قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 22

افتراضي ارجوكم ساعدونى انا محتاجكم اوى

السلام عليكم ورحمته وبركاته:
    انا ياسمين انا عندى موضوع تعبنى موووووووت انا اتجرحت جرح مفيش بنت فى الدنيا تستحمله......انا اول ما دخلت الكليه اتعرفت على شاب وكمان هو جارى المهم انا حبيته وافتكرت انه هو كمان بيحبنى المهم عشت سنتين حلوين وبعد كده لما اتاكد من حبى ليه بدات المعامله السيئه ورغم انه كان بيسبنى كتير جدا الا انى معرفتش اكره ولا قدرت حتى انى ااسى عليه مع العلم انه اقل منى فى المستوى الاجتماعى والمادى كتييرورغم كل ده انا كنت شيفاه ملاك من السما وكل اصحابى كانوا شيفين انه ميصلحليش اساسا وطول الخمس سنين كان يسبنى ويرجعلى وانا ارجعله زى العبيطه ولا حتى افكر انى اخد حذرى منه لا ده انا كنت بثق فيه اوى لغايه ما خلصنا واعد فتره من غير شغل وانا كنت معاه واصبره واقوله بكره تلاقى احلى انت اصلا مفيش حد يلاقى زيك
    المهم لاقه شغل بعد حوالى 5 شهور من التخرج وبعد كده سبنا بعض لسوء معاملته ليه المهم انا سيبته ورجعلى بعد كده واعد يتحايل عليه المهم سامحته وفجاه بعد شهرين بالضبط سبنى بتلكيكه واعدت اعيط واتحايل عليه واقوله بلااااش تسبنى ده انا بحبك واموووت لو سبتنى وهو حجر وطلب منى انى مكلمهوش تانى ابد لانى لو كلمته حيخلى مامته ترد عليه وتهزئنىالمهم قفلت السكه وانا منهارهواعدت فتره وانا تعبانه موووت وبعد كده جالى وقال سمحينى علشان انا التزمت وربه دقنه ولازم انى اسمحه وانه مسافر عمره وانا زى العبيطه افتكرته انه لما رجع وهو ملتزم افتكرته عايز يخطبنى وانه ندم المهم سافر ولما رجع خطب وحده تانيه وبعد كده محصلش نصيب ورجع يكلمنى تانى كل ده وهو ملتزم المهم انا افتكرته ندم برضه واعد يكلمنى وانا كالعاده اصدقه واقول لنفسى ده اكيد ندم وافتقدك المهم نزلت قبله وانا بقوله تعالى اخطبنى لانى بقا عندى 23 سنه وخلااااص احنا مش لسه حنعرف بعض ومع انى عارفه انه حيحصل مشاكل للركب لان ظروفه بس اعدت اديه حافذ واقوله انى لو لفيت الدنيا عمرى ما حلاقى زيك ولو اهلى رفضه حيبئه خسره احسن انسان فى الدنيا وصدمنى وهو بيقولى انا من ساعه ما كلمتك من اسبوعين عملت صلاه استخاره ولاقيتك مش خير ليه انا طبعا تنحت وقلتله طيب يعنى كده خلااااص وروحت وانا دمعتى على خدى وانهرت تانى وبعد يومين بالضبط سمعت زغاريد عندهم وعرفت انها خطوبته طبعا احساسكوا ايه وانتوا بتشوفوا حبيبك او حبيبتك بتتخطب او يتخطب وطبعا كنت بتقطع وبعد كده قلت خلاااص الله يسهله تخيلوا بئه اول الشهر بعتلى رساله يقولى فيها انه لسه بيحبنى طبعا مش من موبايله لا من موبيل الشركه اللى بيشتغل فيها واعد يرنلى كتييير كتييير وانا مكنتش قدره انه حتى اعبره وقلت لو بيحبنى يجى البيت ويحصل اللى يحصل اصلى تعبت عرفته وانا سنى 17 سنه ودلوقتى انا سنى 24 سنه ومش عارفه اتخطب لحد غيره ولا انساه كنت لازم انى افكر فى نفسى حبه 7 سنين وانا مصدقه كان من حقى احافظ على كرمتى شويه ده اذا كان فاضل عندى كرامه اساسا......تخيلوا بئه يا جماعه هو بعتلى الرساله يوم 1/11وانهارده 21/11 كتب كتابه لا وكمان شفته وهو بيتزف انا حسه انى بضيع ليه عمل معايا كده ده انا معملتش حاجه غير انى حبيته وعمرى ما جرحته والله ولا هنته لدرجه انه كان بيقول للناس كلها دى بتحبنى اكتر من مامتى انا بئه عايزه اسال سؤال الانسان ده فعلا حبنى فى يوم من الايام ولا انا ضاع من ععمرى 8 سنين على سراب؟ وهل كل الناس كده وكل الشباب كده انا فقدت الثقه فى كل اللى حواليه؟ازاى ارجه الثقه تانى لنفسى ؟

ساكن في
    في قلب زوجي
    النوع : انثيEgypt

انا مش عاوزة ارد عليكي رد يكون قاسي اوي ويجرحك اكتر بجد انا مش عارفة اقولك ايه بس انتي في كلامك رديتي على نفسك معلش سامحيني ازاي واحد يسيبيك ويرجعلك ويسيبك ويرجعلك بتاع تلاتين اربعين مرة وانتي برضه تلتمسيله الاعذار ازاي وبعدين التزم زي ما بتقولي ورجعلك اول حاجة تتعمل بعد الالتزام والطريق والخطوة الصح انه يجي البيت ويتقدم رسمي .....لكن متاخدتش الخطوة دي وغير ده وده هو مراعاش وقوفك جمبه طول الفترة دي وحبك ليه ....وباعك بكل سهولة يرجع ويروح ويرجع ده انتي لو وقفتي بينك وبين نفسك دقيقة واحدة كنتي هتتأكدي انه مبيبحكيش او انه اتعود عليكي مش اكتر زي الطفل اللي بتكون عنده لعبة بتاعته وطول ما هي قدامه سايبها وراميها حد يجي ياخدها او تروح من قدام عينه يعيط ويقعد يدور عليها سامحيني متزعليش مني ان كان كلامي قاسي عليكي بس بجد متنرفزة من البني ادم ده جدا ... اللي بيحب بجد عمره ما يستحمل دمعة واحدة من عين اللي بيحبه تنزل ولا انه يجرحه كده ....الحب اللي بجد هو فعـــــــــــــــــــــــ ـل مش كلمة تتقال في قعدة رومانسية وتتفض وكل واحد يروح بيته الانسان اللي تطلع منه كلمة بحب لازم يكون ادها مهما حصل وقبل ما يقولها يعمل حسابها ميظلمش واحدة معاه على الفاضي .....وغير كده وكده ده جارك يعني لا راعى انكو جيران واحترمك وملعبش بيكي ولا راعى انكو كنت زمايل حتى في كلية واحدة .....وعايزة اقلك حاجة مش كل الناس كده ولا كل الرجالة كده بس الدنيا اللي احنا عاييشين فيها عاوزة اننا نكون حريصين جدا ومنثقش اوي في اللي قدامنا الا لما ياخد خطوات فعلية وخلي قدامك دايما الكلمة دي " الحب مش بس كلام ده فعل واقدام " ومش عاوزاكي تكوني زعلانة خليكي معانا دايما هنا واحنا كلنا اخواتك وصحباتك ولو احتجتي اي شيء قوليلنا على طول واسألينا ومنورة المنتدى ياقمر واوعى تحطي في نفسيتك ولا تكوني زعلانة الصفحة دي اطويها من حياتك ومترجعليهاش تاني وابداي حياتك من جديد وتأكدي انه مكانش خير ليكي وربنا شايلك الاحسن قدام وبكرة تشوفي بنفسك ومستنية اسمع عنك اخبار كويسة على طول وربنا معاكي يارب ومتزعليش من كلامي

اللهم احفظ لي جنيني واجعله من عبادك الصالحين

البحث على جميع مواضيع العضو نمنمة المسلمة

مرسى يا جمل وعلى فكره انا مزعلتش منك لانك زى اختى والاخت متزعلش من اختها وعايزه اقولك ان انهارده كان كتب كتابه وكان عامل ليله ومولع انوار وعمالين يغنوله وانا بجد بتقطع ومهنش عليه حتى يراعينى

