قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 32
    ساكن في
    الاسكندريه
    مقالات المدونة
    3
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

ان كنتم تريدون فوضي .. فقد حققتوها
    إن كنتم تريدون تغيير .. فقد غيرتوها
    إن كنتم تريدون الرئيس .. فهو معنا حتي نهايه الفتره
    إن كنتم لا تريدون الرئيس .. فقال لن يرشح نفسه مره اخري
    إن كنتم تريدون النهضه .. فقد حان الوقت لنساعد بعضنا ..لننهض مره أخري

جزاكى الله كل خير
    تقبلى مرورى

راقب افكارك لانها ستصبح افعال
    ..
    راقب افعالك لانها ستصبح عادات
    ..
    راقب عاداتك لانها ستصبح طباع
    ..
    راقب طباعك لانها ستحدد مصيرك

البحث على جميع مواضيع العضو زيرو كول

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيرو كول مشاهدة المشاركة

ان كنتم تريدون فوضي .. فقد حققتوها
    إن كنتم تريدون تغيير .. فقد غيرتوها
    إن كنتم تريدون الرئيس .. فهو معنا حتي نهايه الفتره
    إن كنتم لا تريدون الرئيس .. فقال لن يرشح نفسه مره اخري
    إن كنتم تريدون النهضه .. فقد حان الوقت لنساعد بعضنا ..لننهض مره أخري

جزاكى الله كل خير
    تقبلى مرورى
    تحياتى لمرورك الكريم زيزو وجزاك وايانا كل خير وكلامك جميل اوى وعندك حق فيه وانا موفقاك جدا تحيااااااااااااا مصر

زمان انا كنت بنوته حلوه جميله قطقوطه
    ضفايرى مفروده على كتافى ووشى زمان ده كان صافى
    وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

البحث على جميع مواضيع العضو لبنى مصر

3. افتراضي

صحيح انا جيت الموضوع متأخر
    وصحيح الفضائية دى بالذات قلبها اسود من ناحية مصر
    وصحيح مبارك رمز من رموز مصر وواجب نحترم الرموز دى
    بس بصراحة شديدة يالبنى مبارك زرع فحصد
    ياما انشتم عبد الناصر فى ايام نظام السادات ومبارك وبرضوا كان رمز لمصر وماحدش قال بلاش نشتم رموزنا
    والدكتور مهندس خالد جمال عبد الناصر اتلفقت له قضية محاولة قلب نظام حكم مبارك وكان وقتها فى لندن محل عمله الدائم وجه مصر كتبرئه لنفسه من التهمة ودخل السجن لأكتر من سنتين على ذمة القضية وفى الاخر طلع براءة ..!!!!
    وبيع مصر ارض واقتصاد وارادة
    وقضايا انتهاكات حقوق الانسان والمواطنة ودهس الابرياء بالسيارات وضحايا الثورة من العُزل .....
    الملف كبير أوى يالبنى واحنا شعب عاطفى جدا بس مش لدرجة التفريط فى دم الشهداء
    ومع ذلك انا ضد الفاظ كتير استخدموها ضد مبارك
    مش لشخصه ولكن لانه كان فى يوم رئيس لمصر
    الحمد لله الثورة نجحت وربنا يتمها بخير
    وانا عن نفسى مسامحه من قلبى واتمنى الكل يسامحه
    حبا فى مصر وشعب مصر مش اكتر
    لبنى
    شكرا لنبل اخلاقك

ساكن في
    in the heaven
    النوع : انثيEgyptالفريق المفضل  : الزمالك

ياةةةةة دانا كونت قربت اعيط بكلام الناس دى حسيت ان فية ناس بتسامح انا كونت قربت اخاف من الناس الى بعد 30 سنة الريس فى خدمتهم يعملو كدة بالاهانة دى فما بالكو لو حد شاف حد عمل فية موقف فى يوم دى ممكن يقتلو والى مالهوش خير فى ابوه الكبير مالوش خير فى حد
    ياةةةةةةةة
    قولتى كل الى فى قلبى بكيت على كل كلمة
    انا معاكى واسفة ياريس ميت مرة
    وبحبك يا مصر يا بلد الحرية من سنيييييييييييييين
    يا انت
    سئـــــــــــمت الانتظار
    فهــــــــــل انا قريبة منك
    فانا مشتاقة اليك ولكن من انت ؟
    فانا لا اعرف من انت؟

