قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
مشاهدة تغذيات RSS

جينا

أنا وهو ومراته

تقييم هذا المقال
أنا وهو ومراتهلم تكن لديها ادنى فكرة عن تلك الرسالة التى وصلتها على الموبايل مضمون الرسالةبأعتذر عن أى ازعاج سببته ليكى وأنا عارفة أنك مالكيش ذنب فى اللى حصل لكن أرجو قبول أعتذارىوأنا متأكدة أنك أنسانة طيبة ومحترمةنظرت سماء للموبايل وقالت ياترى مين هايرسل لى هالرسالة دى وفى الوقت المتأخر دة ونظرت بالساعة وجدتها الساعة الرابعة فجراضغطنت سماء على رقم الرسالة وحاولت الاتصالالو الو مين معايا تسمع سماء صوت امرأة باكية منهارة ترد عليها بخوف ورعبالو يا مدام سماء حضرتك متعرفنيش بس ارجوكى حاولى تسمعينى بسرعة البرق تذكرت سماء هذا الصوت هذا الصوت الذى حدثها وطلب منها أن ألا تخرب بيتها وتبتعد عن زوجهاوأحتارت سماء فى تلك المكالمة أنها على علاقة محترمة بكل أصدقئها ولم تتعدى تلك الصداقات حدودها فزوجة من ستتصل بى لأترك زوجها لها وأبتعد عنه أن كل زوجاتهم على علاقة طيبة بى وأتصل بهم جميعا فى المناسابات للتهنئة والاطمئنان عليهمفتنبهت سماء للصوت الباكى وقالت لها مين حضرتك وياترى مين جوزك اللى عايزانى ابعد عنهردت المرأة الباكية وقالت جوزك يامدام سماءايوة جوزك جوزى ومتجوزين عن حب قبل وبعد الجواز ولسه لحد دلوقتى بحبهطبعا مش مصدقانى فاكرة اول مكالمة ليكى منى وانت قلتى له فى واحدة بضايقنى وبتتصل بيهوبتقولى ابعدى عن جوزى احسن لك وكنتى بتهزرى معاه وبتقولى له فى راجل غيرك ومتجوز ومراته بتغير منىوساعتها وشه اتغير وانتى افتكرتى انه بيشك فيكى وبيغير عليكى وهو ساعتها اتنرفز وقالك وانتى بتحطى نفسك فى المواقف دى ليه ميت مرة اقولك مترديش على ارقام غريبة واى رقم يضايقك حطيه فى القايمة السودة بالموبايلوقعدت اتصل بيكى من كام رقم وانتى تحطى ارقامى وتحجبيها زى ماتكونى رافضة اى كلام يضايقك او يحرجكانا متجوزة رامى من سبع سنين وعندى منه ملك بنت جميلة وطيبة وكنت مع رامى ومعاكى فى كل حياتك وكل مشاكلكوفى كل مكالمتكم طبعا حضرتك مذهولة وحاسة انك بفيلم عربى قديملكن اقسم لك بالله دى الحقيقة وانا هاثبت لك اول مكالمة منى ليكى ضربنى وكسر دراعى وورم وشى وانتى وقتها كنتى بتتصلى بيه لمدة نص ساعة يكنسل عليكى وبعدين قفل موبايله ولما فتحه اعتذر لك لانه كان عند مامته وهى عندها مشكلة مع اخته وانهم اتخنقوا بسبب خروج اخته الدايم وسيبان ابنه لمامتهومامته رافضه خروجها وتأخيرها وما كنش بيرد وبيقفل عليكى لان صوت خناققهم عالى وخاف تقلقى ولما فتح الموبايل وسمعتى صوت بنتى بتبكى عليه لانه ضربنىقصادها وصوت نهنهتى قالك انه اتخانق مع اخته وهانها وزعق فيها عشان كدة ابنها بيبكى ودة كان صوت بنتى وماكنتش اقدر افتح بقى ليموتنى سماء وانا ايه اللى يثبت لى انك مش كدابهاقولك يامدام سماء فاكرة ايام الخطوبة كنتى بتسمعى صوت طفل بيبكى على طول ودايما بينادى بابا باباوفجأة الصوت يختفى وانتى بتسالى مين دة يقولك دة امير ابن اختى وأحمد جوزها هنا والولد بيجرى جنبنادة صوت ملك ولما لقيتى الطفل بيردد بابا رامىاقسم لك ان امير بيقوله يابابا وانتى قلتى لا دة ابنك مش ابن اختكقلت لها ايوة وساعتها كلمنى احمد زوج اخته وقالى دة امير ابنى بس لانى بسافر كتير وبسيبه هو ورانيا مع خاله وسته مامة رامى اتعود يقول لرامى باباوبرضه الكلام دة مدخلش دماغى أتصلت بمامة رامى وكلمتها وسألتها هو رامى كان متجوز قبل مايخطبنى او معاه طفل من زوجة قبلى أقسمت بكتاب الله انه مش متزوج وان الطفل ابن اختهاكيد يامدام سما حضرتك مخدتيش بالك هى اقسمت على ان امير ابن اخته وقسمها بمحله لان فعلا امير مش ابنهثم ان معظم مكالمات رامى مع حضرتك قدامى وماكنش حد يقدر يفتح بقه وهو بيتكلم معاكى ولما يصدر صوتى من غير قصد انتى كنتى بتفتكرينى اخته وتفتكرى بنتى ابنهاأنا بخاف منه لو عملت حاجة غلط ضرب وشتيمة واهانة انتى اكيد بتتكلمى عن شخص غير رامىرامى انسان متحضر وراقى فى تفكيره عمره مازعلنى ولا اهانى وعمره مانام وهو مخاصمنىحتى لو انا اللى غلطانة بيحاول نتكلم ويعرض نقط الخلاف ونتناقش لحد مانتفق والغلطان يعتذرايوة يامدام سما سمعت كلامكم كتير وكنت بحسدك على معاملته معاكى وكنت بقول ياريت تشوفى معاملته معايا شكلها ايه وانتى تلعنى اليوم اللى قابلتيه فيهطيب وسكتى سنة كاملة ليه؟ليه ماتكلمتيش قبل كدة ؟وايه اللى خلاكى تتكلمى اليومين دول؟بصراحة يامدام سما زهقت وحسيت انك لازم تعرفيه على حققتهوياترى ايه حقيقته وياترى الحقيقة اللى هاتقوليها حقيقة ولا كذباقولك يامدام خليكى معايا انا من يومين بعد ماضربنى بسبب مكالمتى ليكى كلمت اخته وقلت لها وحلفتها بأبنها تقابلك وتقولك انه متجوز ومخلفوهى قابلتك وكلمتك صحلا طبعا مش صح هى فعلا قابلتنى لكن عشان تأكد لى انى مديش ودنى للتليفونات لانها بتزعل رامى واحاول احد من صداقاتى شوية وياريت تبقى فى حدود العمل بس ولاش الصداقات العائليةمش ممكن يامدام سما يعنى هى ماكلمتكيش عنى طيب خليكى معايا هاطلبها وادخلك على المكالمة عشان تتأكدى بنفسكيرن جرس الهاتف واسمع صوت رانيا نائم وكسلان ايه يامنى انتى لسه منمتيش حرام عليكى الساعة خامسة الفجرلا يارانيا منمتش هايجلى نوم ازاى واخوكى ضاربنى وسايب البيت والبنت عيانة وبتبكى رانيا هو انتى قابلتى سما بجد ولا بتضحكى عليه لا يابنتى قابلتها طيب قلتى لها ان رامى متجوزنى طبعا يابنتى وحياة ابنى حتى طلبت واتصلت با أحمد بن خالى وقالت له قول لرامى مش عايزة اشوف وشه الكداب الخاينيعنى عرفت كل حاجة ايوة طبعا قوليلى يارانيا نعم ياستى هو انتى شفتى سما اه طبعا هى حلوة يارانيالا يابنتى لا حلوة ولا حاجة بس انتى عارفة الناس اللى اغنياء دول فلوسهم بتحليهم الكوافير والمكياج واللبس الغالىوانتى فكرك رامى متجوزها ليه ماهو عشان فلوسها وعلى فكرة انا عيطلها وقلت لها ابنى بالمستشفى وتخنأة مع احمد ومسافر ومبعتش فلوس واخدت منها اللى القسمة دى ناس مش عارفة تودى فلوسها فينعامة سيبينى انام وبكرة اكلمك واياكى تقولى لرامى انى روحت لهاطيب يارانيا انا مش هاقول مايمكن هى تقوله لا ياعبيطة هى فاكرة ان دة خير وانا اخت جوزها لايمكن تجرح مشاعره وتبين له انها بتدى اخته فلوسوأمك يارانيا ازاى تخبى على سما ان اخوكى متجوز ايه يامنى انتى عايزاها تخسر رامى الحبيب اللى على الحجر انتى عبيطةمن امتى امى بتقدر تزعل رامى وبعدين هى شايفة سما حنينة وسخيه عليها مش زيك قرفانة فى حياتناونكدية يالا سيبينى عاوزة انام مع السلامة يامنىمع السلامة يارانياسمعتى يامدام سمامدام سمامدام سماارجوكى ردى انتى مبترديش ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟والى اللقاء فى الجزء الثانىانا وهو ومراتهجيهان النمرسى
الكلمات الدلالية (Tags): انا وهو ومراته قصة جيهان النمرسى إضافة/ تعديل الكلمات الدلالية
التصانيف
غير مصنف

التعليقات

1. الصورة الرمزية ران
    انا اول مرة ادخل هنا بس عن جد كتير حلوة وبتجذب الانتباه رائعه جدا وارجو المتابعهhttps://forum.masrawycafe.net/images/smilies/8.gif
  2. الصورة الرمزية المسكين
    بسم الله الرحمن الرحيم السادة المحترمين جدا اصحاب منتدي مصراوي كافيه اناسعيد جدا بانضمامي الي اسرة المنتدي الكريمة وبالطبع كلنا مصراوي وهذه اول مشاركة لي في منتدي مع خالص تقديري واحترامي لكم
  3. الصورة الرمزية المسكين
    كل يوم يمضي وياتي يوم جديد ومع اشرافة كل صباح يموت اويذبح انسان سواء في مصر او سوريا ويترك خلفه يتيما ينعي حظه لماذا هو يتيما تركه احن الفلوب نحوه واما ثكلي ينزف قلبها دما علي فقدان فلذة كبدها ووليد قلبها وزوجة امست زوجة وام تعيش في احضان حبها لحياتها برفقة زوج وحبيب واب لها ولابنائها واصبحت ارملة بيد غادرة ظالمة اطفأت نور الحياة ليحل طلام قاحل تسود منه الحياه وتزهق منه الانفس مااااااااااااااااااذابعد انا المسكين لايكفيني البكاء لا دمعا بل دما لا املك سوي البكاء والدعاء والسؤال ماذابعد
  4. الصورة الرمزية المسكين
    كل يوم يمضي وياتي يوم جديد ومع اشرافة كل صباح يموت اويذبح انسان سواء في مصر او سوريا ويترك خلفه يتيما ينعي حظه لماذا هو يتيما تركه احن الفلوب نحوه واما ثكلي ينزف قلبها دما علي فقدان فلذة كبدها ووليد قلبها وزوجة امست زوجة وام تعيش في احضان حبها لحياتها برفقة زوج وحبيب واب لها ولابنائها واصبحت ارملة بيد غادرة ظالمة اطفأت نور الحياة ليحل طلام قاحل تسود منه الحياه وتزهق منه الانفس مااااااااااااااااااذابعد انا المسكين لايكفيني البكاء لا دمعا بل دما لا املك سوي البكاء والدعاء والسؤال ماذابعد
  5. الصورة الرمزية الاستاذ سيد
    (بسم الله الرحمن الرحيم ) كم أسعدنى الاِنضمام فى هذاالمنتدى الرائع وهذه أول مشاركة لنا وسعيدجداً باالاِنضمام لأسرة المنتدى وأتمنى أن أكون أضافة مفيدة معكم ....ولكم تحياتى وتقديرى ...وشكراً لكم
  6. الصورة الرمزية ♥بـونـبـونـايـه سـكـره♥

موضوعك جميل اووووووووى
    بارك الله فيكى يسلموآ

جميع الحقوق محفوظة لمنتديات مصراوي كافيه 2010 ©