ساكن في
    في قلب زوجي

معلش حبيبتي والله حاسة بيكي بجد وللعلم كما تدين تدان مفيش حد في الدنيا بيعمل شيء الا بياخد جزاءه عليه مهما طالت الايام وربنا يهديله نفسه وانتي بإذن الله اكثري الدعاء لربك هو العالم بيكي اكتر وهيعوضك خير بإذن الله عن كل اللي شوفتيه بس انتي قربي منه اكتر واكتر وان شاء الله ازمة وهتعدي وطمنينا عليكي

اللهم احفظ لي جنيني واجعله من عبادك الصالحين

البحث على جميع مواضيع العضو نمنمة المسلمة

5. افتراضي

حبيبة هارتى يا سمينا يعنى اية يسيبك ويرجعلك وانتى مستمتعة بضعفك

لية التخاذل دة لية تقللى من قيمة نفسك اتركى كل شئ ورا ضهرك ومتنتظريش ان حد يطلعك من اللى انتى فية

خدى بايد نفسك واعتمدى على الله وهو خير المعين ...........................

ساكن في
    انت مالك
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

انا مع نمنمه في كل كلمه قالتهالك وعلي فكره "وعسي ان تكرهو شيئا وهو خير لكم" يعني متزعليش خليكي متاكده ان ربنا هيعمل الاحسن عشانك

ومش الكل كدا في رجاله حتي لو كانو قليلين بس هما موجودين وربنا يرزقك بواحد يعوضك وبرده متفقديش الثقه خالص ادي ثقه بس بحذر ومهما كان حبك لشخص خلي حبك لكرامتك وعزه نفسك اقوي

أيا دمعه مقيده باغلال الكبرياء...
    افتقدتك ..
    ففقدت احساسى بكل الاشياء...
    يا صديقتــى فى لحظــات الحزن والشقــاء ...
    اشتقـت اليكـــى ..
    اشتقـت الى البكــــاء ...

البحث على جميع مواضيع العضو Young DeviL

ساكن في
    " فى الدنيـــــــــــــــــا "

اولا ربنا معاكى يا ياسمين انتى بجد اتحطيتى فى موقف صعب جداً وأتعذبتى كتير أوى وكل التعب اللى شوفتيه معاه خلال7 او 8 سنين

مش حاجه جمب ليلة زواجه وتخليه عنك ، وفعلاً هو كل دة مكنش بيحبك وصح هو كان مجرد متعود على واحدة مهتمة بيه

ودة ممكن يكون مرض عنده انه بيعزك اه او بيحبك بس لمجرد حنيتك وحبك ليه وخوفه عليك ، لكن حب اللى كان نفسك يكون بيحبه ليكى

زى ما انتى بتحبيه للأسف لأ .

كمان فى حاجه ان الموضوع كله بدأ زى ما بتقولى من وانتى عندك 17 سنه يعنى كنتى لسه صغيرة مراهقة وبداية حياة جامعة جديدة

فممكن يكون ان الموضوع كله كان غلط لانك اتعلقتى بواحد وانتى لسه معندكيش المؤهلات اللى تخليكى تختارى إنسان يناسبك ويستاهل يكون زوج ليكى

أنا أسفه انى اقولك ان ممكن يكون اللى انتى كنتى فيه دة مش حب حقيقى ، هتقولى دول 7 او 8 سنين

هقولك فى ناس حبت 6 سنين او اكتر او اقل بارضو من السن الصغير اللى مبيقدرش فيه يحدد ويختار صح

وكانت النتيجة الفشل لان الاتنين كانوا لسه مش فاهمين الحياة ولا الحب صح وبيختاروا بقلبهم مش بعقلهم وقلبهم سوا

وبعد كدة اتاكدوا ان اللى كانوا فيه دة مش حب بجد كان حب مراهقين او حتى لو كان حب حقيقى فهو مبينى على عواطفهم مش اكتر

وهو لو كان ألتزم فعلا والله اعلم بيه كان حاول حتى لو مش عايز يرتبط بيكى او انه شاف انه مش موافق انك تكونى زوجة ليه انه على الاقل

انه ميحاولش يتصل بيكى ويقولك انه لسه بيحبك ويعذبك اكتر .

وربنا يرزقك باللى احسن منه ان شاء الله وهو اللى يكون بيموت فيكى وفى التراب اللى بتمشى عليه لان دة ميستاهلش بس اى حب منك

والحمد لله انه مرتبطش بيكى لانه كان هيتعبك والله اعلم لانك انتى اللى بتنفذى وبتسمعى ليه وبترجعى له دايما وهو لأ فكنتى ممكن تتذلى

وربنا يوفقك يا قمر وحاولى تنسى
    Sob7an Allaa Wabe7amdo Sob7an Allah Al3azem

البحث على جميع مواضيع العضو malak al islam

ساكن في
    فى خيال واحلام

بجد الله يكون فى عون يا ياسمين موقف صعب
    لكن القلب ليسه بينبض خليكى عنك امال فى بكره
    وحولى مضيعيش كمان 7او8 سنين طبعا العمر لكى بس العمر فى كام 7 او 8 سنين

ده ماحفظ عليكى ازاى انتى كنت بقيا عليه ده كله منعى انه يسيبك ويرجعلك ويسيبك ويرجعلك منغير زعلانه هو عمره ماحبك
    الى بيحب بيضحى بالدنيا علشان حبيبه مش بيضحى بحبيبه يارب تكون فهمنى ومزعلتيش منى

ومتفقديش الثقه فى ناس كويسين وربنا يرزقك يارب بانسان صالح يعرف يحفظ عليكى وعلى مشاعرك

وربنا يوفقك فى حياتك يارب

تائهه : ابحث عن الحب والحنان عن الراحه عن الامان.... ابحث عن الابتسامة عن السعادة.... ابحث عن كل ما افتقد....؟؟
    لما كل هذا الضياع..؟ اين انا ؟؟

البحث على جميع مواضيع العضو -Nona-

مساء الانوار ...

اولا انا رأيي مع كل اخواني اللي اتكلمو قبلي وردو علي موضوعك ...

بس انا في شويه حاجات كده عاوز اقولها ..

اولا انت مغلطيش لانك بنت والبنت دي قلبها ضعيف جدا وخصوصا لو مع واحد هي بتحبه ...

ثانيا في حاجه عاوز اقولها كده حبيبك ده او المفروضانه كان حبيبك ده اكيد ليه اخوات بنات فهيتعمل فيهم اكتر من كده بجد ولو ملهوش اخوات بنات خطيبته او زوجته دلوقتي والله لتعلمه الادب وتعرغه ان الله حق ..

ومتزعليش نفسك علشان انسان ميستهلشي ...

انت عارفه انه لو كان جه وخطبك ومحصلشي نصيب كان في الوقت ده يبقي هو مش غلطان بس للاسف حصل اللي حصل ...

وبجد الحب بيعمل اكتر من كده بكتير وخصوصا انه لو كان من طرف واح زيك تماما لانه لو كان بيحبك بجد مكانشي بعد ما التزم رجعلك تانه علي حد قولق انه التزم رغم انه بردو من كلامك انه لا الزم ولا نيله ...

وكل لحظه اتعزبتي فيها واتألمتي فيها ونزله دمعه من دموع علي خدك بجد اعرفي انه بتعذب اكتر من العذاب اللي انتي اتعزبتيه الف مره ...

لان الله يمهل ولا يهمل ...

وغي كده بقي خلي بالك من نفسك شويه وانتبهي لاحواله ...

ومتنسيش تعذمينا علي فرحك بقي ماشي علشان انتي هتتجوزي واحد زي العثل خلال ايام ...

اي خدمه دعتلك بقي وأمري الي الله ...

ارجو ان ردي ميكونشي ازعجك..

تقبلي مروري ...

بجد ربنا يخليكوا ليه يارب والحمد انا بحاول اقف على رجلى بس حسه ان قلبى بينزف جامد والجرح تعبنى وكرمتى تعبانى اكتر

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)