قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 7 من 8 الأولىالأولى ... 345678 الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 70 من 77
    ساكن في
    فى قلب من تستحق
    مقالات المدونة
    11
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

لو لسه هتتقبلى منى كلام تانى فأنا معاكى فى هذا القرار لكن ارجوا تنفيذه بدون افتعال اى مشاكل مع الأهل وخاصة أمك وصدقينى مافيش احسن من حل الأمور بهدوء وربنا معاكى.
    اسف على شدتى فى بعض الردود السابقة لكن والله ماقلت هذا الا من خوفى عليكى ومن باب حرصى على اختى المسلمة ان تفعل شيئا يغضب الله عزوجل ، وبالنسبة للتقديرى للحب من عدمه فارجوا منك ان تتقبلى دعوتى لقراءة موضوع بسيط بعنوان لو يعلمون قدر الحب كتبته من فترة قريبة فى المنتدى بسبب قصة قريبة من قصتك.وشكرا
    ولكى منى جميل الشكر

ميرسى يا محمد انا عارفه ان كلامك مزعلنيش بس كنت حابه انى الاقى تقدير لمشاعرىة اكتر من كدة ووميرسى ليك وانا فعلا لازم انفذ قرارى لان خطيبى قالى انه مريض وانا خلاص مينفعش انى اتخلى عنه
    أحيــانــاً ، أُجبــر نفسي علــى تصغيّر عقــلي و تظــاهري بالغبــاء ، لـيــس لـ"ضعــف شخصيّتــي" ، و إنمــا ، "رأفـــةً" بمــن "هــم" لا يصلــون الى تفكيــري
    البحث على جميع مواضيع العضو broken_heart

ساكن في
    مكان بعييييييييييييد
    النوع : انثيEgypt

بجد يا بروكين ربنا معااااااكي ويوفقك وان شاء الله ربنا حيسعدك وخلي ثقتك في ربنا كبيره وان شاء الله حتلاقي الانسان اللي تحبيه ويحبك وتتجوزوه ومزعليش نفسك لان مفيش حاجه في الدنيا تستاهل الزعل يا قمر

تقبلي مروري ويارب مكونش طولت عليكي وكمان يا رب ميكونش في كلمه زعلتك مني وربنا معااااااااااااااكي

ساكن في
    فى قلب من تستحق
    مقالات المدونة
    11
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة broken_heart مشاهدة المشاركة
    ميرسى يا محمد انا عارفه ان كلامك مزعلنيش بس كنت حابه انى الاقى تقدير لمشاعرىة اكتر من كدة ووميرسى ليك وانا فعلا لازم انفذ قرارى لان خطيبى قالى انه مريض وانا خلاص مينفعش انى اتخلى عنه

انتى فين قلقتينا عليكى ، شكرا على عدم زعلك .
    وبالنسبة لتقديرك لمشاعرك واحاسيسك فأنا أعلم هذه المشاعر جيدا لأنى مرت بتجربة مماثلة الى حدا ما وعارف أزاى يكون الأنسان مجروح خاصة لما يحس ولو بالخطأ ان كل اللى حواله ضده ، ولكن عندما يهدى الأنسان ويفكر بعقله وبالمنطق يجد ان فيه امور كان يغفل عنه لانه كان ينظر لأمور بقلبه فقط ، ولكن الفائدة ان الواحد خرج من هذا الموضوع بأمور كثيرة مفيدة واصبح الشخص اقوى من الاول . ولهذا حبت ان لاتقعى فى نفس الامر وان تفوقى بسرعة ولا تضيعى من حياتك أيام بدون فوائد تعود عليكى وعلى اللى حواليكى ، وصدقينى ليس كل مايتمناه المرء يدركه. وهذه سنة من سنة الحياة واهم شىء الرضا بقضاء الله وقدره .
    بالنسبة لموضوع مرض خطيبك انا مش فاهمة ارجو التوضيح وازاى هتنفذى قرارك وماهى أخبار معاملة أمك لكى؟
    ولا ميرسى على واجب
    على فكرة انا ان شاء الله خلاص مقبل على الزواج وصدقينى انا بحمد الله انه رزقنى خطيبتى هذه . وارجو ان تدعى لى بالهدية والتوفيق فى الأيام المقبلة.
    ونسأل الله العظيم رب العرش العظيم ان يصلح لكى حالك ويهدى لكى أمك ويوفقك مع زوج صالح يسعدك ويرزقك بالذرية الصالحة وينفع بهم الامة الاسلامية اللهم أمين.
    ولكى منى جميل الشكر

خطيبى طلع عنده فيروس سى نشط يعنى خلاص لازم افضل جنبه ومينفعش اتخلى عنه بعد ما وثق فيه وقالى كدة حتى لو ده هيخلينى تعيسه طول عمرى والف مبروك ليك يا عسل وبجد انا بدات اتاقلم مع الواقع وطلعت من دماغى الاحلام الرومانسيه بتاعت المراهقين بالنسبه لوالدتى انا بحاول افهم منها هى ليه بعيده عننا وليه مبتحاولش تصاحبنا انا واخواتى البنات كمان بحاول اقرب منها وافهم وربنا يسهل كدة
    أحيــانــاً ، أُجبــر نفسي علــى تصغيّر عقــلي و تظــاهري بالغبــاء ، لـيــس لـ"ضعــف شخصيّتــي" ، و إنمــا ، "رأفـــةً" بمــن "هــم" لا يصلــون الى تفكيــري

انا لئيتلك حل كويس
    اول حاجة قربي من ماما وبابا وحسسيهم انك بتعشئيهم.كل امايطلبو حاجة جيبيهالهم ماما عايزاكي فالمطبخ ساعديهاواوعي تزعلي ماما بذات....
    لان الام لها تاثير على الاب في اخد القرار.المهم اوعي برضه تعملي مشاكل فالبيت وحاولي تحلي المشاكل اللي بين اسرتك.خلاص؟.خشي باه على خطيبك حسسيه انك طبعك وحش.صحيح اكتر حاجة الراجل يكرهها فخطيبته انها تتنطط عليه مش تبططه يعني لا.تتعنطظ تحسسه انها متكبره يعني توأعي الموبايل كأنك مش قصدك وتكوني مدياله شنطتك وتؤوليله لو سمحت ممكن الموووبااااااايل طبعا البيه هينشل دا لو بيحس وهيؤولك انتي اتغيرتي كدا ليه هتؤوليله انا كدا اللي هتجوزه يخليني فوق محدش معايا يعني بالعربي انا اكون ملكة محدش يمشي كلمته عليا
    ولو حاسه انه هيفتن لابوكي بلاااااااااااااش دي.
    خشي عالتانيه الراجل لما بيحس ان الست بتفهم عنه بينشل مالاخر حسسيه انه حماااااااااااار جاهل يعني هيعرف على طول فرق السرعات اللي بينكم وساعتها هوا اللي هيسيبك.
    وفي النهايه لا يسعني الا ان اقول استرها عالرجااااااااااااالة
    اي خدمة يا قمر بس يارب بعد اما تخلصي من خطيبك,متندميييييش
    باي
    السلام عليم ورحمة الله وبركاته
    ميدو

ايوا كدا فكري فخطيبك وربنا يعدله بس بجد الف سلامة عليه انا زعلان عشانه وعشان الرسالة الاولانية اللي بعتها سامحيني بجد كان نفسي اخدم
    متزعليش يا......اولتيلي اسمك ايه؟
    عموما
    كل سنة وانتي طيبةوخطيبك يجوزك ويخف ياااااااااااااارب
    بوسيهولي بس يوم الدخلة مش قبل كدا يعني وؤوليله اخوك ميدو بيسلم عليك
    سلامو عليكم
    م@ميدو

مرسى يا ميدو على كلامك اللذيذ ده وثانكس على الاهتمام وان شاء الله هوصل الامانه بس بعد سنه لما نتجوز بقى اما بالنسبه ان ربنا يشفيه هو طبعا الامل فى ربنا كبير بس الفيروس ده بالذات صعب حد يخف منه وربنا يستر بقى ويعمل اللى فيه الخير

9. افتراضي

والله مشكلتك اترت في بس صعب اي حد يعطيك حل
    الحاجة الوحيدة اللي اقدر اقولها متجوزيش حد مبتحبهش لانك حتندمي ندم كبير الجواز عشرة عمر وانت اللي حتعشيها مش اهلك
    نصيحتي الوحيدة المضمونة بادن الله انك تصلي و تطلبي رب العالمين انه يساعدك لانه ربنا كبير ووحده القادر على مساعدتك تضرعي لله سبحانه وتعالى وسترين فرجه بادن الله
    على فكرة انا كمان مخنوقة وعندي مشاكل بس املي الوحيد في رب العالمين الله ينورلك طريقك للي فيها الخير

ساكن في
    المنصوره
    النوع : انثيEgypt

شيماء حبيبتى ممكن تعتبرينى صحبتك
    انا اسمى نهله و انشاء الله راحه اولى جامعه و من المنصوره
    و انا شيفاكى بنت كويسه قوى
    و اتشرف لو قبلتى اننا نكون اصحاب
    و صدقينى هتلاقى حل طول ما انتى مش بتفكرى لوحدك
    و فيه ناس بتفكر معاكى و لسه فى ناس كويسه كتير
    و حبيبه قلبى حاولى تقربى من ربك هو و بس اللى هيساعدك

صفحة 7 من 8 الأولىالأولى ... 345678 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)