قهوتنا على الانترنت
ابحث عن :  
صفحة 11 من 12 الأولىالأولى ... 789101112 الأخيرةالأخيرة
النتائج 101 إلى 110 من 116
    ساكن في
    الان مقيم فى السعودية
    النوع : ذكر Egypt الفريق المفضل  : الاهلي

احنا ناس بنحب مصر و نفسنا نشوف بكرة أحسن ، عايزين نحسن من سلوكياتنا و حضارتنا ، عايزين نبني مصر من جديد
    من 6000 سنة تقريبا بنى شوية ناس ساكنين فى حوض النيل حضارة استمرت لغاية الأن و الحضارة ديه استمرت بنفس مقدار العزم و الحضارة و التقدم اللى كان فى صورة فكرة فى العقل قبل ما تتجسد فى صورة مبانى و نمط حياه ...... املى ان كل مصرى بكل ما يملك من امكانيات حتى لو كانت امكانيات قليلة انه يساهم الأن فى اعادة بناء تلك الأمة بكل ما يملك من عمل و آدمية و صلاه
    بناء ما تم تدميره في مصر
    بناء الحضارة المصرية الجديدة

2. افتراضي

أنا بقى نفسي أن البلطجة اللي أنتشرت زيادة عن اللزوم بعدالثورة تنتهي والناس دي تفهم أن أحنا في أمتحان صعب
    أمام العالم كله ومش معنى أن البلد ملهاش حاكم خلاص بقى نموت بعض ونقول مين حيحاسبنا ولابد من أحترام
    السلطات الموجودة حاليا لانتشار الامن والامان على رأي المثل (اللي ملهوش كبير بيشتري له كبير) ولازم أحنا
    اللي نقوم بالبلد دي ونحكم نفسنا قبل ماحد يحكمنا على الاقل اللي جاي بعد كدة يبقى فاهم اننا عايزين حاكم ينهض
    بنا وببلدنا أمام العالم مش عايزين حد يربينا.
    ما أستحق أن يولد من عاش لنفسة فقط
    البحث على جميع مواضيع العضو ميراي

3. افتراضي

[بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    بصراحة أنا نفسي في ثلاثة أشياء وهي أهم المطالب في هذه المرحلة بالذات
    1- أن يكون جميع الناس على السواء في كافة الحقوق والواجبات وبالطبع أمام القانون وفي فرص العمل وفي مستوى المعيشة وفي كافة الفرص المتاحة على مختلف المستويات.
    2- زيادة المرتبات بما يحقق حياة كريمة للفرد والأسرة داخل المجتمع وأن ينتهي هذا الاستبداد لطائفة معينة المتمثل في مرتبات خيالية وأخرى معدومة.
    3- أن يكون تحصيل الضراب بما يسمى الضريبة التصاعدية، أي أن الدخل يدفع ضريبة أقل وأصحاب المليارات يدفعوا ضراب أكثر، وليس هذا حقداً ولا حسداً وإنما تحقيقاً للعدالة والمساواة، حتى نأخذ من الغني ونعطي الفقير فيتساوى المجتمع في الأخذ والعطاء، وألا يعترض أحد على صعوبة تحقيق ذلك فقد رأينا أكثر الكبار وأصحاب المليارات لا يقدمون أي إقرارات للذمة الملية أصلاً

ونفسي أكثر في زيادة الحب والتسامح بين المصريين على مختلف المستويات
    [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=#0000ff]والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته. وكمان نفسى اولادنا يعيشوا حياه افضل مننا ويلاقوا نفسهم جوة بلدهم بدل مايدوروا عليها برةوالله المستعان>

4. افتراضي

نفسى مصر متكنش زى حد تكون زى نفسها وبس ناسسها صح من جديد على مبادئ اخلاقيه حميده وجميله واهلها وناسها يتغيروا لان التغيير لازم يبتدى من الناس منا احنا لو اتغيرنا للاحسن مصر هتبقى احسن دوله فى العالم ده كلو وهترجع وتبٌى ام الدنيا كلها ومحدش يدينا معونات نبطل نشحت من الدول التانيه احنا اللى عملنا كده فى نفسينا مصر ملهاش دعوة مصر عباره عن ناس علشان كده انا نفسى الناس هى اللى تتتغير

انا شايفه ان احنا نفسنا اللى لازم نتغير الأول ولما نتغير هنشوف مصر أحسن

6. افتراضي

بسم اللة الر حمن الرحيم
    نفسى اشوف مصر قبل مأموت ذى الدول المتقدمة
    1- الروس الكبيرة الى فى الحكومة الناس الىايدهم طويلة يستبعدو من مناصبهم
    2 -الاتزام واجب على كل مصرى ويعرف مله وماعلية
    3السيطرة على البلبطجية

7. افتراضي

انا نفسى كلنا نرجع نحب مصر زى مكنا بنحبها فى ميدن التحرير

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا نفسى تكون مصر للمصريين وخيرها لابنها المصرى الأصيل وكل مواطن يعرف حقوقه ويطالب بيها بكل شجاعة وأدب ويعرف واجباته وينفذها بكل اخلاص واتقان
    نفسى احس ان مصر بيتى عارف كل حاجة عنه داخله كام وبيصرف كام واحتياجاتنا اية وديونا كام . نفسى الدستور يدرس فى المدارس .ونفسى المرتبات تتعدل ونقدر العلم والعلماء .

9. افتراضي

نفسي مصر تكون دولة متقدمة صناعيا زى ألمانيا
    ومتدينة أخلاقيا زى ما قال ربنا والرسول

التعديل الأخير تم بواسطة نسمة رقيقة ; 1 - 5 - 2012 الساعة 12:40 AM
    تلومني الدنيا إذا أحببته

كأنني.. أنا خلقت الحب واخترعته

البحث على جميع مواضيع العضو نسمة رقيقة

10. افتراضي

نفسي يكون مفيش وسطة مفيش زبالة في الشارع ميكونش في كذب لكن كل ده هيحصل اذاي و احنا بردة ذي ماحنا فينا كل الصفات اللي احنا نفسنا ذي محنا يا جماعة ذي ماحنا كلنا عرفين لا يغير الله مبقوم حتي يغيرو مبانفسهم يعني لازم احنا نفسنا نغير من سلوكنا والله المستعان /////////////////////////////////////////////////////////////// م ص ر ي

صفحة 11 من 12 الأولىالأولى ... 789101112 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)