قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 18

الموضوع: فضيحة الازهر

1. افتراضي فضيحة الازهر

دعوي قضائية من طلبة الثانوية الأزهرية ضد قطاع المعاهد.
    . وأحد الطلاب: أنا غاشش بالنص من الكتاب أنقص 8 درجات إزاي

عبد الوهاب عيسى :

أكد فاروق عبد الرحيم ـ مستشار مادة الفيزياء ـ أن نسبة النجاح في الطعون المقدمة من طلاب الثانوية الأزهرية في مادة الفيزياء لا تزيد علي 1% فيما تمت إعادة تصحيحه من أوراق الإجابة وأن عملية إعادة التصحيح تسير بهدوء حتي يحصل كل طالب علي حقه وقال عبد الرحيم إن مادة الفيزياء هي أكثر المواد المطعون فيها بنسبة 80% من الطعون المقدمة ولا أعلم سببًا لكل هذه الطعون، فكثير من الأوراق نجد فيها درجات زائدة حصل عليها الطالب، فقد وصلت الزيادة في بعض الأوراق إلي ست درجات،

مؤكدًا أنه تتم كل يوم إعادة تصحيح مظروفين، في كل واحد منهما 100 ورقة وأن المظروف الواحد يستغرق من أربع إلي خمس ساعات وأن الذي يعيد التصحيح هم مستشاروا المادة فقط.

علي جانب آخر،وقال الطالب عبد الرحمن أبو حزية من معهد الدكتور طلعت بمدينة نصر: إننا لن نسكت علي حقنا وسوف نقاضي الأزهر إن لم نحصل علي درجات في إعادة التصحيح، وأكد أن خمسة عشر طالبًا بدأوا في عمل توكيلات لمحامين لرفع دعوي ضد قطاع المعاهد الأزهرية لإعادة التصحيح فما حدث في التصحيح شيء فظيع فهل يعقل أن تصحح أوراق إجابات لشهادة عامة امتحن طلابها في سبعة عشرة لجنة في أربعة أو خمسة أيام فقط، بينما قال الطالب سعيد من الطلاب ـ أحد الذين يعتزمون رفع القضية ـ «أنا طعنت في سبع مواد وكنت أريد الطعن في كل المواد لكن اكتفيت بأكثر المواد التي شعرت أنني ظلمت فيها»، وأضاف: أنا ناقل من كتاب المدرسة وناقص ثماني درجات إزاي يبقي يراجعوا كتاب المدرسة أحسن وفي مادة الرياضة التي أطعن بها أنا وأصحابي ناقلين من بعض واللي في ورقتي كان في ورقتهم كلهم جابوا 100% في المادة وأنا ناقص أربع درجات»: هو التصحيح كان بالمزاج. نقلا عن جريدة الدستور

2. افتراضي

يا عم مش اوى كدة وعلى كل شكراااااااااااااااااااااا اااااااااااا على المرور

امممممممممممممممم
    نو كومنت بس لو ده حقيقي يبقي حسبي الله ونعم الوكيل
    يعني حتي الازهر في غش
    امال العام ايه بقي
    ......ignoranc is kind.....
    ..there is no comfort in the truth..
    ...pain is all you find....

البحث على جميع مواضيع العضو baby from hell

4. افتراضي

الموضوع مش موضوع الغش لان الطالب اللى فى الازهر دلوقتى هو نفسه الطالب اللى فى اى حته تانى لانهم فى نفس السن ونفس المؤثرات اللى بيتعرض ليها الاول بيتعرض ليها التانى
    هو طالب الازهر من كوكب تانى مثلاااااااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الغش اصبح شئ مسلم بيه المشكلة ان الغش من الكتاب نقص واللى حالل حل صحبة صاحبه قفل وهو نقص بالكم بالمغشش ولا حل حل صاحبه يجيب كام
    شكرااااااااااااا على المرور
    التعديل الأخير تم بواسطة الديك ; 23 - 7 - 2009 الساعة 03:44 PM

ساكن في
    الغربية _سمنود
    النوع : ذكر Egypt

يا رجالة بتتكلموا فى اية انا دخلت امتحانات الازهر السنة دى الغش فى كل المعاهد والواحد كاتب من الكتاب ورغم دة الواحد مش نقص اربع وخمس درجات الواحد نقص عشرة و15 درجة والكلام دة اتحاسب علية

لا تعليق
    لاتجادل الاحمق فقد يخطىء الناس فى التفريق بينكما

لست مجبره ان يعرف الاخرين من انا!!!

فمن لديه مؤهلات القلب ! والعقل ! والروح
    !سأكون امامه كالكتاب المفتوح

البحث على جميع مواضيع العضو شيري العسولة

شكرا علي التوبيك الجميل ده
    لكن انا عندي تعليق صغير الغش بيحصل في كل مكان وخاصة في العام
    والظلم برده في كل مكان حتي في التعليم العام
    ليه انتم عملتوها فضيحه للازهر والله الازهر جميل وكل اللي بيحصل ده تقصير اولا من الاداره الازهريه وثانيا من طلاب الازهر لكن الازهر مش كده خالص والدليل علي كده اننا مسمعناش اي حاجه وحشه عن الازهر الا الايام دي وبس .جامعة الأزهر المؤامرات تشتد حولها من كل النواحي الحكومة والغرب الكل يريد أن يقضي علي الدين متمثلا في جامعة الأزهر وليت شباب الأزهر يعرفون ما يحاك لهم من مؤامرات ويكونون علي مستوي المسؤلية ولكن نري بعض من طلابنا ينكسفون أن يقولوا في حوارهم مع أي شخص عادي أنه من جامعة الأزهر ولا ندري لماذا ذلك كله ؟؟؟

مشكوووووووووووووووور
    مشكوووووووووووووووووووووو ر
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلو و°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــ¤©§¤°حلوو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤ °حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ¤©§¤°حلوووو° ¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ¤©§¤°حلو ووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ¤©§¤°حلوووو° ¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ¤©§¤ °حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ ¤©§¤°حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ¤© §¤°حلوووو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــــــــــ¤©§¤°حلوووو°¤§ ©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــــــــــ ـــ¤©§¤°حلوو°¤§©
    ©§¤°يسلموو°¤§©¤ــ¤©§¤°حلو و°¤§©
    مشكوووووووووووووووووووووو ر
    مشكوووووووووووووووور
    مشكووووووووووووو

9. افتراضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة skynet مشاهدة المشاركة
    شكرا علي التوبيك الجميل ده
    لكن انا عندي تعليق صغير الغش بيحصل في كل مكان وخاصة في العام
    والظلم برده في كل مكان حتي في التعليم العام
    ليه انتم عملتوها فضيحه للازهر والله الازهر جميل وكل اللي بيحصل ده تقصير اولا من الاداره الازهريه وثانيا من طلاب الازهر لكن الازهر مش كده خالص والدليل علي كده اننا مسمعناش اي حاجه وحشه عن الازهر الا الايام دي وبس .جامعة الأزهر المؤامرات تشتد حولها من كل النواحي الحكومة والغرب الكل يريد أن يقضي علي الدين متمثلا في جامعة الأزهر وليت شباب الأزهر يعرفون ما يحاك لهم من مؤامرات ويكونون علي مستوي المسؤلية ولكن نري بعض من طلابنا ينكسفون أن يقولوا في حوارهم مع أي شخص عادي أنه من جامعة الأزهر ولا ندري لماذا ذلك كله ؟؟؟
    حقيقة بالفعل الازهر دائما ما يبهر العالم بعلماء على اعلى مستوى وانا شخصيا اعرف دكاترة من الازهر بيدرسوا فى جامعات كنديه وغيرهم كثير بالمنيا وفرنسا ولكن القصد ان دول قلائل وشواذ عن القاعدة العامة ولكن دة يدينا امل وان كان صغير
    شكراااااااااااااااااااااا ااااااااااا على المرور
    التعديل الأخير تم بواسطة الديك ; 25 - 7 - 2009 الساعة 01:41 PM

ساكن في
    دمياط الجديدة
    النوع : ذكر Egypt

هى دى الحقيقة والله انا رحت تانى يوم وهو ده كان المنظر فعلا

مهزلة والله بنين على بنات والدنيا كانت خربانة

ووالله رجعت ومعملتش حاجة من كتر الزحمة دى

والله حرام قلت بناقص الدرجات دى وقدر الله وماشاء فعلا

ومرسى أوى على الصور

وعندى فديوهات كتيرررر

للمنظر ده

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع