمزية هشام اللول1
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايسل
    يااااااااه على الكلام ده بجد خلتونى ابكى على شباب سايبه بلادها وهى بتعشقها

بس للأسف البلد خلصوا عليها شلة الحراميه والشباب لأما قاعده على القهاوى لأما بتشتغل بتراب الفلوس
    ربنا يوفقكم فى غربتكم ويرزقكم ويقصر غربتكم وترجعوا وسط اهلكم وناسكم وبلدكم اللى بتعشقوها
    شكرا لكي يا ايسل علي الدعوات الجميله دي
    بارك الله فيكي وحفظك
    ودمتي بخير وصحه وسعاده وراحه بال
    وود
  6. الصورة الرمزية هشام اللول1
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حائر
    حلوة هشام
    انت شاعر ساخر لطيف

شكرا لك علي زوقك

وبارك الله فيك وحفظك
  7. الصورة الرمزية دره
    والله دا العادى بتاعك يا هشام