قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
النتائج 1 إلى 9 من 9
    ساكن في
    Dokki
    مقالات المدونة
    2
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

افتراضي ربنا كبير ...ربنا كبير

ما‮ ‬يتعرض له رئيسنا السابق مهزله بكل المقاييس وصدمه لمشاعر كثير من المصريين،‮ ‬وحينما اقول كثيرمن المصريين‮ ‬فأني‮ ‬اعني‮ ‬الملايين منهم،‮ ‬انا واحد من معجبين‮ ب‬الثوره والمتحمسين لها ولكن لكل شيء حدود واهانه رجل كان رمز مصر ورئيسها وله انجازات عظيمه لا‮ ‬يمكن انكارها أمر‮ ‬ينبغي‮ ‬أن‮ ‬ينتهي‮ ‬فورا‮ ‬،‮ ‬مبارك كان بامكانه الهروب هو وأسرته بل كان بامكانه السماح لاحمد عز ورفاقه وحبيب العادلي‮ ‬وزبانيته بمغادره مصر عند اندلاع الثوره انما هو من امر بمنع سفرهم والقبض عليهم‮ ‬،‮ ‬مبارك كان بامكانه الهروب قبل ايام الي‮ ‬السعوديه او روسيا بداعي‮ ‬العلاج ولكنه رفض مؤكدا ثقته في‮ ‬العداله ووفائه لعهده بأنه لن‮ ‬يموت إلا على هذه الارض التي‮ ‬بالتأكيد احبها واعطاها الكثير رغم اخطاؤه الكبيره خلال السنوات السبع الاخيره،‮ ‬ارجو ان تراعوا مشاعر الرجل وتقدم سنوات عمره،‮ ‬ارجو ان تراعوا مكانته العسكريه وقيمته الدوليه،‮ ‬انا متاكد ان الكثير لديهم نفس المشاعر ولكن لا‮ ‬يجرؤ احد ان‮ ‬يتحدث بذلك خوفا من اتهامه بالثوره المضاده او اتهامه بأنه ضد التحرير،‮ ‬الحقيقه لم اجد رجلا في‮ ‬مصر صادقا ويجهر بصدقه الا عادل امام الذي‮ ‬اثبت بالفعل انه زعيم‮ .. ‬والآن دعونا نتكلم بصدق ما‮ ‬يحدث لمبارك واسرته هو صراع قوي‮ ‬في‮ ‬مصر وعلي‮ ‬راسهم الاخوان المسلمون الذين‮ ‬يقومون بعمليه تصفيه حسابات قذره ويشوهوا صوره مبارك بقدر مبالغ‮ ‬فيه جدا‮ ‬،‮ ‬الرجل له اخطاء وله انجازات وفي‮ ‬تقديري‮ ‬اخطاؤه اقل كثيرا من اخطاء جمال عبدالناصر هادم حضارتنا وثقافتنا واقتصادنا وقوتنا ومكانتنا‮ ‬،‮ ‬ارحموا مبارك‮ ‬يا اخوان‮ ‬يا مسلمين
    التعديل الأخير تم بواسطة مصراوي كافيه ; 18 - 4 - 2011 الساعة 09:58 AM

انا مصرى وافتخر بانى مصرى
    البحث على جميع مواضيع العضو محمود سمير

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انت عندك حق اخى محمود سمير والله انا فى شدة الحزن والاسي من اللى بيحصل للريس لاكن فين الناس اللى عقولها طارت وراء الكواليس مبسوطين لما واحد من ولاد مصر بيتهان للايف الشديد الناس فى دوامة ومش يفوقوا منها الا بامر الله انه على مايشاء قدير مش عارف الناس عايزة ايه تانى ماشيين وراء الصحافة اللى بتدور على الشهرة نسيوا انى الريس كان فى يوم من الايام حارب علشان مصر واولادها وبفضل الله تم النصر وكان هو واحد من الذين حرروا مصر لما لايفتكر هذم الايام ولماذا لم يفتكرو
    انهم عاشوا 30عام بدون حروب ولا احتلاال ولاعدوان من الدول الغربية الناس بقيت وحشة (الا من رحم ربى ) ربنا يهدى الناس جميعا اولاد مصر انظروا الى حال بلدكم الان وحافظو عليها
    واسال الله العظيم رب الغرش العظيم ان يحفظ بلدنا مصر امنة مطمئنة وسائر بلاد المسلمين وشبابها وشيوخها واطفالها
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

( مصر فوق الجميع )

انا موفقاك ف كلامك
    ووالله صعبو عليا جدا حتى جمال مع انى اكتر واحد مش بحبه فيهم
    بس الذل وحش اوى ربنا ما يوريه لحد
    وربنا يعدى ازمتهم
    ربنا كبير
    مشكور يا محمود ع الموضوع وعلى احساسك

زمان انا كنت بنوته حلوه جميله قطقوطه
    ضفايرى مفروده على كتافى ووشى زمان ده كان صافى
    وفى قلبى غنوه وزغروته
    (بقلمى)

البحث على جميع مواضيع العضو لبنى مصر

ساكن في
    Dokki
    مقالات المدونة
    2

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى احمد مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انت عندك حق اخى محمود سمير والله انا فى شدة الحزن والاسي من اللى بيحصل للريس لاكن فين الناس اللى عقولها طارت وراء الكواليس مبسوطين لما واحد من ولاد مصر بيتهان للايف الشديد الناس فى دوامة ومش يفوقوا منها الا بامر الله انه على مايشاء قدير مش عارف الناس عايزة ايه تانى ماشيين وراء الصحافة اللى بتدور على الشهرة نسيوا انى الريس كان فى يوم من الايام حارب علشان مصر واولادها وبفضل الله تم النصر وكان هو واحد من الذين حرروا مصر لما لايفتكر هذم الايام ولماذا لم يفتكرو
    انهم عاشوا 30عام بدون حروب ولا احتلاال ولاعدوان من الدول الغربية الناس بقيت وحشة (الا من رحم ربى ) ربنا يهدى الناس جميعا اولاد مصر انظروا الى حال بلدكم الان وحافظو عليها
    واسال الله العظيم رب الغرش العظيم ان يحفظ بلدنا مصر امنة مطمئنة وسائر بلاد المسلمين وشبابها وشيوخها واطفالها
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

( مصر فوق الجميع )

شكرا ياحمدى لمروك الكريم ومصر فوق الجميع

ساكن في
    Dokki
    مقالات المدونة
    2

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لبنى مصر مشاهدة المشاركة
    انا موفقاك ف كلامك
    ووالله صعبو عليا جدا حتى جمال مع انى اكتر واحد مش بحبه فيهم
    بس الذل وحش اوى ربنا ما يوريه لحد
    وربنا يعدى ازمتهم
    ربنا كبير
    مشكور يا محمود ع الموضوع وعلى احساسك

ميرسى يالبنى
    عندك حق فعلا الذل وحش والاوحش القسوة وغلظت القلوب التى لاتعرف للرحمة معنى

