قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 6 من 8 الأولىالأولى ... 2345678 الأخيرةالأخيرة
النتائج 51 إلى 60 من 77

اسو انا خايفه اتكلم معاه يروح يقول لاهله اللى الكلام اللى هقوله ليه واهله طبعا هيقولوا عندى فى البيت انا مش بثق فيه نهائى لانه كل كلمه بقولها ليه بيقولها لمامته وانا خايفه بكدة اعقد الموضوع اكتر وهو مش هيقدر كلامى وهيحكى لكل الناس وانا واثقه من كدة لان موقف مشابهه لده حصل قوتله على حاجه جوز اختى كان قايلى عليها وقولتله متقولوش راح قاله واختى وجوزها زعوا منى هو مبيعرفش يفكر اصلا ويفرق بين اللى ينفع واللى مينفعش
    أحيــانــاً ، أُجبــر نفسي علــى تصغيّر عقــلي و تظــاهري بالغبــاء ، لـيــس لـ"ضعــف شخصيّتــي" ، و إنمــا ، "رأفـــةً" بمــن "هــم" لا يصلــون الى تفكيــري
    البحث على جميع مواضيع العضو broken_heart

بليز يا جماعه اللى هيتكلم فى مشكلتى يتكلم باسلوب مهذب او يحتفظ برايه لنفسه وبلاش كلام جارح
    أحيــانــاً ، أُجبــر نفسي علــى تصغيّر عقــلي و تظــاهري بالغبــاء ، لـيــس لـ"ضعــف شخصيّتــي" ، و إنمــا ، "رأفـــةً" بمــن "هــم" لا يصلــون الى تفكيــري

3. افتراضي

بصى ياستى انتى تتكلمى معاهم فى البيت وتحاول بكل الطرق تقنعيهم انك نسيتى التانى خالص وانك مش عايزاه وانك عايزة تسيبى خطيبك علشان انتى مش مرتاحه معاه وانتى بينك وبين نفسك حددى موقفك قبل ما تخسرى كل حاجه يعنى شوفى انتى عايزة ايه وابعدى عن اى كلام ممكن يأثر على اعصابك وربنا يوفقك بس ملحوظه لازم تبعدى عن حبيبك زى ما هتوعدى اهلك واياكى والكذب ميرسى ليكى وتقبلى مرورى

ساكن في
    فى قلب من تستحق
    مقالات المدونة
    11
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

ماشى ياستى هاكلم بأدب وهكون مهذب مش عشان انتى عايزة كده لا ولكن لأنى فعلا كده .
    اما بالنسبة لكلمة عشيق هى الاصح لغة لأن الحب ليس هذا هو شئتى ام أبيتى وعموما هى مجرد مسميات ولاتمس تربيتك من قريب ولا بعيد.
    اما عدم تقديرى للحب فأذا كنتى تعنى بكلمة حب هذه مايحدث الان بين الشباب والفتيات فى المدارس والجامعات وغيرهم ،فمرحبا بانعدام التقدير مرحبا تماما وللأسف ده لا حب طاهر ولاحاجة (استنى ماتزعليش)افترض معاكى جدلا انه طاهر وشريف طيب اين هو من رضا الله هل امرنا به الله هل مايحدث بينك وبين ( )يرضى الله اليس مايحدث بينكم من مصافحة ومزاح وتميع (اسف)وخلافه اليس هذا مانهى عنه ديننا الحنيف ولاأنا غلطان الستى تصلين الا تعلمى هذه الأمور قولى لى عندما يأمرنا الاسلام بعدم الخلوة بين الخطيب وخطيبته الا بوجود احد معهم ، اليس هذه علاقة يعلمه الاهل والجيران والاقارب ورغم ذلك فيه نهى عن الخلوة الا بعد كتب الكتاب
    اليس من الاولى انعدام العلاقات الخارجية مهما كان الشعور الذى بينكم اين هى الطهارة عندما اتصلتى بهذا الشخص وانتى مخطوبة اين مروءة هذا العشيق او الحبيب او اى كان اسمه بالله عليكى لو اباكى او اخاكى رأكى وانتى معه ماذا يكون شكلك بلاش دول لو أحد من الجيران ماهو موقفك فضلا عن ان الله يراكى فى السر والعلن .
    فيأختاه عودى الى صوابك واهدائى وفكرى جيدا وادعى الله وان شاء الله ستجدى الحل وهيكون بيدك وصدقينى ان اكثر الوقت ظلاما هو الوقت الذى يسبق الفجر وبعد يأتى النور فأبشرى ان مع العسر يسر وماضاقت الا فرجت
    اما ياعزيزة اقصد بالامور التافهة السينما وماشبه ذللك.
    كلمة اخيرة جايز كلامى يزعلك وجايز ترفضى ان تأخذى رأيى اوبنصحيتى ولكن اعلمى ان الصديق الحق هو من صدقك واختم بقول الله عزوجل (الأخلاء يومئذ بعضهم لبعض عدو الا المتقين).
    ولكى منى جميل الشكر

انا احب اقولك انك ممكن تقولى لمامتك انك مشهينفعك ده ولاده لأن مشينفع واحد عديم الشخصية او انك تغضبى اهلك لان اللى اهله يغضبوا عليه ربنا مش هيرضى عليه واتمنى لكى التوفيق والسداد
    ان الله اراد بنا اشياء..واراد منا اشياء..فما اراده بنا اخفاه عنا..وما اراده منا اظهره لنا..فلماذا نشغل انفسنا بما اراده بنا عما اراده منا؟
    لايجب ان تقول كل ما تعرف..ولكن يجب ان تعرف كل ما تقول
    البحث على جميع مواضيع العضو بريهان

6. افتراضي

بصي ياقلبي مفيش حد بيتجوز غصب عنو دا حرااااااااااااااام شرعا ربنا مقلش كدة ولا اي حد فالدنيا
    والجواز غصب يعتبر باطل وباباكي ومامتك اكيد عارفين دا هما بس بيحاولو يقتعوكي

اولا اتمنى افيدك بس ليه مش تجمعيهم كلهم اخواتك ومامتك وبابا وياريت يكون حد كبير ف العيله ويحاول تتكلموا وتحاولوا تلاقوا حل للمشكله
    لوعشت عمرى كله هفضل احبك

البحث على جميع مواضيع العضو maherelamer

انا اخدت قرار وعايزة اعرف ان كان صح او لا ياريت تعرفونى انا هبعد عن الانسان اللى بحبه لان ماليش اى فرصه معاه وهحاول اغير خطيبى ولو مقدرتش يبقى هقوله ان كل شىء نصيب

ساكن في
    دمياط الجديدة
    النوع : ذكر Egypt

انتى كدا جبتى الخلاصة

وربنا معاكى ويوفقك

واحنا كلنا اصدقائك

10. افتراضي

انا مش عارفه اقولك ايه بس بجد انا مستغربه جدا لان مشكلتك نفس مشكلتي بس الفرق اني سبت خطيبي لو عايزه تسبيه صممي علي رايك انك مش عيزاه ومظنش انهم هيجوزهولك غصب عنك او سوئ الهبل علي الكل

صفحة 6 من 8 الأولىالأولى ... 2345678 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)