البحث على جميع مواضيع العضو jokata

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سعيد شكرى مشاهدة المشاركة
    صحيح انا جيت الموضوع متأخر
    وصحيح الفضائية دى بالذات قلبها اسود من ناحية مصر
    وصحيح مبارك رمز من رموز مصر وواجب نحترم الرموز دى
    بس بصراحة شديدة يالبنى مبارك زرع فحصد
    ياما انشتم عبد الناصر فى ايام نظام السادات ومبارك وبرضوا كان رمز لمصر وماحدش قال بلاش نشتم رموزنا
    والدكتور مهندس خالد جمال عبد الناصر اتلفقت له قضية محاولة قلب نظام حكم مبارك وكان وقتها فى لندن محل عمله الدائم وجه مصر كتبرئه لنفسه من التهمة ودخل السجن لأكتر من سنتين على ذمة القضية وفى الاخر طلع براءة ..!!!!
    وبيع مصر ارض واقتصاد وارادة
    وقضايا انتهاكات حقوق الانسان والمواطنة ودهس الابرياء بالسيارات وضحايا الثورة من العُزل .....
    الملف كبير أوى يالبنى واحنا شعب عاطفى جدا بس مش لدرجة التفريط فى دم الشهداء
    ومع ذلك انا ضد الفاظ كتير استخدموها ضد مبارك
    مش لشخصه ولكن لانه كان فى يوم رئيس لمصر
    الحمد لله الثورة نجحت وربنا يتمها بخير
    وانا عن نفسى مسامحه من قلبى واتمنى الكل يسامحه
    حبا فى مصر وشعب مصر مش اكتر
    لبنى
    شكرا لنبل اخلاقك
    مرسى سعيد شكرى على مرورك الكريم انا معاك ان احنا شعب عاطفى بس بردو احنا شعب خلوق وطيب مينفعش نشتم فى واحد مصرى زيه زينا بغض النظر على اللى حصل فى عهده بس مننكرش ان فى حاجات حلوه بردو شوفناها وانا بوافقك بردو انى مسمحاه لو عمل اى حاجه فينا سواء بقصد او من غير قصد واهو مشى الراجل والتاريخ هو اللى هيحكم عليه يسلم مرورك الكريم ونورت صفحتى تحياتى وتقديرى

وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jokata مشاهدة المشاركة
    ياةةةةة دانا كونت قربت اعيط بكلام الناس دى حسيت ان فية ناس بتسامح انا كونت قربت اخاف من الناس الى بعد 30 سنة الريس فى خدمتهم يعملو كدة بالاهانة دى فما بالكو لو حد شاف حد عمل فية موقف فى يوم دى ممكن يقتلو والى مالهوش خير فى ابوه الكبير مالوش خير فى حد
    ياةةةةةةةة
    قولتى كل الى فى قلبى بكيت على كل كلمة
    انا معاكى واسفة ياريس ميت مرة
    وبحبك يا مصر يا بلد الحرية من سنيييييييييييييين
    نورتى يا حبيبتى ومرسى على مرورك الكريم بس مفيش حد بتتفق عليه كل الناس ولا فى حد بيختلف عليه كل الناس وزى ما فى ناس مبتحبش الريس فى ناس بردو بتحبه والاتنين بيحبوا مصر ده ربنا بجلالته وعزته فى ناس مبتعترفش بوجوده وهو ربنا وف النهايه تحياااااااااا مصر وربنا يحميها يارب ويحمى شعبها

وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

ساكن في
    Dokki
    مقالات المدونة
    2
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

سكت الدهر وتكلم القلب قولا وفعلا شكرا بجد هو ده الانسان المصرى

انا مصرى وافتخر بانى مصرى
    البحث على جميع مواضيع العضو محمود سمير

انا مكنتش بكرهه يالبنى ـبس مبارك مش الملاك ايلي ذكرتية ، كل بلد فيها فساد يالبنى بس الفاسد بيتاحكم وهو دة الفرق بين مصر واي بلد ، صحيح انا عشت 18 سنة بدون حروب بس ، لما جبت 98 ونص في المية لقيت نفسي في التنسيق جايلي علوم حلوان (مع اني مش كاتبة علوم أصلا" في الورقة (طب جات منين دي بقىىىى!!)، كل بلد فيها بطالة بس لما يبقى شباب متخرجين من حقوق واداب وطب وهندسة واهاليهم موتوا روحهم عشان يعلموهم ويخرجوا يقعدوا ع القهوة يبقى (حرام ) ثانيا" بصي لفرص العمل ايلي طلعت فجأة يعني كان في اومال ليه كانوا بيكدبوا وسايبين الشباب في الحال دة !!، كل بلد فيها ناس بتموت في الإهمال بس لما نص سكان مصر ميقدروش يجيبوا حق شريط دوا ويتعاملوا اقل من الحيوانات (حرام )، ولما تبقي ماشية والظباط الأفاضل يعاكسوكي بدل مايحموكي (حرام )، ولما الناس تبقى بتاخد 13 جنية في الشهر ولما تشتكي للريس يقولوهم احمد ربك (والحرامية ايلي سرقوها ولا حمدوا ربهم مين يحاسبهم ، ولما ابن الوزير يتحكم فيا عشان محترمة نفسي ويلاحققك زي المجنون في مكان علمك عشان عنده واسطة محدش يقدر يكلموا يبقى (حرام)، ولما ينداس على الشباب ويتعمي نصهم حرام ، كل ايلي بناة جمال عبد الناصر باعوا جمال مبارك على سن ورمح يعني ممتلكات الشعب اتباعت ولا نعرف لمين ولا بكام وراحت لحساب مين ؟؟؟!!، حتى الجهل والفساد الخلقي دخلوة باعجاز ومنعوا اي طريق للعلم او المطالبة بالحقوق والدين وسمحوا بكل تقدير للحرب الفكرية ، ياريت حديفهمني لية ناس زي احمد زويل وعمرو خالد وحسين الجفري يتمنعوا من مصرفي نفس الوقت ايلي شاكيرا وماريا ودانا مسموح ليهم ؟؟؟!!(عشان عايزين جيل جاهل بلاقيم ميعرفش لا مطالبة بحقوق ويتحججوا بيه )، صحيح احنا معشناش في حرب صورايخ بس كرامتنا اتهانت اوي يالبنى وعشنا في حرب الجوع واحساس التسول ايلي حتى الدول الشقيقة استغلتها عشان تحس بالسيطرة على ام الدنيا وايلي دايما" محقود على تاريخها ، ولازالت لحد دلوقتي مبرضاش اسمع عنه لفظ لأني اتعلمت احترم الكبير .ليكي كل احترامي وحبي حبيبتي ربنا يوفقك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود سمير مشاهدة المشاركة
    سكت الدهر وتكلم القلب قولا وفعلا شكرا بجد هو ده الانسان المصرى
    مرسى على مرورك الكريم بس كلنا مصريين اختفنا اتفقنا مع بعض فى النهايه كلنا مصريين شكرا ليك جدا

وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمري مات مشاهدة المشاركة
    انا مكنتش بكرهه يالبنى ـبس مبارك مش الملاك ايلي ذكرتية ، كل بلد فيها فساد يالبنى بس الفاسد بيتاحكم وهو دة الفرق بين مصر واي بلد ، صحيح انا عشت 18 سنة بدون حروب بس ، لما جبت 98 ونص في المية لقيت نفسي في التنسيق جايلي علوم حلوان (مع اني مش كاتبة علوم أصلا" في الورقة (طب جات منين دي بقىىىى!!)، كل بلد فيها بطالة بس لما يبقى شباب متخرجين من حقوق واداب وطب وهندسة واهاليهم موتوا روحهم عشان يعلموهم ويخرجوا يقعدوا ع القهوة يبقى (حرام ) ثانيا" بصي لفرص العمل ايلي طلعت فجأة يعني كان في اومال ليه كانوا بيكدبوا وسايبين الشباب في الحال دة !!، كل بلد فيها ناس بتموت في الإهمال بس لما نص سكان مصر ميقدروش يجيبوا حق شريط دوا ويتعاملوا اقل من الحيوانات (حرام )، ولما تبقي ماشية والظباط الأفاضل يعاكسوكي بدل مايحموكي (حرام )، ولما الناس تبقى بتاخد 13 جنية في الشهر ولما تشتكي للريس يقولوهم احمد ربك (والحرامية ايلي سرقوها ولا حمدوا ربهم مين يحاسبهم ، ولما ابن الوزير يتحكم فيا عشان محترمة نفسي ويلاحققك زي المجنون في مكان علمك عشان عنده واسطة محدش يقدر يكلموا يبقى (حرام)، ولما ينداس على الشباب ويتعمي نصهم حرام ، كل ايلي بناة جمال عبد الناصر باعوا جمال مبارك على سن ورمح يعني ممتلكات الشعب اتباعت ولا نعرف لمين ولا بكام وراحت لحساب مين ؟؟؟!!، حتى الجهل والفساد الخلقي دخلوة باعجاز ومنعوا اي طريق للعلم او المطالبة بالحقوق والدين وسمحوا بكل تقدير للحرب الفكرية ، ياريت حديفهمني لية ناس زي احمد زويل وعمرو خالد وحسين الجفري يتمنعوا من مصرفي نفس الوقت ايلي شاكيرا وماريا ودانا مسموح ليهم ؟؟؟!!(عشان عايزين جيل جاهل بلاقيم ميعرفش لا مطالبة بحقوق ويتحججوا بيه )، صحيح احنا معشناش في حرب صورايخ بس كرامتنا اتهانت اوي يالبنى وعشنا في حرب الجوع واحساس التسول ايلي حتى الدول الشقيقة استغلتها عشان تحس بالسيطرة على ام الدنيا وايلي دايما" محقود على تاريخها ، ولازالت لحد دلوقتي مبرضاش اسمع عنه لفظ لأني اتعلمت احترم الكبير .ليكي كل احترامي وحبي حبيبتي ربنا يوفقك
    مرسى يا حبيبتى على مرورك الكريم وليك كل الاحترام والتقدير انا مقدره كل الى انت بتقوليه وكلنا معترفين بيه سواء بنحب الريس او مبنحبهوش هو خلاص مشى بحلوه وبمره بعيوبه ومميزاته انا بس كنت مدايقه او معترضه على اهانته عيب ده مهما كان واحد مصرى زيه زينا وعمل حو مننساش ولا ننكر راح الحلو بالوحش او ايا كان المهم انه فى انجازات عملها مينفعش ننكرها لان التاريخ هيذكرها واحنا شعب خلوق مش من طبعنا نشتم ونهين بعض حتى لو حد اجرم فى حقنا عارفه ان اى حد من اللى بيكرهوه هيقولولى انه هو اهان المصريين قبل ما احنا نهينه بس احنا مينفعش نرد الاهانه باهانه او الغلط بغلط نقول راينا بس باسلوب راقى هو ده اعتراضى وفى النهايه مش هنختلف فى حب مصر وتحيااااااااااا مصر

وجزيل الشكر ليكى

وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع