قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
النتائج 1 إلى 5 من 5
    ساكن في
    فى رحاب الله
    مقالات المدونة
    10
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

تمام يوميات رجل و زوجته ههههههه

من العجيب ان جميع الامراض التى تكلمت عنها كتب الطب قديما و حديثا تجد ان الاكثر عرضه بها الرجل دون المرأه و انا اقول الرجل يعنى الاطفال و الشباب خارج هذه المعادله و انما اقصد بالرجل هنا هو المتزوج الذى اصبح مسؤلا عن بيت و اسره الرجل هنا عندما يكون متزوج يبدأ مسلسل الامراض ينتابه فى جميع الاوقات التى يقضيها داخل البيت فقط لكن عندما يكون خارج البيت مع اصحابه مثلا او على الكافيه او فى النادى تجد الرجل يكون اكثر نشاطا و صحه و بمجرد دخوله من باب البيت ينظر فيجد زوجته امام عينيه يبدأ مسلسل نوبات الاعياء و المرض تظهر على ملامح وجهه فمثلا حينما تكلمه زوجته عن الحب و الرومانسيه تجد الرجل يصيبه مرض الانفصام الشخصى المزمن و يعتبر نفسه مش موجود خالص فى البيت و لا كانه سامع حاجه هههههههههه كأن المرأه تتكلم مع شخصيه اخرى غير زوجها و هو يكبر دماغه و لا كأن الكلام عليه حتى ينتهى الوقت و تعدى الليله دى على خير و فى الصباح يخرج الرجل من بيته و حينما يجد نفسه فى الشارع يشعر بالحريه و النشاط و عندما يعود الى البيت فى نهايه اليوم و يجد زوجته ترتدى جلابيه و تغطى شعرها بالمنديل ابو أويه اللى فيه ورد ده ههههههههه تجد الرجل اصابه مرض الزهايمر و بكدا حتى لو كان فيه شغال حلوه فى البيت و دخل عليها بالليل و اتقفش محدش هايعاقبه لانه مريض بالزهايمر و نسى يحسبها مراته و يفضل بقى علشان يسبك الموضوع بتاع الزهايمر دى يسئل مراته انا فين و انت مين يا وليه و مين الاولاد دول و يحط ايده على دماغه كدا و يقول انا تعبان عايز انام فى الاوضه لوحدى اوعى تخبطى عليا الباب فى نصف الليل و انا نايم لحسن انتحر هههههه انا هافتح الشباك اهووو علشان انط منه على طول لو خبطتى ههههههههه و فى الصباح يخرج الرجل من البيت و هو متزن و عقله يوزن بلد و هو فى كامل قواه العقليه و ينبسط و يفرح و مع الشله و كل حاجه و يتمنى لو اليوم كله يفضل نهار على طوول و طبعا لما رجع البيت وجد ان الموسيقى الهادئه و الاضواء الخافته تملآ المكان و البيت فيه مظاهر الرومانسيه و الحب و هو فى قمة الجمال فتجده يضع احدى اصابعه على عينيه و يمسحها جيدا و ينظر بدقه عايز يتاكد ان دى البيت بتاعه و لا يكون غلط فى العنوان ودخل بيت الجيران مش مصدق نفسه فيسئل مراته هو النهارده ايه فترد عليه و تقولوا بصوت رقيق عزب النهارده الخميس يا حبيبى تعالى بقى خش جوه اوضه النوم علشان ترتاح و لما يدخل الراجل و يجد اللمبه الحمراء قد انارت الحجره و زوجته تقترب منه يصيبه مرض الشلل الرعاش المصاحب للحمى الساخنه فيقول لها اوعى تقربى منى انا جاتلى الحمى و اعصابى باظت و حاسس انى هاتشل هههههههههههههه و هكذا تجد ان الرجل اكثر اصابه بالامراض بسبب الزواج حتى ان الزوجه من كثرت انها يزعجها ان زوجها كل يوم بيطلعلها البيت مريض بمرض شكل تجدها تقول انا مش عارف الراجل دى فيه ايه يا حوستى لحسن يكون محسود اصل الجيران اللى حولينا عيونهم تدب فيها رصاصه هاروح للشيخ قمرالدين العطار يعملوا حجاب يمكن الامراض اللى بتطلع عليه دى تمشى بركاتك يا شيخ قمرالدين دستور يا اسيادنا هههههههههههه و هذه هى حياه الرجل بعد الزواج انا عن نفسى شخصيا لن اتزوج الا المرأه التى احبها و دق لها قلبى و انصح كل الشباب اللى لسه على البر نصيحه قد جربتها و جابت نتيجه معايا بالنسبه للشباب اللى لسه على البر اقول لهم ان المرأه كالجيتار لن تستطيع ان تتمتع بانغامه الرائعه الجميله الا اذا اتقنت بمهاره فن اللعب على اوتاره و المرأه كذالك لن تستطيع ان تتمتع بحبها الا اذا اتقنت بمهاره فن اللعب على اوتار قلبها و انا كذالك انصح كل الرجاله اللى اتنيلوا وقعوا فى الزواج لا حول الله ههههههه بالنسبه للرجاله المتزوجون اقول لهم اذا تركتك امرأه كنت تحبها و ذهبت الى غيرك فلا تحزن عليها فهى لا تستحق حبك لانها مثل الورده يشمها كل الناس ام زوجتك المصون فحافظ عليها فهى الوحيده التى تستحق حبك حتى و ان كانت بصله لانها تشمها انت بمفردك ههههههههههه اتمنى ان اكون قد قدمت دردشه لطيفه لا تغضب منى احد و بالذات البنات لانه لو كان فى السماء قمر فالبنات هم القمر الذى فى الارض و لولا البنات ما استطعنا نحن الشباب ان نعيش و لولا السيدات لكانت نهاية البشر .................. ؟؟

على الحب و الخير نلتقى
    لكم تحياتى و تقديرى
    *مصطفى كريستيانو *
    صاصو
    التعديل الأخير تم بواسطة ابو سيف مصطفى عطاالله ; 28 - 11 - 2012 الساعة 02:07 AM

تـــــــــــســــــــــــ ـــــلم ايـــــــــــــــــــــــ ـــــدك>

ساكن في
    فى رحاب الله
    مقالات المدونة
    10

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A&w مشاهدة المشاركة
    تـــــــــــســــــــــــ ـــــلم ايـــــــــــــــــــــــ ـــــدك>
    مرسى جدا على مرورك

ساكن في
    Gizeh, Egypt
    النوع : ذكر Egyptالفريق المفضل  : الزمالك

ليه بس دا الستات دول نقمه واللى يكرهم ربنا يكرمه
    حب النبى وهذا القدر يكفينى
    البحث على جميع مواضيع العضو محمد مطاوع

ساكن في
    فى رحاب الله
    مقالات المدونة
    10

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مطاوع مشاهدة المشاركة
    ليه بس دا الستات دول نقمه واللى يكرهم ربنا يكرمه
    ههههههههههههههههههه ربنا يسترها

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)