قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
النتائج 1 إلى 10 من 10
    ساكن في
    انت مالك
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

افتراضي تنميه موارد بشريه؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الاول

بصو يا جماعه انا رحت كورس اخدته اسمه تنميه موارد بشريه الكورس دا افادني كتير جدا علمني اثق في نفسي واثق في الناس مع اني كنت فعلا حاسه اني واثقه في نفسي بس طلع غير كدا خالص وبرده كنت ماشيه بنصيحه سمعتها قبل كدا الي هيا اني اشك في كل الناس حتي يثبت العكس انما الي استفدته اني اثق في كل الناس حتي يثبت العكس وانا اتعلمت دا وحسيته ودا الاهم

انا مخدتش الكورس الاجنبي اللي بيعتمد علي تقويه العقل انما انا اخدت العربي الي بيعتمد علي تقويه الروح الاول وغير كدا انا برده كنت فاكره اني فعلا اد المسؤليه في اي حاجه اعملها لكن برده الحمد لله عرفت اني مكنتش كدا وبرده اتعلمت ازاي ان المسؤليه صعبه مش بالسهوله اللي انا كنت فاكراها بيها حتي لو كانت مسؤليه لعبه لازم اكون مسؤله عن اللي بيلعبو معايا وهما كمان مسؤلين عني

الكورس دا افادني كتير جدا وعرفني اني لما ادي لحد خير هيردهولي خير زي ما اكون انا انسانه قدام الدنيا والدنيا دي اللي هيا مرايتي هعمل خير هبص في المرايه تردلي خير ولو عملت شر يبقا هتردلي شر وطبعا الكلام ميقدرش يوصف اللي انا حسيته لان زي ما قلتلكم الكورس دا للروح مش العقل يعني مهما اتكلم مقدرش اوصفلكم انا حسيت بايه واستفدت ازاي

وفعلا انا خرجت من الكورس دا انسانه تانيه خالص مسامحه كل اللي اخطا في حقي وحتي لو كدب عليا او خاني انا دلوقتي بس عرفت اني مسمحاه او مسمحاها كان في موضوع هنا بيقول تسامح ولا متسامحش الي اخطا في حقك وانا قلت لو كدب عليا مسامحهوش بس انا دلوقتي بقي عادي معايا انه يكدب عليا او لا لاني خلاص مسامحاه

وعرفت ايه معني العائله الحقيقيه انا ليا اخوات والحمد لله اه بنعامل بعض كويس بس اتعلمت ان لو حد فيهم زعلني احط نفسي مكانه يمكن الاقي ان انا الغلطانه مش هو وحتي لو مكنتش انا الغلطانه انا لو اعتذرت لو هو الغلطان هيحس اني فعلا بحبه ومش عايزه ازعل معاه او اتدايق منه عشان كدا اعتذرت

وكمان اتعلمت ازاي اختار شريكه حياتي او شريك حياتي اذا كانت صديقه ازاي اتمسك بيها واذا كان حبيب برده ازاي اختاره وبرده ازاي اتمسك بيه لاني زي ما تعبت عشان اوصل لشريك حياتي لازم اتعب عشان اتمسك بيه عشان ميضيعش مني تاني

انا بقولكم كل دا عشان نفسي تستفيدو زي منا استفدت من الكورس دا انا الي خدته خدته من شركه اسمها دريم شركه عربيه يعني الكورس عربي مش امريكي زي اللي في الجامعه او بريطاني انما انا اخدت العربي ولقيت انه احسن بكتير بجد ممكن اللي عايز يروح الكورس دا انا ممكن اوديه الشركه وانا اروح معاه كمان لاني فعلا نفسي الكل يتعلم اللي انا اتعلمته وياخد الكورس لاني فعلا استفدت وطلعت انسانه تانيه خالص ونفسي كل الناس يحسو اللي انا حسيته الكورس دا انا اخدته علي ايد اساتذه كبار
    أ.د/احمد الدسوقي
    أ.د/وليد عبد الرحيم

الكورس اللي بيديه د/ابراهيم الفقي في الجامعه دا بيعتمد علي العقل مع احترامي الشديد ليه انما اللي انا اخدته من غير ورقه وقلم كل حاجه انا هحسها مش هكتبها او اقراها او اسمعها دا انا حسيتها بجد نفسي واللي فعلا مهتم انا ممكن اقوله عنوان الشركه بالظبط ورقم التليفون لو عايز يتاكد

ياريت فعلا الكل يستفاد ونرجع تاني كل البشر بيحبو بعض لاننا لو بطلنا نحلم نموت

ويلا سلام بقا مش عايزه حد يقول عليا رغايه

أيا دمعه مقيده باغلال الكبرياء...
    افتقدتك ..
    ففقدت احساسى بكل الاشياء...
    يا صديقتــى فى لحظــات الحزن والشقــاء ...
    اشتقـت اليكـــى ..
    اشتقـت الى البكــــاء ...

البحث على جميع مواضيع العضو Young DeviL

ساكن في
    http://www.4quran.com/
    النوع : ذكر Egypt

افتراضي رد: تنميه موارد بشريه؟

اهلا شيطونه

روعه يا ساره انك ف السن دا تهتمى بالتنميه البشريه ف وقت مبكر من حياتك بعتقد انه خطوه وقفزه كبيره نحو النجاح والتميز ان شاء الله و التنيمه البشريه هى طرق للحياة افضل وتطلعات احسن للمستقبل ..
    سواء كان بيتعامل مع الروح او العقل فكليهما ضرورى للانسان لان الانسان مادة وروح اذا فكلاهما مهم للغايه للانسان لحياه افضل ..
    واحقاقا للحق فلا ننسى ان الدكتور ابراهيم الفقى اول من اعطى لهذا العلم رونقه وبريقه وكل تبعه ف ذلك وهو -د/ ابراهيم- يتعامل ف محاضرات مع الروح والعقل معا
    تبعى بس معاه وهتلاحظى دا
    بتمنى منك تشركينا باى شئ تتعلميه وتخديه ومتصل باى بالتنميه البشريه ف القسم الخاص بها
    ف انتظار جديدك
    انعم الله عليك بنعمتى العقل والايمان
    التعديل الأخير تم بواسطة أحمد عمر ; 7 - 3 - 2008 الساعة 01:22 PM
    لكم أن تعلموا غلاء ثمن الدقيقة في رمضان ، لا تضيعوا أوقاتكم في كلام لا يفيد ، وهموم لا تنقضي ، ومشاكل لا تنقطع ، وتفكير في مستقبل لم يأت بعد
    في الدقيقة الواحدة تسبح مائة تسبيحة، وتقرأ صفحةً من المصحف، وتطالع ثلاث صفحات من كتاب، وتكتب رسالة، وتتلو سورة الإخلاص ثلاثاً.
    هكذا زن الأمور ،
    الوقت رأس مالك فلا تخاطر .

البحث على جميع مواضيع العضو أحمد عمر

ساكن في
    Damanhûr, Al Buhayrah, Egypt, Egypt
    Egypt

مشكورة كتير ديفيل على موضوعك و محاولتك مساعدة اعضاء المنتدى على المعرفة و التطور اكتر حقيقى شئ كويس جدا لما شخص يحاول يساعد اللى حواليه على التميز و التطوير
    التعديل الأخير تم بواسطة احمد التيتى ; 7 - 3 - 2008 الساعة 01:23 PM
    ولا تاسفن على زمنا علت فيه الكلاب..
    .. لطلما رقصت على جثث الاسود كلاب...
    فلا تحسبن برقصها تعلو اسيادها .....
    .....ستظل الاسود اسود والكلاب كلاب

البحث على جميع مواضيع العضو احمد التيتى

ساكن في
    دنيا فانية
    النوع : انثيJordan

برافو شيطونة
    فرحتينى كتير
    احلى شيء انه الانسان يستفيد ويطبق الاشياء يلي بيتعلمها
    فعلا مشكورة جدا ويبارك في عمرك
    اقتبس منك
    اني اثق في كل الناس حتي يثبت العكس وانا اتعلمت دا وحسيته ودا الاهم
    لما ادي لحد خير هيردهولي خير

شكراً ايتها الملاك الصغير
    فكرتينى بدكتور جليل كان بيدرس لى فى الاكاديمية كان لية صولات وجولات حول تنمية الموارد البشرية بقدمةلسيادة الدكتور / احمد عبدالهادى اكاديمية الدلتا بالمنصورة خالص التحية والتقدير والاحترام
    وعلى فكرة الدكتور ابراهيم الفقى هو ايضاً استاد بدون كلام ولم يعتمد إللى على العقل وهو عدو لدود للحفيظة والكتبة لانه يرى ان الموضوع مش صعب انما احنا إللى مصعبنها اوى اوى

ساكن في
    انت مالك

تسلمو يا جماعه لمروركم بس فعلا انا كان نفسي كل الناس تتعلم الي انا اتعلمته او بالاصح اللي انا حسيته

افتقدتك ..
    اشتقـت اليكـــى ..

ساكن في
    الاردن
    النوع : انثيJordan

تسلم ايدى احلى شيطانة

يارب ياشيطانة تفضلى مبسوطة ووثقة فى الناس على طول وابقى ادعيلى بقى

ساكن في
    انت مالك

نورتي الموضوع يا ساندرا ومتخافيش يا ساره هدعيلك

افتقدتك ..
    اشتقـت اليكـــى ..

ساكن في
    مقالات المدونة
    2
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

رائعة
    بصدق الحرف
    موضوع مميز .. ووسام إبداع

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع