حلقات أحمد وضحى بعد الجواز
وزي ما و عدتكم
حلقات عن أحمد وضحى بعد الجواز
الحلقة الأولى :
أول يوم بعد شهر العسل ما خلص وكان أحلى شهر عسل في الدنيا كلها
أحمد : صباح الخير ياضحى:x
ضحى: صباح الخير يااحمد ....يلا ياروحي بقا عشان تلحق شغلك بطل كسل شوية :-P
أحمد : حاضر ياحبيبتي انا قايم أهو ....وانتي هتنزلي شغلك الساعة كام ؟؟؟
ضحى: الساعة تسعة كده هنزل من هنا يلاااا قوووم بقا
أحمد : حاضر اديني قومت اهو
ضحى : طب الحمام جاهز وانا رايحة احضرلك الفطار
أحمد : ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي >:D<....ياسلام ياولاد ده الواحد كان بيتمنى بس حد يصحيه دلوقت لقيت حد يصحيني لا وايه كمان ويفطرني ويحضرلي الحمام دنا في عز ياناس :D
وفطر أحمد وراح الشغل وضحى كمان ظبطت البيت بسرعة كده وجهزت الحاجة اللي هتعملها أكل النهاردة ونزلت راحت الشغل هي كمان وبعد ما خلصت شغلها رجعت بيتها بسرعة بسرعة عشان تلحق تعمل الأكل وتوضب حالها قبل ما أحمد ما يرجع وجهزت ضحى كل حاجة ورجع أحمد
ضحى: حمدالله على السلامة حبيبي وحشتنى جدا :x
أحمد : وانتي كمان وحشتيني والله عاملة ايه ؟
ضحى: الحمد لله تمام .....يلا عشان تاخد دش على ما احضر انا الأكل
أحمد : ماشي حبيبتي على فكرة السندويتشات اللي عملتهيالي النهاردة العيال اصحابي قاموا بيها المفتريين:( مسابوليش فتفوتة ومش مصدقين ان الهامبورجر ده معمول في البيت ولا البطاطس كمان عيال مفترية ...:(
ضحى : خلاص بقا ياحبيبي هتقر عليهم بالهنا والشفا بعد كده هبقا ازود شوية ما كمان كلكو بتقعدوا في الشغل تسع ساعات كتيير برضه ربنا يكون في عونكوا ....;;)
أحمد : ماشي حبيبتي يلا انا داخل اخد دش على ما تحضري الغدا
ضحى : ماشي ...
وجهزت ضحى الغداء وقعدوا اتغدوا وهما بيتغدوا رن موبايل أحمد وكانت والدته و
أحمد : أيوة ياماما ازيك عاملة ايه
والدة أحمد : الحمد لله ياحبيبي انت عامل ايه
أحمد : تمام الحمد لله
والدة أحمد : بقلك ايه ياحمادة انا عاوزاك تجيلي دلوقت ضروري
أحمد : خير ياماما
والدة أحمد : كنت محتاجة قرشين كده
أحمد : حاضر ياماما ساعة كده وأكون عندك
طبعا ضحى سامعة المكالمة " ساعة كده وأكون عندك ":( آآآآه ياني في سرها طبعا ابتدينا اهو هينزل وهيسبني وياعالم بقا هيرجع الساعة كام .....اهيء اهيء :((
أحمد : معلش حبيبتي اديكي سمعتي مضطر أنزل
ضحى: لا ولا يهمك ياحبيبي بس حاول مش تتأخر
- ونزل أحمد وفضلت ضحى قاعدة لوحدها تبص في الساعة وبتستنى الوقت يعدي بسرعة عشان أحمد ييجي وجت الساعة 11 وأحمد مجاش لسة اتصلت بيه على الموبايل و....
ضحى: أحمد إنت فين يابابا مجتش ليه لحد دلوقت
أحمد : معلش ياضحى أصل واحد صاحبي كلمني على الموبايل وقالي انه عايزني اصلحله الجهاز بتاعه عشان عطلان خالص وهو محتاجله ضروري متقلقيش انا شوية وجاي
ضحى: بكل غييييييييظ X-(X-(...ماشي يااحمد سلام
- وفضلت ضحى قاعدة متنرفزة ومستحلفلاهX-( لما ييجي بس استعاذت بالله من الشيطان الرجيم عشان تهدا شوية ومتنكدش عليه ولا على نفسها وميبقاش اسمها نكدية
وجه أحمد
ضحى حاولت ترسم على وشها ابتسامة صغيرة:) لكن للأسف ضحى من الصعب انها تمثل :(
أحمد : انا عارف ياحبيبتي انك زعلانة مني ومضايقة من غير ما تقولي حاجة وكان لازم اتصل بيكي بس بجد الرصيد خلص مني وانا اتكسفت انزل واطلع عند صاحبي صراحة قولت اخلص الجهاز وانزل بسرعة عشان الحق اروح واجيلك مش تزعلي مني بقا عشان خاطري ...
وقبل ما تنطق ضحى بكلمة سبقها أحمد وباس ايديها وقلها سامحيني ياحبيبتي :x:-*
بصت ضحى لأحمد وقالتله خلاص مسمحاك بس مش تعمل كده تاني :D
أحمد : خلاص ياحبيبتي مش هعمل كده تاني سامحيني بقا
ضحى: خلاص والله انا سامحتك من قلبي ............و سكتت شهرزاد عن الكلام المباح
وإلي اللقاء في حلقة جديدة إن شاء الله