قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
النتائج 1 إلى 10 من 10
  1. افتراضي لكل انسان اتجرح من حد حبه

اولا احساس كل مجروح
    فىاول الجرح الواحد بيبقى حاسس انه موجوع ولوحده ورافض الحياه وفى نظره الحياه هتقف على حبيبه
    المفروض يحس انه ولا حاجه لأنه سابه واتخلى عنه وانه احسن بكتير من غيره على الأقل مش هيلاقى حد يجرحه ويوجعه وانه احسن منه لأنه ماعملوش حاجه تجرحه لأ بالعكس ده كان بيخاف عليه اكتر من نفسه
    اى مجروح لو فكر شويه هيعرف ان ربنا كريم اوى وحاسس بينا لأنه ممكن اللى جارحنا كان يفضل معانا ويجرحنا فى وقت مينفعش فيه الندم
    لأن بطبيعة الجارح ندل وكداب وخاين يعنى بأختصار مش نافع الا فى كدا وبس
    لأ احنا لازم نعرف ان احنا اكبر من اننا نبقى مع ناس زى ديه واحنا مش خسرانين اى حاجه ولا حتى الوقت اللى قضناه معاهم لأننا كنا بنتعلم واكيد اللى جاى احسن لأن ربنا مش بيدى عبده حاجة وحشه ابداا بس اهم شيىء الواحد يرضى بالنصيب ويقول الحمدلله علشان ربنا يدينا حياه كريمه وحد يحافظ علينا
    وكفايه كدا لأنهم ميستهلوش وقت نضيعه فى الكلام عنهم
    أجمل حاجة بالدنيا أنك تحب من قلبك

البحث على جميع مواضيع العضو صمت الحب

2. افتراضي

انا مجروح نفس موضوعك ومش عارف اعمل ايه

3. افتراضي

بص موضوع رائع جدا جدا بس اللى بيحب حد مبيفكرش زى مانتا بتقول لا دة عمره ماهينسه لانه حبه بجد
    وبعدين من حبنا حبناه وصار متعنا متاعه ومن كرهنا كرهناه ويحرم علينا اجتماعه بس مش معنى كدة اننا نكرهه لا احنا نحبه ونحبله الخير لاننا فى لحظة حبناه

ساكن في
    قلب حبيبى
    مقالات المدونة
    4
    النوع : انثيEgypt

موضوعك جميل جدا وانا اتفق مع مصطفى
    فى كلامة لان الى حب بجد مش بيقول دا جرح
    لان جرح الحبيب بيتنسى عند رؤيتة
    تقبلى مرورى

منذ أن عرفتك توقفت كلماتى
    وتمزقت اوراقى وانكسرت كل أقلامى
    فاحبك لا يوجد له وصف
    وانا لا اجيد الكتابة الا عنك وعن حبك
    ولهذا اعتزلت الكلام منذ ان عرفت حبك

البحث على جميع مواضيع العضو آية الرحمن

5. افتراضي

أولا انا بنوته
    ثانياا اللى يسبنا ويجرحنا احنا اللى مش عايزينه لأنه جرح وقلبنا و هان عليه واكيد انت مش خسران لأنك هتلاقى اللى يقدرك بالعكس هى اللى مش هتلاقى زيك لأنها عمرها ماهتلاقى حد يحبها قد ماانت حبتها وهترجعلك وتندم بس يوم ما ترجع لازم تعرفها انا الله حق وانا متأكده انك بحبك وقلبك اقوى من كدااا
    يارب اكون افدك او ريحتك ولو بكلمه

والله بقا انا شايفه ان الي يقبل علي نفسه انه يتجرح مره ويسامح بعد كده يستاهل لو اتجرح تاني وبعدين مش معني انك حبيتي مره يبقا خلاص انتي فعلا هتتعبي شويه بس بعد كدا هستني لان الدنيا فيها حاجات وحشه كتير وبلاوي ولو انتي هتزعلي علي كل حاجه عمرك ماهتعيشي حياتك مبسوطه واحنا زمن دلوقتي القوي هو الي بيقدر يعيش فانا شايفه ان احنا دلوقتي بقينا بندي الصداره لقلوبنا علي احكامنا وسلوكنا وبنفتخر قدام الناس باننا كدا وفاكرين ان مشاعرنا عمرها ماتغلط ومع ذللك ياما ودتنا ورا الشمس فانا لو اتجرحت مره عمري ماهفكر في الي جرحني ابدا لاني اكيد كنت حبيته بجد واديته قلبي بس هو مستهلهوش وفي ايه بتقول عسي ان تحبوا شئ وهو شر لكم وعسي ان تكرهوا شئ وهو شر لكم فانا علي اي حال نقول الحمدالله