ساكن في
    السعوديه حاليا
    مقالات المدونة
    22

ما‮ ‬يتعرض له رئيسنا السابق مهزله بكل المقاييس وصدمه لمشاعر كثير من المصريين،‮ ‬وحينما اقول كثيرمن المصريين‮ ‬فأني‮ ‬اعني‮ ‬الملايين منهم،‮ ‬انا واحد من معجبين‮ ب‬الثوره والمتحمسين لها ولكن لكل شيء حدود واهانه رجل كان رمز مصر ورئيسها وله انجازات عظيمه لا‮ ‬يمكن انكارها أمر‮ ‬ينبغي‮ ‬أن‮ ‬ينتهي‮ ‬فورا‮ ‬،‮ ‬مبارك كان بامكانه الهروب هو وأسرته بل كان بامكانه السماح لاحمد عز ورفاقه وحبيب العادلي‮ ‬وزبانيته بمغادره مصر عند اندلاع الثوره انما هو من امر بمنع سفرهم والقبض عليهم‮ ‬،‮ ‬مبارك كان بامكانه الهروب قبل ايام الي‮ ‬السعوديه او روسيا بداعي‮ ‬العلاج ولكنه رفض مؤكدا ثقته في‮ ‬العداله ووفائه لعهده بأنه لن‮ ‬يموت إلا على هذه الارض التي‮ ‬بالتأكيد احبها واعطاها الكثير رغم اخطاؤه الكبيره خلال السنوات السبع الاخيره،‮ ‬ارجو ان تراعوا مشاعر الرجل وتقدم سنوات عمره،‮ ‬ارجو ان تراعوا مكانته العسكريه وقيمته الدوليه،‮ ‬انا متاكد ان الكثير لديهم نفس المشاعر ولكن لا‮ ‬يجرؤ احد ان‮ ‬يتحدث بذلك خوفا من اتهامه بالثوره المضاده او اتهامه بأنه ضد التحرير،‮ ‬الحقيقه لم اجد رجلا في‮ ‬مصر صادقا ويجهر بصدقه الا عادل امام الذي‮ ‬اثبت بالفعل انه زعيم‮ .. ‬والآن دعونا نتكلم بصدق ما‮ ‬يحدث لمبارك واسرته هو صراع قوي‮ ‬في‮ ‬مصر وعلي‮ ‬راسهم الاخوان المسلمون الذين‮ ‬يقومون بعمليه تصفيه حسابات قذره ويشوهوا صوره مبارك بقدر مبالغ‮ ‬فيه جدا‮ ‬،‮ ‬الرجل له اخطاء وله انجازات وفي‮ ‬تقديري‮ ‬اخطاؤه اقل كثيرا من اخطاء جمال عبدالناصر هادم حضارتنا وثقافتنا واقتصادنا وقوتنا ومكانتنا‮ ‬،‮ ‬ارحموا مبارك‮ ‬يا اخوان‮ ‬يا مسلمين ويا............للى حذف موضوع نعيب الرئيس والعيب فينا
    ايه اخبارك يامحمود ؟

بسم الله الرحمن الرحيم
    وإذا حكمتم بين الناس فاحكموا بالعدل
    صدق الله العظيم
    سورة آل عمران

ياعم محمود هو انا اسرق واختلس واقتل واسهل للسرقه والنهب والقتل والفساد
    وتبقي عاوزني اخد براءه ومحدش يحاسبني
    يبقي فين العدل اللي ربنا امر الناس بيه
    دول كتير مش مسلمه كانوا بيحكموا رئيسهم ( مش مسلمين ياحاج )
    كلينتون وبرلسكوني وجباجبا ( ساحل العاج ) .... وكتير جدا .

واحنا اللي ربنا انعم علينا بنعمه الاسلام
    علشان بحب واحد اخطئ في حق شعب باكملها ميتحسبش
    لا اسف ياحاج ده مش اسمه عدل

لو سمحت لو سمحت اللي عندها انجازات للرئيس مبارك ياريت يكتبها في موضوع بخط عريض علشان نظري ضعيف ...؟؟؟
    حسني مبارك كل اللي عملها في 30 سنه كان المفروض يكون واجب عليها
    وهو للاسف اللي عملها اقل من الواجب بكتير جدا

وفين الملايين اللي اتصدموا مشاعرهم دي ؟؟؟

يامحمود باشا الاغلبيه العظمي من الشعب المصري
    كانوا بيعانوا ومازالوا يعانوا وهتستمر معاناتهم من حكم حسني مبارك

ما جزاء من اضاع بلد ؟
    ما جزاء من قتل شعب؟
    ما جزاء من دمر امة؟
    ما جزاء من سرق شعب؟
    ما جزاء من اجاع شعب؟
    ......ما جزاء من حقر وقزم مصر؟
    ما جزاء من باع بلده لحفنة لصوص؟
    اقول هذا حتى لا يخرج علينا من يطلب العفو عن هذا الرجل فدم الشهداء ومستقبل ضائع وواقع مرير نعيشه من 30 سنة لا يكفيه سجن فقط ولابد من دفع الفاتورة كاملة والا لن سنكون سرقنا مرتين

وياعم محمود خلي العدل يطبق
    وبلاش نمشي وراء مشاعرنا اللي وصلت مصر
    للدول الناميه
    والدول اللي تحت خط الفقر

ربنا يبارك فيك ويحفظك يامحمود
    دمت بخير وسعاده وصحه وراحه بال وود

التعديل الأخير تم بواسطة هشام اللول1 ; 14 - 4 - 2011 الساعة 05:14 PM

لا اله الا أنت سبحانك أني كنت من الظالمين

اللهم ارحم
    شهداء ثورة 25 يناير

البحث على جميع مواضيع العضو هشام اللول1

ساكن في
    فى الدنيا الواسعة
    النوع : انثيEgypt الفريق المفضل  : الاهلي

من راى انه دلوقتى بقى مواطن عادى لازم يتحاكم ويتحاسب على كل اخطائه ودلوقتى الشعب مش هيهدى الا لما ده يحصل ويسود العدل لازم يتعاقب زيه زى غيره وده اخطأ فيه غيره كتير دخل السجن ظلم دخل عشان قال كلمة حق

لكن ... ارحموا عزيز قوم ذل اكيد القضاء هيراعى ده وهيراعى ظروفه الصحية والحاجات اللى الكويسة اللى عملها هيتحاسب على غلطه بس وهو ده اللى الشعب عاوزه

شكرا لك

ساكن في
    El Faiyûm, Al Fayyum, Egypt, Egypt
    مقالات المدونة
    3

والله يا محمود انا مش عارف احنا ليه بنعمل كده ..

الواحد بعد الثوره ما تمت ونجحت بفضل الله
    نيجى احنا نعطلها ونضع مشاعرنا فوق الاعتبارات الواجبه
    انت بتقول الريس ما خرجش وماساابش الناس يخرجوا
    ..
    كفايه المجزره اللى حصلت وامر بقتل المتظاهرين

..

وبعدين لكل ظالم نهايه ..
    نيجى احنا نتكلم بمشاعرنا لا
    وزى ما قال هشام .. اكتبلى انجازاته بالبنط العريض
    لان كل حاجه كان بيعملها كنا بنجد بعد ذلك انها كانت لمصلحه دوله اجنبيه

..

ياريت محدش يتكلم ونسيب القانون والعداله تاخذ مجراها

انا من راي استاذ هشام يعني كان عاجبكم لما كانوا بيتقلوا ف الناس ف التحرير بلاش دي فاكرين خالد سعيد فاكرين حصله ايه وكتير زيه يمكن منعرفش عنهم حاجه كل ده بسبب الظلم وهما كانوا فاكرين انها دايمه لهم فاكرين الدويقه والي فيها انا عمري ما شوفت كده بقه معقوله ف حته ف مصر بالمنظر ده لا ميه ولا نور ولا صرف صحي عايشين ائل من ..... بلاش دي كمان كفايه الاكل الي مسرطن وخصخصه البنوك والاراضي واحتكار كل حاجه ف البلد كان لازم يعرف ان احنا هيجلنا يوم وهننفجر وحضرتك تيجي تقولي عيب ده مهزله
    واحنا الي كنا فيه ده مش مهزله طول ال30 سنه لو حد قال كلمه حق كانه ارتكب غلطه عمره كانه عمل حاجه حرام ول عيب هو دلوقتي زيه زي اي واحد عادي ان شاء الله هيتحاكم وهياخد جزائه هو وكل الفسدين الي ف البلد دي والله البلد دي عانت كتير بس ان شاء الله الجي هيبقي احلي (وربنا كبير)
    اسفه اني طولت عليكم

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع