انتى تأمرى يا سكرة
منورااانى يا نور:x:x
عرض للطباعة
انتى تأمرى يا سكرة
منورااانى يا نور:x:x
مونى حياتى يلا التكمله بقا
انا مستنيا
بس يلا بسرعه بقى
شكل الحلقه الجايه جااااااااااااامده
يلا يا منه بقا
انا مستنبه على ناااااااااااااااااااااااا اااااااااااار يلا بقا
حلوه اوي يا موني الحلقة دي
بس الله يسامحك خلتيني اعيط في الحلقة اللي فاتت
بس بجد تسلم ايدك والله جامدة جدا
ومشي كريم وادهم حاول يروح وراه والده وقفو وقالو : مش تسلم يا ادهم...
لف ادهم لقي جاسي ومامتها وباباها استغرب وافتكرهم جاين يسلمو عليه...
جاسي : مالك مبلم كده يا دودو احنا هنسافر معاكم
ادهم اتصدم وخاف ومش عارف يرد ولايكلم خايف وقلقان وحاسس بان في حاجه غلط
وجه وقت الرحله وطلعو الطيــــــــــــــــــــا ره
.................................................. .................................................
كريم اول ما وصل القريه دخل جري ومخدش نفسو وطلع وخبط هاله فتحتلو...
هاله ( بتعيط): الحقني يا كريم نور مش بتنطق
كريم دخل وخد نور ونزلم كلهم وراحو عل المستشفي......
كريم لقي الدكتور خرج....... دكتور طمني في ايه ممكن نشوفها
الدكتور : متقلقوش هيا كويسه كل ما في الموضوع جالها حالة هبوط مفجاه وعشان كده اغمي عليها انا ادها مهدئ وكلها ساعتين وهتفوق بس مش هتخرج قبل يومين لما نتاكد من سلامتها
هاله : الحمدلله بس انا لازم ادخل اقعد جمبها مش هكلمها والله
الدكتور : اكيد ممكن تدخلو .......... نــاديه ( مساعدة الدكتور) دخليهم وعينك عليها
ناديه : امرك يا دكتور......... اتفضلم
دخل كريم وهاله وقعدو جمبها .........................
--------------------------------------------------------
تعالو نشوف ادهم عمل ايه.........
ركب ادهم وشنطة اليد بتاعتو كان فيها جواب نور فتحو لقي في اي بوت وجواب رحته جميله
فح الجواب وبدأ يقراه وكان مكتوب فيــــه.............
( حط الايبوت في ودنك واسمع الاغنيه دي اول............
( وانت كمان اسمعوها من اللنك ده http://www.sm3na.com/song17981.html))
........................................ حطيه في ودنك اسمعها بقي واقري كلامي
انت دلؤتي اكيد ركبت الطياره اربط الحزام ايوه شاطر كده الاغنيه بدات هاااا
ركز في كلامي وبعدين ابقي اسمعها..... انت زعلان مني اوي وانا متاكده عشان مكنتش متوقع اني اقولك سافر........ وانت مش متوقع انا عامله ازاي دلؤتي بس عشان خاطري متعيطش..... انا عايزاك تكلمني بص عل ايدك اكيـــــــد الرقم اتمسح ههههههههه
فعلا ادهم بص لقي رقمها اتمسح.........
رقمي هتلاقي في اخر الورقه سيفو عل طول بقي ..... ادهم انت هتوحشني اوي ومش عارفه لو كنت هشوفك تاني ولا لأ بس الاكيد اني يوم ما هشوفك مش هسيبك تروح من ايدي صدقني ........... ادهم اول ما توصل كلمني هاااا عارف لو نسيت هزعل وهتعب اوي ومش هزاكر....... متخفش عليا انت وخد بالك من نفسك ........... لا اله الا الله)))
ملحــــوظه : ا نــــــــ ا بــــــــ حـــــ بــــــ كـــ
وقفل ادهم الجواب واغنيه شغاله في ودنو ودموعه بتنزل من غير ارداته وحاسس هو كمان انه ممكن ميشوفش نور تـــــــــــــاني .......
-----------------------------------------------------------------------------
في المستشفي>>>>.
كريــــــــــم : نـــــــــور نور وقام يجري يا طنط انتي فين يا ناديه نادي مدام هاله
ودخل القوضه نور انتي شيفاني
فاقت نور وبصت عل كريم...... ولفت وشها وبدات في العيط
كريم لف الناحيه التانيه وقالها : وبعـــــدين معاكي يا نور انا قولت انك اقوي من كده
......... مش هتردي عليا برضو طب ايه رايك لو ادهم اتصل مش هخليكي تكلمي
نور بصتلو وبتعيط اوي.........
كريم : نور انا يوم ما كنت تعبان والدنيا سوده قدامي كنت انتي اول حد يوريني النور والحياه
عشان خاطري تمسحي دموعك عايزينو لما يتصل ميحسش انك تعبانه
ودخلت هاله وحضنت نور اوي : كده يا نور كده يا حبيبة ماما عايزاني اموت من الخوف عليكي
هو انا وانتي لينا غير بعض ...... هاااااا
دخل الدكتور : من فضلكم يا جماعه من فضلكم سيبوها دلؤتي
ونور مفتوحه في العيط ومش بتنطق( حالتها وحشه اوي :( )
وادلها حقنه مهدئه وخد هاله بره عشان يكلمها
كريم جر كرسي وقعد جمبها لحد ما تروح في النوم
كريم : انا عارف انك بحبي واوي كمان بس كنت متخيل انك يهمك يوم ما يرجع يلاقيكي كويسه
تفتكري حالتك دي يعني لما تدهور ويرج يلاقيكي تعبانه ده نتجيته كويسه..........
>>>>>>>>>>>>>>وراااااااااااحــــ ـــــــــــت نـــــــــــور في النــــــــــوم
.................................................. ..................
وعدي اول يوم وطبعا ادهم لسه في الطياره والهاندفري في ودانو وبيكرر في الاغنيه مره واتنين
جاسي جت قعدت جمبو ......... جاسي : ادهم..... ادهم.... شدت الهاندفري
ادهم بكلمك..........
ادهم ( بعصبيه) : في ايه عايزه ايه اسمعي اللي هقولك عليه بالحرف ومن هنا ورايح
في حدود في الكلام حدود في التصرفات حدود حتي في قعدتك جمبي فهمتي
جاسي اتحرق دمها وقام من جمبو ورجع محمد قعد جمبه تاني
محمد : مالك يا ادهم مش بتنطق من ساعة ما ركبنا
ادهم : بابا انت طلبت طلب ونفذتهولك انا مالي مليش بقي دي حاجه ترجعلي ومحدش له دوه بيا
محمد : انت اتجننت يا ولد انا ابــــوك كلمني كويس
ادهم : بابا ارجوك انا فيا اللي مكفيني وذيـــــــــاده ارحمني....... وحط الهاند فري وبص في الشباك وقال في سرو : يـــــــــاتري لسه بتعيطي يا نـــور !!!!!!!1
.................................................. ...........................
في المستشفي>>>>>>>>
نور فاقت عل كلمه واحده : كريــــــــــــم كريــــــــــم هاتلي ادهم كريـــــم
كريم جه وقف جمبها وقالها : نور انا جمبك اهو ...... يا دكتور ليه حالتها كده انا قلقان
الدكتور : واضح ان نفسيتها ضعيفه وبتتاثر باي عامل او ضغط خارجي
هاله ( قلقانه اوي ) : طب احنا ممكن نخدها امتي
الدكتور : بكره الصبح بالكتير اوي
كريم فضل قاعد جمب نور لحد ما فاقت وبدا في محاولات فشل انها تاكل
وفجاه التلفون بتاع نور رنـــــــــــــــــــــــ ــ
بليــــــــــل الباقي بأذن الله 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 77 7 777 7 7 7
مش قلتلك ان شكل الحلقه الجايه جامده
الاغنيه تحفه بجد عجبنتى اوى
ما تتأخريش فى التكمله انتى قلتلى بليل
استمرى يا موووووووووووووونى يا روحى انتى:D:D
انتى تأمرى يا روروووو
بليل ان شاء الله :x:x:x
ميرسي يا موني
الحلقه روعه مستنين الحلقه الجايه
وفجـــاه تلفون نور رن........
نور بصت عل التلفون وبتحاول تقوم عشان تجيبو
كريم مسك التلفون وقالها : مفيش تلفون الا لما تاكلي.....
نور : كريــــــــتم هات التلفون
كريم قرب بالتلفون للشباك : والله لا هرمي لو ما اكلتي جزء من الطبق ده يلا يا طنط
التلفون خلص اول رنه ونور بدات تاكل ورن اني ........
كريم: متحسسهوش انك تعبانه انتي فاهمه...
نور شدت منو التلفون وبلعت الاكل : الووووو ....... ايوه
ادهم : نووور انا قلقت عليكي نور مكنتيش بتردي ليه
نور : اصل كنت بتغدي ......وهتبدا تعيط.... مسكت نفسها وقالتلو : انت كويس
ادهم : لا طبعا يا نور مش كويس خالص من غيرك... انتي كويسه
نور ( بتحاول تخبي) اةةة كويسه متخفش عليا انا هنا مبوسطه وبتغدي معاهم وكريم
ده احنا حتي هندخل السنما بليل...... سمعت الاغنيه
ادهم حاسس ان نور بتكدب: يارب دايما تكوني بخير ......... اة انا مش بسمع غيرها
وبدا يعيط ويقولها .... نور انا مخنوق من غيرك اوي نور انا بحبك
نور حست انها هبدا تعيط ادت التلفون لماماتها........
هاله : الووو ازيك يا ادهم يا حبيبي انت بخير
ادهم : هااا امال فين نور يا طنط؟؟!!
هاله : مفيش اصل انا عماله اقولها ادهولي مش بتسمع الكلام فخدتو منها....
ادهم : امممممم انا بخير يا طنط انتو كويسين
هاله : متحملش همنا احنا كويسين ادهم خد بالك من نفسك واول اجازه تجلنا
ادهم : اكيد يا طنط ده انا هكلمكم كل يوم
هاله : خد كريم معـــــــاك
كريم خد التلفون بره
كريم : ازيك يا ولا والله وحشتني
ادهم : وانت كمان والله محتاجك جمبي يا كيمو بس اكيد نور محتجاك اكتر ...
كريم : انت راجل يا ادهم وبالله عليك اعمل كل جهدك انك تنزل الاجازه الجايه وزاكر وكلم نور كل يوم متحسسهاش انك بعيد
ادهم : اكييييييد ده اقل حاجه.... بس هيا كويسه
كريم : متخفش انا جمبها ومش هسيبها خلي بالك من نفسك بس
وقفل كريم وادهم التلفون وبات نور في تحسنات وكل ما ادهم يتصل يجري كريم عل التلفون
ويقف جمب الشباك هههههههههههه تهديد لنور هانـــــــم
---------------------------------------------------------------------------------
وف يوم من ايــــــــــام ربنا
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
نور : كريم انت قدمت في علوم زي ما قلتلي.......
كريم : ( بيحاول يداري ) هاااااااا بقولك ايه ما تيجي نروح نلعب راكت انا بحبه اوي
نور : وقفت وبدات تتعصب : كريم بسالك تجاوبني انت كان حلمك تدخل علوم
كريم : تمام وابويــــــا ؟؟
نور : يعني ايه؟؟
كريم : يعني مين يشيل شغل ابويا بقي اجيب واحد غريب مثلا..... انا نفسي امشي المساعد بتاعو اول ما امسك الشغل لاني مش مرتاحلو
نور : افهم من كده انك قدمت في تجــــــــــاره ؟؟؟
كريم ( بعد عشان حس انه هتمسك جردل الميه وتكبو عليه ) اةةةةةةةةةةة
نور جريت وراه وضرب فيه وكبت الميه عليه وهوا يضحك وهاله مبسوطه انها شيفه نور مبسوطه
كريم : خلااااص والنبي السماح
نور : ابداااا ازاي تعمل كده من ورايااا
ونور كمان كانت بتضحك اوووووي
كريم عل قد ما كان حاسس ان نور في كتير اوي مزعلها جواها بس كان مبسوط انه قدر يضحكها
وجيت عليه ووقعته في الارض وتضحك......
كريم ال يعني مثـــل ان رجلو بتوجعو000
كريم : اةةةةةةةة رجلي يا نور شديني
نور : ههههههههههههه احسن
كريم : مش قادر يا نور بموت من الوجع ( ممثــــــل اوي )
نور زي العبيطه صدقت ومد ايدها ومسك كريم ايدها وقام وبص في عنيها ومرضاش يسيب ايدها
نور : ( بابتسامه ) انت هتصاحبني سيب ايدي بقي
كريم : نور انا عايز اقولك عل حاجه
نور : امم طيب سيب ايدي وقول
كريم حس ان غلط لما مسك ايدها وقالها : اســف مقصدش
نور : هههههههههه عليا انا قول بقي
كريم : نور انـــــــا ب........... ولسه مكملش كان تلفون نور بيرن
نور : ثواني جيالك ده اكيد ادهم
جريت نور عل التلفون ووقفت بعيد وقعدت تكلم ادهم..... كريم حس انه كان هيغلط غلطة عمرو
لما كان هيقولها انه بيحبها وانها كانت ممكن تبد عنو وتسيبو
كريم : ياااااااااااااا ده انا كنت هبوظ كل حاجه
نور : كريـــــــــــم خد كلم ادهم
كريم : ازيك يا ادهم
ادهم : اقف بعيد عن نور
كريم : حاضر....... خلاص اهو خير
ادهم : مصيبه وحطت فوق دماغي بابا رافض اني انزل اي اجازات.. اعمل ايه
كريم : اهدي بس وانت كلمتو دلؤتي ليه
ادهم : مش عارف بس انا محتاج ارجع
كريم : اهدي كده والامور هتمشي وسيبك من الموضوع ده دلؤتي ولو جبت تقدير كويس هيفرح واكيد هينزلك......
وقفل كريم مع ادهم ورجع لنــــور.........
نـــــور : كل ده كلام اتكلمتو في ايه بقي كل ده........
كريم بيحاول يداري : ملكيش دعوه دي اســــــــرار ايش اخششك
نـور : اةةة طيب قول بقي كنت بتقول حاجه ولما جه التلفون قاطعتك
كريـــم : هوا الكحك بيتاكل بعد العيد
نور : لا طبعا اشمعني
كريم : اهو خلاص لو كنتي سمعتيني كنت قولتلك
نور : تصدق ان رخم ومش هكلمك... :(
كريم : لا مقرش عل لوية البوز دي.... مفيش كنت عايز اقولك نفسي ندخل السنما ايه رايك
نور : موافقه طبعااااااااااا يا ماما يا ماما
كريم : ايه البت العيله دي يخربيتك دي هتقولها يا نوووووور يا نوووووووووووووووووور
نور : ماما كريم هيدخلنا السينما
هاله : ومالو ندخل
كريم ( بيبلع ريقه) : لو مش هينفع يا طنط خلاص بلاش
هاله : لا حبيبي ومالو ندخل مفيش مانع
كريم في سرو : دي ما صدقت
نور : وهتدخلنا فيلم ايه بقي
كريم : رعـــــــــــــــب
هاله : لاااااااااا انا مليش في الرعب ادخلو انتو
كريم في سرو برضو : هــــــــوا ده هههههههههه
نور : طيب يلا روح البس وانا هطلع كمان يلا سلاااااااااااام
وروح كريم واتشيك عل اخر حاجه وكان فرحان اوي وعدي عل نور وخبط
ترررررررررررررررررررررررر ررررررن
نور فتحت : انـــــا جاهزه
كريـــــــم مصدوم من جمال نور : نور انتي لبستي الحجاب
نور : امممممممممم قررت انهارده ايــه رايك
كريم : قمــــــــر بجد قمـــــر
نور : ايــــــــه سرحت ولا ايه يلا متكسفنيش بقي
كريم : اه معلش اصلك ما شاء اله احلويتي فيه اكتر
نور : طب ممكن اعدي
كريم : اة اة يلا بينا
ووصلو السنما وكان معروض فيلم walk to remember ( رومانسي موووت ) ^_^
نور : وده رعب !!!
كريم : هاااااااا بصراحه لا
نور : امال قولت رعب ليه
كريم : انا عايز ادخلو معاكي بس لو مش عايزه ممكن نرجع
نور : لااااااااااااا ده انا رومانسيه موت يلا يلا
ودخلو الفيلم وكان حلو اووووووووي اوووي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ومن ساعة ما خرجو ونور عيــــــــــــط
كريم : كفايه بقي فرجتي علينا الشارع
نور : مش مصدقه انها ماتت
كريم : ما تتحرق بجاز هيا من بقيت اهلنا
نور : لااااااااا انا زعلاااااااااانه اهئ اهئ اهئ
كريم : يا حوستي السوده الطم يا ناس
نور : هههههههههههه لا هاتلي ايس كريم
كريم : ههههههههههههه تاااااااااااااني طيب ما تقولي انك مفجوعه يلاا
وراحو جابو ايس كريم وكلو وروحو وكان كريم في غاية السعاده انه شايف نور مبسوطه
----------------------------------------------------------------------------
نروح لادهم بقي لا تنسوووووو
------------------------------------
ادهم صحي من النوم ونفسيته زفت وراح عل شركة الطيران وحجز طيارة مصر من وراهم
واصر انه يرجع لانه مش قادر يقعد اكتر من كده باباه كدب عليه لانه قالو هخليك ترجع
المهم ادهم راح وحجز ورجع البيت ولقي بابا بيتكلم في التلفون...........
محمد : تمام تمام لا لا لا الغي الغي معلش احنا بنعتزر
ادهم طالع عل قوضته......
محمد : ادهــــــــــــــــــــــ م
ادهم لف ونزل : نعم يا بابا
محمد : انت حجزت طياره لمصر..........
ادهم : مش اللي ممشيهم ورايا قالولك خلاص متسالنيش
محمد: ضربو بالقلم جامد انت بتكلمني كده يا سافل انا هربيك ومفيش مصر .....مصر دي تنساها طول عمرك
ادهم: انت ليه بتعمل كده ليه
محمد : عشان انت حمار وبتاخدها عافيه انسي واطلع قوضتك
وطل ادهم جري عل قوضته وقعد يفكر يعمل ايه
يرجع ازاي لمصر ولنور وعيــــــــط وفكر انـــــــــــــــه
7
7
7
7
7
7
7
7
7
77
7
77
7
تحيـــــــــــــــــاتي
توبيك حلو اوووووووى
بس فين التكمله
ايه يا موني
فين الباقي
بس ميرسي القصه روعه
مستنينك:x:x:x
يلا التكمله بقا
هاااااااا يلا علشان مقلبش على الوش التانى
يلا يا ايفا انتى مالك كسلتى كدةو ليه خليكى نشيطة
يلا يا ايفا انا اجى ابوس ايدك علشان تنزلى المطلوب:D
ههههههههههه
ماشى يا سوسو :D
علشانكو انا هنزل حلقتييين;;);;)
ومنوريين والله:">:">
ادهم فكر انه يتصل بنور ويحكلها بس المشكله ان ادهم نفسيتو تعبانه ومش عاوز يزود نور
ادهم قام ولبس وقالهم انه خارج شويه............
محمد : متتاخرش.......
ادهم مردش وخرج لقي جاسي في وشو
جاسي : ازيك مالك ؟
ادهم : تعرفي متكلميش وحسبي كده
وقف ادهم تاكسي وجاسي كانت وراه بعربية باباها....... نزل ادهم من التاكسي في مكان غريب ........ نزلت جاسي وراه لقتو رايح لراجل شكل حرامي اتسنطت من وراه الباب سمعتو بيقولو : بص يا باشا انا هنا لاجل العرب والله وعارف ازاي اجيبهم وازاي ارجعهم بس شغلل جيبك
ادهم : من الناحيه دي اطمن خالص انا بس عايز اي ورق مضروب اسافر بيه عل السفينه
الراجل : متقلقش الموضوع كلو 3000 دولار
ادهم : كاااااام..... متخفش هدبرهم هدبرهم
سمع جاسي الحوار كامل واستخبت لما خرج ورجع عل البيت خد فلوس من باباه ال يعني عشان عاوز عربيه...... طبعا محمد وافق وادالو الفلوس
جاسي مرجعتش وراه جاسي عماله تفكر ازاي تليه ميسافرش وان دي ار فرصه ليها انها تحصل عل ادهم وكان بترجع بالعربيه واتعصبت وفجاه بتمشي خبطت حد واتقلب من فوق العربيه
ووقع عل الارض
جاسي اترعبت وقالت تجري ومتشوفش مين ده..... وجريت جاسي والناس ينادو عليها مردتش
دخلت عليهم بتعيط ومرعوبه.........
جاسي : ماما...... ماماااااااا
انعام : في ايه يا جاسي اهدي
جاسي اغمي عليها وعل ما فاقت بقي........
انعام : في ايه يا بنتي
جاسي : انا خبطت واحد بالعربيه يا ماما ....... ماما متعرفيش حد
دخل عليهم بهيج ومحمد خير مالها
انعام : مم ممم مفيش مفيش وقعت بس واقعه جامد
تلفون البيت رن تررررررررررررررررررن
الخدامه : الوووووو ايوه هناا ايه ايه........ محمد بيه محمد بيه الحق
محمد وبهيج وانعام جريو ............في ايـــــــه؟؟؟؟؟
محمد خد التلفون : الوووو ايوه ابني ايــــه مستشفي ايه انطقي
بهيج : في ايه يا محمد
محمد بيجري : ادهم بيموت في المستشفي
جريو كلهم ومنهارين عيط عل المستشفي..........
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المستشفي...........
الدكتور : ده ميت ميت انقلو المشرحه لحد ما اهلو يجو
محمد دخل وبهيج وانعام وجاسي ............
محمد مسك الممرضه : فينوو فينووووووو
الممرضه : مين ؟
محمد : ابني لسه جاي عامل حادثه؟؟
الممرضه : شدووو حيلكم ........ في المشرحه
محمد اغمي عليه وجاسي انهارت عيــــــــط
>>>>>>>>>>
نور كان نايمه قامت عل صرخه : ادهــــــــــــــــــــــ ــــــــــــم وبتعيط
هاله : نور نور مالك يا حببتي
نور : ادهم عايزه اكلم ادهم
هاله حببتي اكيد نايم الصباح رباح
نور بتعيط جامد : لاااااااااا لاااااااااا هكلمو هكلمو........ هاتي التلفون
مسكت التلفون الموبايل مغلق.........
نور : التلفون مقفوووول ادهم فيه حاجه ماما انا هموت من القلق
هاله : لا اله الا الله يابنتي اهدي والصبح هنكلمو.......
وفضلت هاله جمب نور لحد ما نـــــــــــــــــامت........ .....
7
77
7
7
7
77
7
7
7
77
7
7
نور قعدت تتصل تتصل برضو مقفول ومنهاره في العيط
نور : ماما ماماااااااا ادهم في حاجه ادهم حصلو حاجه اعمل ايه اعمل ايه
هاله قلقانه ونور بتنهار جريت اتصلت عل كريم.............
هاله : الووووو كريم معلش حبيبي صحيتك
كريم : لا ابدا يا طنط خير نور فيها حاجه
هاله : نور تعبانه ومنهاره تعالي ارجوك
وقام كريم وجري عل نور وخبط هاله لبست نور حجابها وقالتلها: كريم بره اهدي عشان خاطري
كريم: خير يا طنط قلتيني
هاله : مفيش صحت الفجر عل عيط وماله تقول ادهم ادهم اتصلنا بيه كان مقفول قوللها نكلمو بكره برضو لحد دلؤتي مقفول.......
طلع كريم تلفونه ويدور عل رقم محمد والد ادهم ملقهوش اتصل عل ادهم فعلا مقفول
كريم : حاجه تقلق طيب يا طنط حضري الفطار حضرتك ينفع ادخلها...
هاله : اتفضل يابني تعبينك اوي
كريم : عيب يا طنط الكلام ده ربنا يعلم انتو ايه بالنسبالي....
هاله : ربنا يكرمك يابني..... ويهدي سرك يا نور
كريم غير ملامح الحزن للي عل وشو وخبط .........
نور : محدش يكلمني خاااااالص
كريم : الله الله الله انتي بتعيطي وقالبه الدنيا اخسسسسسسس مكنش العشم يا نونتي
نور : كريم ادهم فيه حاجه انا واثقه ادهم مش فتح موبايله ولا كلمني
كريم : مهو لو صبر لقاتل عل المقتول
نور: ايــــــــــه تقصد ايه
كريم ( يارب سامحني عل الكدبه دي يااااارب ) : ادهم كلمني من شويه وقالي ان تلفونه اتسرق ورقمك كان عليه فاصل بيا وقالي متقلقوش وطمن نور وانا هبقي اكلمها
نور ( مش مصدقه بس بحاول تصدق ): انت مش بتكدب صح !!
كريم : والله الظيم انتي مفتريه وانا هكدب ليه قومي قومي نفطر واغسلي وشك كده وصلي الصبح
وخرج كريم ونور دخلت التواليت هاله كان سمعاه ندهتلو.........
هاله : كريم......... كريم
كريم : خير يا طنط ......
هاله : كريم ادهم مكلمكش صح
كريم : فعلا بس كان لازم اهديها
هاله : طب والعمل هنعمل ايه لما ميتصلش
كريم : ربنا يحلها من عندو يا طنط انتي عارفه السنه الدراسيه كمان اسبوع ومينفعش نفسية نور تبقي كده
وخرجت نور وفطرو ونور بتاحول تتاقلم عل كلام كريم..... ويعدي يوم والتاني ونور تستني تلفون من ادهم مفيش ولا حتي معاها رقم جاسي
وعدت ايام ونور كانت بتدمر وحست ان ادهم نساها ومش بيسال عنها
كريم كان دورو كبير اوي جمبها لانها تعبت جامد ودخلت المسشفي..............
>>>>>>>>>>>>>>>>
بكررة ان شاء الله الباقى
ايه بس الكرم دا حلقتين مره واحده
بس بجد جااااااااااااااامدين
يلا بقا زى الشطورة كدا الباقى بقا
على فكرة ده حلقة وحدة وانتى اسمها وبتضحكى علينا
X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(X-(
يلا ايفا بس سؤال هو ادهم مات بجد ولا اه
كريم : نور اسمعي كلامي كويس.....
نور : دموعها عل عنيها ومش بتنطق
كريم : نور اكيد في ظرف عند ادهم هوا كان حاكيلي واكيد في مشاكل
نور : بس انا محتاجه اسمع صوته بقالي شهرين ومفركش يكلمني
كريم : نور انتي 3 ثانوي لو عايزه تسقطي وتتعبي وتموتي قولي....... مينفعش الحاله دي ادهم اكيد عندو ظروف واكيد ظروف جامده لازم يوم ما يرجع يلاقيكي قويه وناجحه
وخرج كريم وساب نور وخرج بره المستشفي ومش عارف يعمل ايه وادهم مالو جرالو ايه فينو
( ميعرفوش حاجه )
وونور عملت بكلام كريم وحاولت تكون قويه وناجحه وعدت السنه ونور خلصت دراستها وكريم كان جمبها طول الوقت وحبها في قلبو بيزيد يوم بعد يوم
وعدت سنه وسنه وسنه وسنيـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــن عل نفس الحال وكريم اتخرج ومسك شغل باباه
ونور في اخر سنه طب جراحه وخلاص امتحانات نور عل الابواب
بدات نور الامتحانات بكل نشاط واجتهاد وخلصت ونتيجة نور ظهرت وطلعت الاولي عل دفعتها
( زي ما كان ادهم عاوز بالظبط )
وف حفلة تخرج نور كريم كان عملها مفجاه حلوه اووووووووووي
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كريم : الف مبروك يا طنط الف مبروك يا نور انا فرحان بيكي اوي
نور : وهو لولا وقفتك معايا كان زماني كده
هاله : ربنا يكرمك يا كريم وينولك كل اللي تتمناه
كريم : انا بتمني والله يا طنط اشوف نور مبسوطه وبس
هاله : ربنا يجازيك خير يابني
كريم : ممكن اطلب طلب بعشم من حضرتك
هاله : اكيييد
نور : طيب اسيبكم انا واسلم عل صحابي..............
كريم : ممكن انهارده وبس اخرج مع نور عاملها مفجاه حلوه اوي
هاله : اكيد يابني انا بحبك والله زي ابني واكتر انت كنت زي اخوها وابوها جمبها
كريم : انا كل همي سعادة نور صدقيني
هاله : وانت كمان صدقني انا عارفه مقدار حبك ليها ازاي وعشان كده انا موافقه
.................................................. ...............
خرج كريم مع نور وعملها حفله جميله اوي وبعد الحفله ما خلصت قالها
كريم : نـــــــور
نور : اسمعني انت ........ انت عملت عشاني كتير اوي انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
كريم : ههههه ولا حاجه يا نور لانك قويه وبتقدري تعدي الظروف
نور : لا يا كريم وجودك جمبي غير كتير وكتير اوي
كريم : امسكي......
نور : اي ده
كريم : افتحي وانتي تعرفي
فتحت نور الظرف لقتو ترخيص ببناء مجمع مستشفيات نور لعلاج مرضي السرطان المجاني
نور دموعها نزلت عل وشها
كريم : لاااااااااا اوعي انتي متعرفيش دموعك ايه بالنسبالي اوعي ابدا
نور : انا انا مش عارفه اقولك ايه.....
كريم : ولا حاجه غير ان كلها شهر وهننزلها مناقصه ونبدا الشغل فيها تحت اشرافك الكااااااااامل
نور : كريم انت جميل اووووي بس ده كتير
كريم : لما يكون لنور يبقي عمرو ما هيكون كتير
ووصل كريم نور ووهيا نازله من العربيه قالها:
كريم : في جواب جوه الظرف اقري لما تطلعي
نور : حاضر..... تصبح عل خير كلمني اول ما تصحي هااااااا
كريم : لا معلش المره دي هستني تلفونك ........
نور : اشمعني....... بس حاضر وشكرا اوي يا كريم
كريم : عل ايه
نور : عل كــل حاجه
ونزلت نور من العربيه وطلعت الشاليه وحك لمامتها كل اللي حصل
هاله : ربنا يسعده كريم ده انسان في كل حاجه حلوه
نور : اه يا ماما طيب انا جعانه نووووووم تصبحي عل خير يا حبيبتي
ودخلت نور قوضتها وفتحت الجواب
وكان مكتـــــــــــــــــوب
(( نــــــــور ......... حببتي ......... متستغربيش... اصل لما ..................
.............................
.................................................. ....
7
7
7
7
77
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
بكــــــــــــــــــــره باذن الله:D:D:D
لالالا ايه الحلقه الجميله اوى دى
يلا يا موووووووووونى بقى
يالا يا ايفا بقي الحلقة جامدة موووووووووت
بس اوعي تقولي ان ادهم ماااااااات
انا بقولك اهو احسن هقلبها عياط و هفرج عليكو المنتدي ( ههههه)
انا بخمن انو ممكن يكون فقد الذاكرة ( غشي الفكرة بقي و بما انك المؤلفة متموتهوش ماشي )
بس بجد تسلم ايدك حلوة اوي
قصه جميله بس لا تاخريها
نو كومنت بجد ده انا كل لما بدخل فى اوقات فراغى القيكى برده لسة مكتبتيش
اه يا ايفا مالك هتزعلينى منك
معلش يا جماعة والله نادرا لما بدخل
وهحط 2 حلقة علشانكوو:">
ودخلت نور قوضتها وفتحت الجواب
(( نـــور حببتي.......... متستغربيش...... اصل لما تكوني اول حد يقف جمبي ويهمو امري ويخرجني من حزني تبقي حبيبتي..... ولما تشاء الظروف واكون جمبك طول الوقت ده واحس انك محتاجاني تبقي حببتي..... لما احس اني مستعد اجيب الدنيا كلها بين ايدك عشان بس اشوفك مبسوطه ...... تبقي حببتي
نـــــــور انتي نورتي حياتي ودنيتي انا حاولت كتير اكتم جوايا واقول مش هقولها ولا كلمه ولا حرف..... عشان خايف لا ابسط حاجه قربها مني اخسرو.....
بس معدش ينفع يا نـــور... معدش ينفع........ نـــور انا بطلب ايدك لو موافقه بكره الصبح تعاليلي نفس المكان اللي انت عارفاه ومنها هفهم انك وفقتي..... مش موافقه متجيش
وانا هفهم ده ووحياتك في قلبي ما هزعل وهتفضلي نور البنت اللي انا بحلم بسعادتها طول عمري...
نـــور فكري وف الحالتين انا هفضل جمبك مهما حصــــــل
اللي واقف سقعان من البرد عل البحر : كريــــــــــــــــــــــ ـــــــم
بحبـــــك يا نور )))
وقفلت نور الجواب وكان مع كل كلمة بتقراها تنزل دموع منها مش قادره تفكر ....
نور : طب اعمل ايه انا مش قادره انسي ادهم رغم ان الظروف خلتو ينساني بس انا مش قادره
انا حاولت مع نفسي كتير بس مش عارفه.......
نفسها ترد عليها : بس كريم وقف جمبك كتير ... وقت شدتك كان جمبك وخايف عليكي لحظه بلحظه..... وادهم منعرفلوش طريق ولا خبر حتي لو ادهم كان حصلو حاجه الحياه مش بتقف عل انسان
نور : لا لأ بعد الشر ادهم بخير....... بس لو خير هوا فيــــــن مش بيكلمني ليه 7 سنين مفكرش حتي يسال عليا........ اةةةةةة انا دماغي هتتشل
طب وكريم هقولو ايه اروحلو ولا لأ انا تعبانه دبرني يارب
وفضلت نور في حيرتها ودموعها وشوقها لادهم وكريم واقف من ساعتها عل البحر مستنيها
وطلع النهار ونور عل نفس الحال مش قادره لا تفكر ولا تعمل حاجه......
الساعه بقت 10 بقت 11 بقت 12 كريم واقف وعندو امل ولو واحد في المليون ان نور هتيجي
الساعه بقت 1 ونور مجتش كريم انهار وعيط وصرخ كان حلمو ان نور تبقي ليه
كريم : لــــــــــــــيه .... ليــــــــه يا نور ليــــــــــــــــه
كريم ارتاح لما صرخ وطلع اللي جواه خد بعضو وقام عشان يرجع البيت من وقفة الشمس وبرد الليل اغمي عليه
عايزه اقولكم نور كانت واقفه بس مداريه وبتعيط اوي عشانو اول ما شافتو وقع جريت عليه
نور : يا ناس حد يجي يشيلو الحقونا
اتلمت الناس من عل البلاج وشالو ودخلو خيمه وبداو يفوقو بس كريم سخن جداااااااا
خدو عل المستشفي ...............
الدكتور : دي ضربة شمس قويه واضح انه وقف في الشمس كتير
نور : اة... وقف .... طيب هيخرج امتي
الدكتور : عل بكره لحد ما الحراره تنزل
نور كلمت مامتها وقالتلها هاله جت جري وجدة كريم كمان جت
نور قاعده جمبو وحاسه بيه وبتقولو : وقفت جمبي كتير اوي اوي بجد انا لو عمري كلو قعدت اوفي في حقك مش هقدر....
وعدي اليوم وكريم حرارته تنزل وتطلع تعلي وتخف ونور كانت جمبه مروحتش
فاق كريم تاني يوم .......... الجده : كريم حبيبي مالك في ايه
جريت عليه هاله : مالك يا حبيبي وليه تعمل في نفسك كده
كريم عينه بتلف في القوضه مش لاقي نور ولا عارف هوا هنا ليه
كريم : هوا..... هوا حصل ايه
هاله : انت اغمي عليك امبارح ونور كلمتنا....... كريم قاطعها
كريم : نور...... نور هيا اللي كلمتكم يعني نور كانت موجوده
هاله : ايوه ياحبيبي كلمتنا وقالتانا اغمي عليه عل البلاج وجبتو هنا
كريم مستغرب ومش عارف شعوره نور جت ليه مدام مش موافقه ومكلمتنيش ليه مدام موافقه
ودخلت عليهم نـــور
كريم محروج يبصلها اوي لف وشو وعامل نايم
نور : ممممممممم ينفع كده تقلقنا عليك قوم وبلاش كسل ودلع قوووووم
كريم : نور انتي اللي جبتيني هنا
نور : هاااااا مين قالك
كريم : ردي عليا انتي اللي جبتيني من عل البلاج
نور : يوووو عليك بقي رغاي وزي القرد اهو خرجو بقي يا دكتور
كريم فضل باصص لنور وهيا تحاول تداري الموضوع وخرج كريم ورجع عل البيت
ونور كمان روحت مع هاله.......
هاله : نور اقعد عايزه اكلم معاكي
نور : ماما انا منمتش من امبارح وتعبانه اوي
هاله : ومنمتيش ليه في ايه يا نور بتخبي عليا..........
نور : لا يا حببتي بس هوا كان في ايه عشان اخبيه
هاله: كان فيه اللي انتي هتقعدي وتحكيلي عليه دلؤتي لاما هزعل........
وقعدت نور وحكتلها وورتها الجواب كلو ..........
نور : ماما اعمل ايه.....
هاله: نور حببتي الا الجواز ده مينفعش اقولك راي فيه لان القرار ليكي ....... بس كل اللي اقدر اقولو اللي انتي مستنياه ده هتفضلي كده لحد امتي عدي 7 سنين ولا حس ولا خبر... مش هنتوقع حاجه وحشه بس حتي لو هنعمل ايه؟؟
نور : ماما ... انا ... انا مش قادره انساه مش قادره
هاله : خلاص يا نور القرار قرارك وانا مش هغصبك
وقامت هاله ونور في حيرتها ومش عارفه تعمل ايه
ودخلت صلت ونامت وصحت عشان تروح لبيت كريم مع مامتها وبعد تفكير قررت
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
نور وهاله وصلو جدة كريم فتحتلهم الباب.........
الجده : اهلا اهلا اتفضلو انستونا والله اتفضلو
هاله : الله يأنسك يا ماما اخبار كريم ايه
الجده : اهو قاعد جوه وشكل مزاجو وحش اوي
هاله : ليـــه بس وأكل ولا لأ
الجده : ولا اكل ولا شرب الاكل زي ما هوا في المطبخ والله
نور : طب ممكن اخد الاكل وادخلو
الجده : هتتعبي معاه يابنتي مش عاوزه احرجك
نور : لالالا يا تــيته متخفيش عن اذنكو......
ودخلت نور خدت الاكل وفتحت الباب عل كريم......... كريم اول ما شافها اتنفض من عل السرير
كريم : نور .... انتي ايه اللي دخلك هنـا؟؟
نور : كده طب انا اسفه عن اذنك
جري كريم عليها وقالها : لأ متخرجيش انا اسف مقدرش ازعلك
وابتسمت نور ودخلت وحطت الاكل وبدا كريم ياكل ونور تتكلم في حاجات تانيه
كريم مش فاهم حاجه نور معاه ولا هتسيبه وفجاه وبدون مقدمات.........
نور : كريم انا موافقه
كريم فضل يكح وشنق جامد جدا نور جابتلو مايه وهدي هاله دخلت وجدته ......
جدته : في ايه
نور :مفيش يا تــيته اطمنو
خرجو وكريم هدي وقالها : انتي قولتي ايه
نور : انا موافقه اتجوزك......
كريم قام من عل السرير ووقفها قدامه : نوررر نورر بصي في عيني وقوليلي بصراحه انتي ايه
نور : موافقه يا كريم والله موافقه
كريم مش مصدق نفسه وفضل يعيط من الفرحه مكنش متخيل ان اليوم ده هيجي
وبعد مراسم الفرحه كريم خرج نور ولبس وقالهم هخد نور اوريها حاجه واجيلكم
وخر كريم ونور وقعدو عل البحر........
كريم : نور انتي قد قرارك ده؟
نور : ايوه يا كريم قدو
كريم : نور وادهم ؟؟
نور: وهوا فين ادهم ... كريم انا موافقه صدقني
كريم : يعني وانتي معايا مش هتفكري فيه ولا ثانيه
نور : انا اوعدك اخلاصي ليك ووفائي انت هتشوفه
كريم : وانا بقولك يا نور انتي هتكوني اسعد مخلوقه معايا لحد ما ادهم يرجع ووقتها القرار ليكي
لو كنت خطيبتي هسيبك ولو مراتي صدقيني هطلقك لو انتي عايزه ده
نور دموعها نزلت مش متخيله ان في حد بيحب حد كده...........
وبداو في تجهيز مراسم الخطوبه والقاعه نور كان زي القمر وكريم مش مصدق نفسو
والاهل من هنا وهنا حضرو .............. واعلنو خطوبتهم ..................
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وف يوم ................
كريم بيتصل بنور قبل ما ينزل الشغل .................
نور : الووو كريم
كريم : صباح القمر والجمال وحشتيني اووووووووي بجد
نور : هههههههههه وانت كمان وحشتني عامل ايه
كريم : ورايا مليون حاجه يا قلبي مضغوط اوي معلش مش هقدر اخرجك انهارده
نور : لا ولا يهمك لم ايدك شويه احنا داخلين عل جواز
كريم : الله عل الكلام الجميل ده انا هتقشــف
نور : هههههههههههه ههههههههههههههههههههههه
كريم : انا كده يومي جميل عل احلي ضحكه كده.. قلبي خليكي معايا ثواني كده...
نور : حاضر ..........
كريم : يووووو كملت اوووووووف
نور : مالك فيه ايه
كريم : المناقصه اتعملت والشركه بعتتلنا عشان نتقابل ونتفق عل ماديات المستشفي
نور : طيب والعمل انت مشغول خلاص مش مهم سيبك من المستشفي دي
كريم : لألألأ الا ده ....... ده حلم نور عيني
نور : اممممم طب والعمل يا شوكت ههههههههه
كريم : شوكت ايه بس بصي حبيبي انتي ده مشروعك روحي واتفقي معاهم وانا هكون معاكي عل الفون
نور : طيب والمشوار ده امتي
كريم : المفروض كمان ساعه .... البسي هعدي اخدك اووووووكي
نور : حاضر هصلي والبس وهرنلك بااااااي
كريم : بااااااااااي ........ نووووووووور نسيت
نور : هااااااااا
كريم : انا بحبك اوي.... متقوليش حاجه واقفلي
وخلصت نور ونزلت ووصلها لحد الشركه ..........
كريم : خدي بالك من نفسك لما تخرجي كلميني واجي اروحك هاااااا
نور : هروح انا....
كريم : لأ اسمعي الكلام سلاااااااااااام يا حبيبي
ودخلت نور وسالت الرسبشن
نور : سلام عليكم
الاستقبال: وعليكم السلام اي خدمه
نور : انا المموله لمشروع مستشفي نور المتكامل اقدر اقابل المدير
الاستقبال : اه معاد حضرتك دلؤتي حالا اخر الدور ...... سمـر مع الانسه للبشمهندس
سمر : اتفضلي معايا....
نور طول ما ماشيه سامه اغنية ماجده الرومي فاكرنها
: ليلي عيشني حبك.... ليلي سمعني قلبك
: ليلي انساني ع ايديك ... وشمس تشرق من عنيك
: عندي بتساوي ه الكون ... يا كل الكون حبيبي....................
نور : الاغنيه دي صوتها جاي منين
سمر : من عند البشمهندس اتفضلي ........ وفتحتلها الباب
نور دخلت والاغنيه شغاله وبعدين .........
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
رايحين فين رايحين فين هههههههههههههه
قريب ان شااااء الله :x:x
يارب يبقى قريب اللى هو قريب بتعنا مش قريب اللى هو بتاعك
ههههههههههههههههههههههههه هههه
بس ياريت تنزليها على الاقل بكرة اه اجازة اعملى حاجة بدل منتى اعدة
كده لا بنشوف منك ابيض ولا اسود يووووه اوفففففففففففف
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
هو امتى قريب ده باه
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
يارب:-/:-/:-/:-/:-/
حرام عليكى بجد يا ايفا انتى مفيش فيدة فيكى
مش هتكملى باه لا اه
يارب:(:(:-/:-/
اه يا ايفا مفيش امل
طب مفيش حتى سوسن
انا مضايقه بطريقه بشعه يا ايفا
يمكن لما كتبت القصه منتبهتش صراحه ليكي من اللي مرو
لكن متوصلش ان القصه تنزل عل النت من غير علمي
وكمان مفيش اي كلمه تتقال ان في حد كاتب القصه
متهيقلي ده حقي ولا ايه
اكيد لو فاكره القصه هتفتكري يسرا زياده
انا دلؤتي هنزل كتاب انزلو ازاي وفيه القصه وانتي منزلها عل النت
شكراااااااااااا
من حقك يا يسرا اكيد ولو اي حد مكانك لازم هيتدايق قوللنا يا ريت لو في منتدى او جروب خاص بيكي او ميل اي حاجه نتواصل بيها مع الحجات الجميله اللي بتكتبيها
من حقك يا يسرا اكيد ولو اي حد مكانك لازم هيتدايق قوللنا يا ريت لو في منتدى او جروب خاص بيكي او ميل اي حاجه نتواصل بيها مع الحجات الجميله اللي بتكتبيها
انتى مش هتكملى ولا ه يا ايفا هو
انتى تحمسينا وبعدنا تنفضلنا