ساكن في
    في القليوبيه
    النوع : انثيEgypt

انا شايفهان اللي يلاقي حد يحبه ويكون عارف ان الحد دة فعلا بيحبه ويسيب الحب دة بكل بساطه لمجرد انوا بينتقم من شخص تاني خالص مالوش اي علاقه باللي جرحوا قبل كدة
    وانوا شخص ضيع علي قلبه فرصه من ذهب
    والشخص اللي حد وانجرح مايزعلش وما يقولش مش قادر انسي اعمل ايه
    انا قولك تعمل ايه
    روح زل قلبك لحد انت عارف كويس انوا مش بيحبك
    روح كسر اجمل حاجه فيك ....قلبك الجميل اللي مش عارف قيمته
    بس مش هاقول ليك غير حاجه واحد .....حرام عليك قلبك
    اذا اردت ان تفهم انسان فانظر فعله لحظة اختيار حر حينئذ سوف تفاجأ فقد تجد القديس يزنى و قد تري العاهره تصلى و قد ترى الطبيب يشرب السم و قد تفاجأ بصديقك يطعنك وعدوك ينقذك وقد ترى الخادم سيدا فى افعاله و السيد احقر من خادم فى اعماله وقد ترى ملوكا يرتشون و صعاليك يتصدقون
    البحث على جميع مواضيع العضو suzy

8. افتراضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة suzy مشاهدة المشاركة
    انا شايفهان اللي يلاقي حد يحبه ويكون عارف ان الحد دة فعلا بيحبه ويسيب الحب دة بكل بساطه لمجرد انوا بينتقم من شخص تاني خالص مالوش اي علاقه باللي جرحوا قبل كدة
    وانوا شخص ضيع علي قلبه فرصه من ذهب
    والشخص اللي حد وانجرح مايزعلش وما يقولش مش قادر انسي اعمل ايه
    انا قولك تعمل ايه
    روح زل قلبك لحد انت عارف كويس انوا مش بيحبك
    روح كسر اجمل حاجه فيك ....قلبك الجميل اللي مش عارف قيمته
    بس مش هاقول ليك غير حاجه واحد .....حرام عليك قلبك
    انا رايى من رأيك

ساكن في
    المحلة الكبرى - أبوظبى
    مقالات المدونة
    2
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

بجد الله ينور عليك يابرنس

كلامك بيدل انك انسان بتفهم وعند عقل بجد بيوزن الأمور

اوعى يا صحبى تندم يوم على حب فاتك لان لو من حقك مكانش فاتك ولو بتاعك كان هيبقى من نصيبك وبردو بقولك لو من نصيبك متخافش هيرجعلك لانه هيبقى فى الوقت ده ملكك

بس اوعى ترجع لحب جرحك لان اللى جرحك مرة يبقى مش بيحبك

هو فيه حد بيحب حد يجرحه

والجرح هيبقى الفراق

وااااااااااااااااه من الفراق

واصعب فراق فراق الحبايب

كله بيهون ولو فكرت شوية بجد فعلا بعقلك وبقلبك كمان حتى لو مجروح هتعرف انك احسن منهم بكتير اوى

ورد الوردوش عليكم

معالى المستشار
    محمد

رئيس المحكمة الدستورية العليا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صمت الحب مشاهدة المشاركة
    اولا احساس كل مجروح
    فىاول الجرح الواحد بيبقى حاسس انه موجوع ولوحده ورافض الحياه وفى نظره الحياه هتقف على حبيبه
    المفروض يحس انه ولا حاجه لأنه سابه واتخلى عنه وانه احسن بكتير من غيره على الأقل مش هيلاقى حد يجرحه ويوجعه وانه احسن منه لأنه ماعملوش حاجه تجرحه لأ بالعكس ده كان بيخاف عليه اكتر من نفسه
    اى مجروح لو فكر شويه هيعرف ان ربنا كريم اوى وحاسس بينا لأنه ممكن اللى جارحنا كان يفضل معانا ويجرحنا فى وقت مينفعش فيه الندم
    لأن بطبيعة الجارح ندل وكداب وخاين يعنى بأختصار مش نافع الا فى كدا وبس
    لأ احنا لازم نعرف ان احنا اكبر من اننا نبقى مع ناس زى ديه واحنا مش خسرانين اى حاجه ولا حتى الوقت اللى قضناه معاهم لأننا كنا بنتعلم واكيد اللى جاى احسن لأن ربنا مش بيدى عبده حاجة وحشه ابداا بس اهم شيىء الواحد يرضى بالنصيب ويقول الحمدلله علشان ربنا يدينا حياه كريمه وحد يحافظ علينا
    وكفايه كدا لأنهم ميستهلوش وقت نضيعه فى الكلام عنهم

طيب ممكن اقول كلمه
    هو اللي جرحك وسابك ليه سابك وما هو السبب اللي جعله يسيبك
    واكيد مو انتي السبب لو انتي ماكان قلتي انجرحتي وبعد ما سابك رجع تاني بعد مده فين كان كل هذه المده وايه رجعه تاني
    وانا من نظري كرجل لو رجعت تاني لا اتقبلها ولو كان قلبي متعلق بها مها كان لان الذي يسيبك مره ويرجع ممكن يلاقي احسن منك ويسبك تاني وتالت وهذا كمان ينطبق على الرجل
    وين راح وقت ما سباك وليه رجع تاني فيقابل بكل رفض

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع